חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספורט לליקוי למידה ובעיות קשב וריכוז

קיים קושי להגדיר את התופעות של ליקוי הלמידה. מדובר בהפרעה במערכת העצבים המרכזית אבל קשה להניח את האצבע על מקור הליקוי וחומרתו לכן המונח ליקוי למידה מתייחס להתנהגות של פעלתנות יתר, חוסר ריכוז, אי יציבות רגשית, סרבול בתנועה, ליקויים בקורדינציה, ליקווים לימודיים וקשיים בהסתגלות החברתית.

ההפרעות בתפקוד מאובחנים בדרך כלל בגן הילדים ובבית הספר כאשר הילד מתקשה לתפקד כשאר הילדים והוא מופנה ברוב המקרים לטיפול פסיכולוגי לקבלת כדורי ריטלין אשר עוזרים לריכוז והרגעה.
מבחינה מוטורית ילדים בעלי ליקוי למידה מגלים פעלתנות יתר או מצד שני חוסר פעלתנות.

זה לא אומר שהם פעילים יותר מחבריהם אלא שפעילותם מתבצעת בזמן הלא נכון ובמקום הלא מתאים כמו התרוצצות מרובה בגן או בכיתה שכולם מרוכזים בעבודותיהם.
ישנם אף תופעות של סרבול וחוסר קורדינציה הם מתקשים בפעולות מוטוריות עדינות המצריכות ריכוז וסדר פעולה כמו שריכת שרוכי הנעליים לדוגמא.

יכולת הריכוז של ליקוי הלמידה היא קצרה מאוד, הילד קופץ מפעילות לפעילות ואינו מסוגל להתרכז באף אחת מהם, גירויים סביבתיים מעוררים אותו והוא מתקשה לשלוט בדחפים, הוא חסר עכבות ולפעמים זה מתבטא בהתפרצויות זעם הגורמות להרס ולתוקפנות יתר.

הילד רוצה את מבוקשו ואינו מסוגל לחכות בסבלנות לתורו כמו שאר בני גילו, הוא אינו מסוגל לדחות סיפוקים הוא רוצה הכל מיד ועכשיו! מסיבה זו הוא פועל טוב יותר ביחס של אחד לאחד ולגביו יש חשיבות מיוחדת להדרכה פרטנית.

מדריך הספורט עשוי לעזור רבות לילד בעל ליקוי למידה. התרגול הספורטיבי שם דגש על תרגילי קורדינציה, סדר פעולות, איכות התנועה ושיפור כישורים חברתיים וכמובן .... ניתוב הכעסים והתפרצויות הזעם לערוצים חיוביים ומועילים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמר זה נכתב ע"י אודי דמתי
מדריך כושר ותנועה לבעלי צרכים מיוחדים.
ניתן למצוא באתר תרגילים לדוגמא: www.active-sport.co.il
בכל שאלה ועניין ניתן ליצור עמי קשר ב- 054-4433700

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודי דמתי

מאת: אודי דמתיספורט וכושר גופני - כללי01/12/091396 צפיות
בגילאים צעירים של קדם בית-ספר יש חשיבות רבה להתפתחות מוטורית תקינה ולכן יש לסייע לילד האיטי והחריג לצמצם את הפער. רצוי לשתף את ההורים ואת הסביבה בתרגול קבוע ויום יומי בכדי לקדם את הילד ככל האפשר מיד עם אבחונו כילד איטי או חריג.

מאת: אודי דמתיספורט וכושר גופני - כללי01/12/093201 צפיות
מטרת הספורט והתנועה הטיפולית היא לפצות על ליקויים ספציפיים בתפקוד הגופני, השכלי והרגשי ולשפר את מצבו באמצעים מתחום התנועה, הפעילות הגופנית והספורט. למנוע ולהאט הופעתם של ליקויים משניים ולטפח כושר גופני לבריאותיות מתמשכת וביטחון עצמי היסעו בשילובו במשפחה, בקהילה ובחברה.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162112 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161638 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152495 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152047 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151819 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151933 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152115 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica