חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארנק חברתי ואבטחת מידע

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע02/12/20138192 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרשתות החברתיות הביאו לאחד השינויים היסודיים ביותר באופן שבו אנו מתקשרים ברשת האינטרנט מאז המצאתו של הדואר האלקטרוני. אתרים אלה מציעים דרך זמינה ונפוצה לשמור על קשר עם חברים ומשפחה בשיתוף תמונות, קטעי וידיאו, כתבות ומידע בכלל. רבים פונים לאתרי הרשתות חברתיות כדי לקדם את הקריירה שלהם או מסיבות מקצועיות אחרות כמו חיפוש עובדים ועוד . הפרופיל ברשת החברתית מזהה אותנו עם החברים שלנו, התגובות שלנו באתרים שונים ובפורומים ולהזדהות מול אתרים יותר פרטיים ואישיים.

ארנק סלולרי הוא מונח לשירות תשלומים באמצעות מכשיר המובייל )סמארטפון, מחשבים אולטרא-ניידים, אבזרי אינטרנט ניידים, מחשבי נטבוק ומחשבי טאבלט(, במקום לשלם במזומן, צ'קים או בכרטיס אשראי. לקוח יוכל להשתמש במכשיר המובייל שלו לתשלום עבור שירותים דיגיטליים ומוצרים. הארנק הוא קונספט לאי-שימוש בכסף מזומן שהומצאה כבר ב- 2007 אך רק לאחרונה כתוצאה ממהפיכת הטלפונים החכמים, הטכנולוגיה החלה להיות בשימוש נרחב.

שילוב הרשתות החברתיות במכשירי המובייל הינו פועל יוצא של נגישות תמידיתשל המכשירים לאינטרנט. על פי הערכת חברת המחקר גרטנר קיימים נכון לרבעון השני של 2013 כ- 2.35 מיליארד מכשירי מובייל בעולם, מתוכם כ- 91% מבעלי המכשירים גולשים לרשתות חברתיות באמצעות מכשירי המובייל )לפי Hubspot (. לפי הערכות כשני שלישים מכל בסיס המשתמשים של הרשתות החברתיות ייכנסו אליהן באמצעות סמארטפונים ואבזרי גישה אלחוטיים אחרים . לתהליך זה תהינה השלכות משמעותיות באופן השימוש שלנו במכשירי המובייל.

פייסבוק, הנחשבת כיום לרשת החברתית המובילה, גילתה במהלך 2013 כיבעולם המובייל היא לא רק עוד אפליקציה אלאדרך להזדהות חזקה בין האדם האמיתי לפרופיל המשתמש שלו ברשת החברתית. מי שעוד הבין זאת היו גוגל ואפל, בזכות הקשר ההדוק שלהן עם ייצור אבזרי הקצה . גם אפל מתכננת את צעדיה לפי ההנחה הזו: "אפל וטוויטר אף פיתחו את הבסיס להזדהות באמצעות שירות מיקרו-בלוגים עבור מערכת ההפעלה iOS5, במטרה לספק למשתמשי האייפון זהות מאובטחת לאתרים חברתיים ולאתרי אינטרנט. הדבר צפוי להביא פיתוחים חדשים בתחומי הזיהוי, האימות, התאמת הרשת למשתמש והפרסום.להערכת חברת ABI , עד סוף שנת 2013 צפויה להיות פריצת הדרך בארנק האלקטרוני הנייד, באמצעות הספקת טלפונים חכמים המצויידים במערכות תקשורת קצרות טווח (Near Field Communication). ועד 2016 , יאומץ הארנק הנייד באופן מאסיבי בארצות הברית ובמערב אירופה .

כיום הגופים המרכזיים הדוחפים את הארנק הנייד הם חברת גוגל (Google Wallet), חברת Cityzi הצרפתית ISIS בארצות הברית וחברות נוספת מקומיות. על-פי ההערכות, עד סוף 2014 ישתמשו לפחות 16% מהמנויים הסלולריים במערב בכסף סלולרי נייד, ובשנת 2016 הם יבצעו עיסקאות ניידות בהיקף של יותר מ- 100 מיליארד דולר. אומנם מדובר בסכום זעום בהשוואה להיקף ההוצאה הצרכנית הכללית, אולם היקפו מספיק גדול על-מנת לדחוף את ספקיות השירות המובילות לפתח שירותי ערך מוסף חדשים, להבטיח נגישות רשתות בכל מקום שבו מתבצעות קניות, ולהשקיע בשוק חדש שעתיד להיות מרכזי בשנים הבאות .

כיצד לנהוג באחריות בארנק החברתי:

הנה מספר עצות שיסייעו לכם להגביר את ביטחונכם באתרי הרשתות החברתיות ובארנק הסלולרי:

1) יש להימנע מהתקנה של תוכנות זדוניות ולא מוכרות, סוסים טרויאנים על מכשיריהמובייל. אפליקציות המתחזות לארנקים חכמים שנועדו לקלוט את נתוני האשראי ולמעשה רק מעבירות את הנתונים למפתחים שלהם.

2) יש להגדיר סיסמא חזקה שמטרתה הזדהות אישית שלכם מול הרשת החברתית יש לשים לב כי הסיסמא אינה פשוטה ומכילה לפחות שבעה תווים מספרים אותיות וסימנים (לדוגמא: @Lior2013 ).

3) התאימו את הגדרות הפרטיות ברשת החברתית: גשו לאזור הגדרת הפרטיות.

חלקמהרשתות החברתיות מספקות אפשרויות שימושיות וקבועות כדי לסייע

בהתאמת ההגדרות.המטרה היא להגן על הזהות ונתוני האשראי שלכם.

4) היו בררנים – בחרו בחברים בלבד : בחירה באופציה זו תאפשר ל"החברים" שלכם לגשת למידע המסומן "לצפייה על ידי כל החברים " .

5) השתמשו בהגדרה "גישה לפרופיל מוגבל ": אם אפשרות זו זמינה היא נועדה לתת נגישות וחשיפה מוגבלת לאלה שאינכם מעוניינים לשתף במידע האישי שלך .?שימו לב ל"אפשרויות נוספות ": איך הייתם רוצים להשתמש באתר הרשת החברתית ובארנק הסלולרי? אם זה רק כדי לשמור על קשר עם אנשים הקרובים אליכם, כדאי לכבות אפשרויות נוספות שלא בשימוש.

6) היזהרו מהקלקות: העובדה שחבר או מכר שלח לכם הודעת קישור או סרטון וידיאו לא בהכרח אומר שהוא בטוח. לעתים קרובות, משתמשים שכבר נגועים מפיצים באופן לא מודע תוכנות זדוניות לכלל רשימת חבריהם. כיוון שהקישור מגיע ממישהו מוכר, יותר אנשים נוטים ללחוץ על קישורים .?חשוב לדעת: לכל אתר רשת חברתית עשויים להיות נהלים שונים על איך להתמודד עם חשבון נחטף או נגוע. נהלים אלה מתפרסמים בדרך כלל בעמוד השאלות הנפוצות .

7) מומלץ להתקין אפליקציית האנטי וירוס על מכשיר המובייל להגנה והתראה מפני זדונות וכן פעילות חשודה של אפליקציות אחרות(כגון : ESET, Norton, AVG, Kaspersky וכד').

המידע שלך חָשוּב לך: חְשוֹב איך להגן עליו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאור מזור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור מזור

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/02/161753 צפיות
תפקיד מנהל אבטחת מידע (CISO) שונה מארגון לארגון ואופי התפקיד משתנה בהתאם לסוג הארגון, גודלו, תחום עיסוקו, הרגולציה שאליה כפוף ומאפייני הנהלתו. אך יותר מכל משפיע מנהל אבטחת מידע עצמו על התפקיד אותו הוא ממלא. כישוריו האישיים, יכולותיו המקצועיות והניהוליות ואופן התנהלותו בארגון בונים את תפקיד מנהל אבטחת מידע בארגון ואת מידת השפעתו על התהליכים, על העובדים ועל ההנהלה.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/03/1510321 צפיות
עובדים בארגון מתוקף תפקידם נחשפים למידע מסווג כגון: מידע רפואי, מידע מסווג אישי ומידע עסקי ארגוני, נתוני כרטיסי אשראי, תשלומי לקוחות ועוד. בין אם ניתן להם אישור לגשת למידע או שמדובר בגישה לא מורשית, הדבר עלול להוות בסיס להוצאת המידע מתוך מערכות הארגון השונות למקורות שאינם מורשים. לחלופין, עובד עלול להעתיק תוכן מסמך מסווג למסמך אחר מבלי להיות מודע לכך שהתוכן מסווג ולהוצאת המידע מחוץ לארגון ביודעין או בעקיפין.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע19/07/143699 צפיות
לוחמת סייבר היא פעולה מלחמתית, הננקטת על ידי מדינה, ארגון טרור וכדומה, על מנת לחדור ולהסב נזק למערכת המחשוב של היריב או למערכות אחרות המסתמכות עליה. לאור הלחימה באזור הדרום במבצע "צוק איתן", בימים האחרונים מתקיימות מתקפות סייבר על ארגונים וחברות שונות במדינת ישראל. בין המתקפות ניתן לראות מתקפות כגון: DOS (Denial Of Service), Defacement (השחתת אתרים) ופישינג (דיוג).

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: tiloniאבטחת מידע23/03/211630 צפיות
מספר טלפון וירטואלי הוא מבין הטרנדים החזקים ביותר שקיימים בשנים האחרונות בעולם התקשורת והטלפוניה לעסקים. מספרים אלה מתאפשרים בעזרת טכנולוגיות תקשורת מתקדמות וכך מאפשרות לנו ליהנות ממספרים שהם לא פחות מקווי טלפון, וללא צורך בהרכבה של תשתית פיזית בעסק

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע28/09/143081 צפיות
מחפש שירותי מחשוב לעסקים? מעוניין בפתרונות חכמים אשר יועילו בצורה משמעותית לעסק שלך? ובכן, אתה נמצא במקום הנכון. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הטכנולוגיה נתנה אותותיה ואם בעבר בעלי עסקים נאלצו להתמודד עם "חוות שרתים" (חווה אשר אילצה את בעלי העסקים לסבול מהוצאות שונות הן בשמירה על חדר השרתים והן בתחזקו) הרי שכיום הדבר מיותר לחלוטין ופשוט לא קיים כמעט.

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע05/08/142700 צפיות
מחשוב מענן אומר למעשה משהו פשוט: יש ברשותך עסק, סביר להניח שיש בו מספר של מחשבים, הגיע הזמן שתחשוב כיצד להגן עליהם מבלי באמת להצטרך "ללכת לאיבוד", מבלי להרגיש אבוד בתוך עולם עם מושגים ונתונים שאינך מכיר כיוון שזה בדיוק היתרון של מחשוב ענן. הוא פשוט, מובן ומעניק את מלוא הצרכים שאתה זקוק להם.

מאת: שי ברסאבטחת מידע05/07/131812 צפיות
למי מיועד קורס אבטחת מידע? מה כוללת תכנית לימודי קורס אבטחת מידע בלימודי ההייטק?

מאת: אייל מנקראבטחת מידע08/04/131979 צפיות
בעידן של ימינו, כשלא מפסיקים לשמוע על מתקפות סייבר, פריצות לאתרים והאקרים שרק משכללים את שיטותיהם מדי יום, אין לנו מנוס מלנסות להגן על האתרים שלנו. כדי שנוכל לאבטח את אתרינו, ובתוכם כמובן אתרי וורדפרס, יש להקפיד על מספר עקרונות חשובים. אבטחה של אתרי וורדפרס חשובה מאוד - במיוחד לאור העובדה שפשטותם של אתרים אלו מאפשרים לכל אחד לנהל אותם, גם למי שלא מבין בכל תחומי האינטרנט והמחשבים, ולכן לא מודע לסיכונים הטמונים בשימוש ברשת.

מאת: אייל מנקראבטחת מידע26/02/132061 צפיות
סוגיית האבטחה ברשת האינטרנט נהיית חשובה יותר ויותר בעבור בעלי אתרים ברחבי עולם ובישראל בפרט, וזאת לנוכח הפריצות המרובות שהאקרים מנסים לבצע כל יום ויום. בארץ למרבה הצער השרתים יותר חשופים יחסית להתקפות האקרים, וזאת משום שרבים מעוניינים לפגוע באזרחים ישראלים. יש מספר דרכים לוודא את אבטחת האתר, כשאחת הפשוטות בהן היא פשוט לבנות אתרים על בסיס מערכת וורדפרס. וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן, שמלבד מגוון יתרונותיה היא גם בעלת יכולות גבוהות מבחינת אבטחה.

מאת: משה יוריאבטחת מידע07/10/128235 צפיות
בהנחה וכבר קניתם אתר ברשת, בחרתם לו עיצוב, הזנתם אליו תוכן טוב והשקעתם בו מחשבה, זמן וכסף - רצוי לבחון אחסון אתרים. כל אתר ברשת, קטן או מסחרי, צריך להיות מאוחסן על פני שרתים. שרת כזה הוא סוג של מחשב על שלא כמו מחשב PC שמאפשר לגבות כמות אדירה של קבצים להרחבה בנושא הכנסו לאתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica