חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כפר נוער, פנימייה או בית ספר תיכון רגיל?

פעם היה מדרג ברור בתחום החינוך מהטוב לפחות טוב - תיכון, כפר נוער, פנימייה. זו היתה התפישה בנוגע לרמת החינוך שיקבלו הילדים על פי סוג המקום שאליו יירשמו.

לרוב מי שלא התקבל לתיכון נרשם לכפר הנוער ומי שלא התקבל לכפר נוער חיפש לעצמו פנימייה.

רק שהמאה ה-21 מוכיחה שחינוך הוא לא שטנץ ושהמדרג הזה כבר אינו תקף, כיום כשקיימים בתי ספר כמו לדוגמא ויצ"ו נחלת יהודה בראשון לציון שמשלבים את כל שלושת האפשרויות, כשקיימים כפרי נוער שמובילים את ציוני הבגרות הארציים כמו ויצו נהלל ופנימיות איכותיות כמו בויאר בירושלים יכול כל תלמיד לבחור את מסגרת הלימודים המתאימה ביותר עבורו בלי להיות מקוטלג כאיכותי פחות או כאיכותי יותר.

אך על פי מה בוחרים את מסגרת הלימודים?

בוחנים את היתרונות בכל אחת מהאפשרויות ומתאימים אותה לצרכים של התלמיד:

לימודים בבית ספר תיכון
בית ספר תיכון הוא לרוב קרוב יותר לבית ומאפשר להמשיך ולגור בבית של ההורים, כך, לא נוצר ניתוק מהמשפחה, החברים מבית הספר הם לרוב חברים שגרים קרוב, כך שניתן להיפגש איתם אחרי הצהריים ויש נגישות הרבה יותר רבה של ההורים למסגרת החינוכית. כך, יכולים גם ההורים לעקוב טוב יותר אחרי ההישגים או הבעיות של הילד וליצור ערוץ תקשורת מהיר ואפקטיבי יותר עם בת הספר.

לימודים בכפר נוער
כפר נוער הוא בעצם קהילה לימודית שמספק לבית הספר התיכון מרחב לימודי ייחודי של מרחבים ירוקים, נגיעה במקצועות חקלאיים ושילוב של עבודת כפיים כחלק ממסגרת הלימודים ומתקני לימוד מגוונים. אם בעבר כפר הנוער היה פתוח רק במסגרת של פנימיה, היום כפרי נוער רבים כבר אינם מבוססים רק על פנימייה בלבד. היתרון הגדול הוא סביבת הלימודים המיוחדת שעבור תלמידים שמחפשים ערך מוסף מלבד ציונים בבית הספר יכולה להפוך את ה"אנטי" ללימודים לחוויה חיובית שתתבטא גם בציונים גבוהים יותר בסופו של דבר.
השילוב של חקלאות בלימודים וסביבה ירוקה עבור תלמידים שמגיעים מאזורים עירוניים מאוד, היא לעיתים כל מה שדרוש כדי להפוך תלמיד בינוני למצוין.

לימודים בפנימיה
לימודים בפנימיה אינם מתאימים לכל אחד. הריחוק מהבית ומחיק המשפחה יכול ללכת לשני קצוות: או להיות חוויה טרואמטית שתפגע בסופו של דבר בהישגים הלימודיים או חוויה מתקנת וחיובית. לכן, למי שקשור מאוד למשפחה וקשה לו יותר הניתוק, עדיף שילמד במסגרת קרובה וייחכה לצבא כדי לעזוב את הבית אך למי שרוצה לצאת למסגרת רחוקה יותר הפנימייה יכולה להוות מקום שבו הוא יכיר חברים ברמה אישית שלא ניתן להכיר בתיכון רגיל, יפתח עצמאות ויכולת התמודדות שאין לבני נוער בגילו וישיג גם תוצאות לימודיות שלא היה משיג בבית ספר רגיל בגלל שהסביבה הביתית שלו מקשה עליו את הלימודים. או בגלל בעיות משפחתיות או בגלל עודף לחץ להצליח.

יש עוד יתרונות רבים לכל אחת ממסגרות החינוך ולכן, חשוב לבחון את כולן ולא לפסול אף אחת לפני שבוחרים מסגרת לימודים תיכונית. חשוב לדעת, בכל מסגרת שבוחרים ניתן למצוא תיכון, פנימייה או כפר נוער ברמות שונות הן חברתיות, הן חינוכיות והן לימודיות. אף מסגרת לא צריכה להגביל את ההצלחה של התלמיד אלא בדיוק להיפך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיתוג עסקי

מאת: מיתוג עסקימיתוג29/09/142313 צפיות
מיתוג העסק הוא לא רק "נחמד לעין" אלא הוא מהלך עסקי ממדרגה ראשונה ששווה לך לא מעט כסף.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/213974 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204833 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191907 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182253 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181738 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181657 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181527 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica