חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צרפת - כנס רואי חשבון - מאי 2014

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים11/05/20141484 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צרפת - פריז-פרובנס - מאי 2014

 

כנס רואי חשבון

 

 

הרצאה בנושא מענק עבודה במדינות אירופה:

צרפת, אירלנד ובריטניה

 

ד"ר איתמר כוכבי

עורך דין ורואה חשבון

 

מחבר הספר: "רווחה בעולם  קפיטליסטי", "Welfare in a Capitalist World", אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס

מרצה בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול  בטכניון

בקורסים "חשבונאות ניהולית מתקדמת" ו"בקרת עלויות".

(Dr.)  Faculty of  Law, University of Haifa, ISRAEL

 

 

הנהגת מענק עבודה איננה ייחודית למדינת ישראל. בחנתי את הדרכים הנהוגות בעולם ליישום מענק עבודה. במאמר זה עסקתי ביחסן של שיטות המשפט השונות לסוגיית מענק עבודה תוך בחינת יתרונותיהן וחסרונותיהן, לצורך המחשת הביקורת על הליקויים בדין הישראלי. במאמר זה הצגתי לצורך הכנס המתקיים בצרפת בנושא: "צרפת והשוק האירופאי - כלכלה, חשבונאות ומיסים", דוגמאות של השוואה בשיטות מענק העבודה במדינות אירופה- צרפת, אירלנד ובריטניה.

המודלים העיקריים של מענק עבודה בשיטות המשפט הזרות

שיטות מענק העבודה הנהוגות במדינות השונות, מושתתות על העברת מענק המשולם בפועל.

ניתן לזהות שני מודלים עיקריים:

המודל הראשון: החישוב מושתת בתחילה על תוספת בשיעור נתון בהתאם לגידול בהכנסה, תוך הפחתה הדרגתית בשיעור מסוים מסכום המענק ככל שההכנסה עולה, עד לשחיקתו המוחלטת של המענק בהתאם להכנסה שנקבעה. מערכת מעין זו מונהגת בארצות הברית ובצרפת.

המודל השני: חישוב המענק מושתת על הבטחת רמת הכנסה מינימלית לאדם העובד מספר שעות (מינימלי) נתון, תוך הפחתה הדרגתית בשיעור מסוים מסכום המענק ככל שההכנסה עולה עד לשחיקתו המוחלטת של המענק בהתאם להכנסה שנקבעה. בריטניה ואירלנד מהוות דוגמה למדינות בהן מונהגת מערכת זו.

אופן החישוב של המענק הוא המבדיל בין המודלים. במודל הראשון המענק גדל בתחילה כתוספת אחוז נתון מההכנסה (במודל זה הדאגה לזכאים למענק מתחילה בשכר נמוך, עניין היוצר תמריץ להגדלת השכר והמענק בהתאמה, וכן הגדלת שעות העבודה), עד לסכום מרבי ידוע. מהסכום המרבי המענק הולך ופוחת בהדרגה עד הגיעו לתקרת הכנסה שבה נשחק לחלוטין.

במודל השני המענק מתחיל בערכו המרבי, ופוחת בהדרגה עד הגיעו לתקרת הכנסה שבה הוא נשחק לחלוטין. במודל זה התמריץ לעובדים נמוך, מאחר שהזכאים למענק הם עובדים שמרוויחים שכר גבוה יחסית, וזהו חיסרון בהשוואה למודל הראשון.

הנהגת מענק עבודה בצרפת

א. רקע

מנגנון  מענק עבודה בצרפתPPE (Prime Pour l'Emploi, פרמיה עבור תעסוקה) הונהג בשנת 2001, בתקופת ממשלתו של ליונל ז'וספן. מענק עבודה יועד לשכירים ולעצמאים, בעלי שכר נמוך. בשנת 2003 הוכנסו שינויים במענק העבודה בצרפת, והוכללו בו גם המועסקים במשרה חלקית (אשר לא היו זכאים קודם לכן), וכן הוגדלו סכומי הזכאות.

מנגנון ה-PPE שייך למשפחת התוכניות הנקראת "In work benefit", אשר הונהגו החל משנות ה-70 בכמה ממדינות OECD. בתוכניות אלה קיימות שתי מטרות עיקריות: האחת, הקטנת שיעורי העוני ההולכים וגדלים בקרב אוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה; השנייה, הפחתת "מלכודת האבטלה" - מצב שבו ההכנסה המתקבלת מעבודה אינה גבוהה משמעותית מדמי האבטלה, דבר שמפחית את התמריץ לתעסוקה.

ב. המנגנון

מנגנון ה-PPE פועל על פי חוק:

CODE GENERAL DES IMPOTS [G.G.I] art. 200 sexies (Fr.).

(להלן: ייקרא "החוק הצרפתי").

יעדי החוק הצרפתי הינם: העלאת רמת החיים של הזכאים בעלי שכר נמוך (באמצעות חלוקה מחדש של ההכנסות) על ידי עידוד תעסוקה בקרב מובטלים חסרי הכשרה מקצועית, והגדלת התמריצים לעבודה.

הגדלת התמריצים לעבודה מתבצעת על ידי העמקת הפער בין ההכנסה של בעלי שכר נמוך לבין ההטבות הסוציאליות.

מענק עבודה בצרפת גדֵל עד לנקודת שיא ומנקודה זו (בדומה למודל הבריטי) המענק מתחיל לקטון מיד.

ואולם, בחלוקת המענק לבני זוג (עם או ללא ילדים) שרק אחד מהם בעל הכנסה שהיא מעל לסכום המינימלי, סכום המענק שונה. לזוג האמור, עם הגידול בהכנסה המענק גדל עד לנקודת השיא, וממנה המענק קטן מיד עד לנקודה שממנה המענק קבוע. עם המשך הגידול בהכנסה, המענק חוזר וקטן עד לרמת הכנסה שבה נשחק המענק לחלוטין.

משרד האוצר הצרפתי מעביר את המענק לזכאים ישירות לחשבון הבנק.

קהל היעד

הזכאות למענק עבודה היא לשכירים ולעצמאים בעלי הכנסה נמוכה. שיעורי המענק ושחיקתם כמו גם רמות ההכנסה לעניין הזכאות, משתנים בהתאם למספר הילדים של הזכאי, למספר שעות העבודה ולגובה ההכנסה שלו.

נוסף על כך, הזכאות למענק עומדת גם ליחיד או לזוג (עובדים), ללא ילדים.

קריטריונים לזכאות לקבלת המענק

בצרפת, הזכאות למענק עבודה מותנית בהכנסה מינימלית של 3,743 אירו לשנה.

הזכאות למענק נקבעת בחוק לפי שני מבחני הכנסה:

מבחן ההכנסה הכוללת של התא המשפחתי - זוהי ההכנסה החייבת של התא המשפחתי לאחר ניכויי ההוצאות, ההחזרים והתיאומים. על הכנסה זו להיות נמוכה מסכום אשר נקבע בחוק ואשר משתנה בהתאם להרכב התא המשפחתי. במידה שהתא המשפחתי מורכב מיחיד, סכום ההכנסה המקסימלי לזכאות עומד על 16,251 אירו בשנה. במקרה שהתא המשפחתי מורכב מזוג בחישוב מאוחד, רמת ההכנסה המקסימלית לזכאות למענק עומדת על 32,498 אירו בשנה, ורמת ההכנסה המרבית גדלה ב-4,490 אירו עבור כל ילד נוסף. בתא משפחתי המורכב מהורה יחיד, רמת ההכנסה המרבית גדלה ב-2,245 אירו עבור כל ילד נוסף.

מבחן ההכנסה השנתית הפעילה מעבודה - מדובר בהכנסה ברוטו לפני ניכויים, המשולמת לאורך כל השנה. במבחן זה בודקים כל אחד מבני הזוג בנפרד. הכנסת הזכאי מותנית ברמת הכנסה מינימלית (3,743 אירו), ומתחת לרמת הכנסה מרבית אשר נקבעת בהתאם להרכב התא המשפחתי של הזכאי (כפי שיפורט בהמשך).

ג. גובה המענק

גובה המענק מותנה בכמה מאפיינים: הכנסה מעבודה, המצב המשפחתי של הזכאי, מספר שעות העבודה, היקף המשרה (מלאה או חלקית) ומספר הילדים.

מענק עבודה משולם לזכאי (ולא לתא המשפחתי), אך לצורך בדיקת הזכאות יש להתחשב במבחן ההכנסה הכוללת של התא המשפחתי.

 

 

ד. הפחתת המענק בשל הכנסות בן הזוג

על פי שיטת מענק העבודה בצרפת, תא משפחתי שבו שני בני הזוג עובדים זכאי להגיש דו"ח בנפרד. עם זאת, נבחנת גם הכנסתם הכוללת בתא המשפחתי בחישוב מאוחד, ועל הכנסה זו להיות נמוכה מסכום אשר נקבע בחוק ואשר משתנה בהתאם להרכב התא המשפחתי. בתא משפחתי המורכב מזוג בחישוב מאוחד, רמת ההכנסה המרבית לזכאות למענק עומדת על 32,498 אירו בשנה, וגדלה ב-4,490 אירו עבור כל ילד נוסף.

ה. התוצאות של יישום החוק

סכומי המענק והעלות התקציבית לממשלת צרפת עלו עם השנים. בשנת 2001, הוצאות הממשלה עבור יישום החוק לקבלת מענק עבודה עמדו על כ-2.5 מיליארד אירו. קיבלו את המענק כ-8.7 מיליון זכאים, שהם כ-25% מהמשפחות הזכאיות בצרפת. בממוצע, כל תא משפחתי קיבל 290 אירו בשנה, והסכום נע בין 30 ל-500 אירו לשנה.

הוצאות הממשלה עבור יישום החוק בשנת 2005 המשיכו לעלות והגיעו ל-2.7 מיליארד אירו. כ-9.2 מיליון זכאים קיבלו את המענק, שהם כ-26% מהמשפחות הזכאיות בצרפת. בממוצע, כל תא משפחתי קיבל כ-295 אירו בשנה.

בשנים 2007 ו-2008 המשיכו הוצאות הממשלה עבור יישום החוק לעלות, והסתכמו ב-4.5 מיליארד אירו בשנה. כ-9 מיליון זכאים בכל שנה קיבלו את המענק, והמענק המקסימלי ששולם לזכאי עמד על 948 אירו.

ו. אכיפת החוק

בהגשת בקשה למענק עבודה בוחנות רשויות המס את נכונות המידע, ונלחמות בתופעה של דיווח כוזב על ידי הזכאים. מעסיק, צדדים שלישיים ומוסדות פיננסיים מעבירים לרשויות המס מידע אודות הכנסת הזכאים, והרשויות משוות את הנתונים שברשותן עם ההכנסות המדווחות על ידי הזכאים.

אם מתגלה סתירה בנתונים, על הזכאי לנמק אותה, ובמקרה שניתן מידע כוזב, מקבל הזכאי הצעה לתיקון ועונש. אם ההפרש בין ההכנסה הרשומה בנתוני רשויות המס לבין ההכנסה המדווחת על ידי הזכאי לאחר הצעת התיקון קטן מ-5%, הזכאי לא ייענש.

בשל דיווח כוזב יופעלו על הזכאי הסנקציות הבאות:

  • קנס בגובה 10% מסכום מענק העבודה במקרה שאי-הדיווח נבע מטעות בתום לב.
  • קנס בגובה 40% מסכום מענק העבודה במקרה שאי-הדיווח לא נבע מטעות בתום לב.
  • קנס בגובה 80% מסכום מענק העבודה במקרה של הונאה או של ניצול לרעה של החוק.

אם הזכאי לא מסר דיווח על אודות הכנסתו תוך התקופה הקבועה בחוק, מוטל עליו לשלם ריבית בשיעור של 10%. שיעור הריבית גדל ל-20% אם הדיווח בוצע עד 30 יום לאחר קבלת ההודעה הרשמית באי-מייל. שיעור הריבית גדל ל-40% אם הדיווח לא נעשה תוך 30 יום מעת קבלת ההודעה הרשמית.

ז. יתרונות המודל הצרפתי

מענק עבודה הגדיל את התמריץ לעבודה בקרב מובטלים, בזכות העובדה שהוא ניתן כתוספת להכנסה ואינו מבטל קצבאות אחרות של הזכאי. המענק גרם גם להקטנת ממדי העוני בקרב הזכאים. היתרונות הבולטים ביותר של המענק היו יצירתם של כ-3,000 מקומות עבודה חדשים עבור נשים והגדלת שיעור הנשים בתעסוקה ב-0.4%.

מענק עבודה הפחית בכמחצית את שיעורי האי-שוויון שנוצרו בצרפת.

ח. חסרונות המודל הצרפתי

מענק עבודה הניתן כתוספת להכנסה החודשית, מתקבל כתשלום חד-פעמי רק לאחר שנה (עבור כל החודשים), בעוד שהזכאי זקוק למענק מדי חודש בחודשו.

כמו כן, אם מצבו הכלכלי של הזכאי השתנה, למשל כאשר הכנסתו גדלה וגובה המענק גדל, יוכל הזכאי לקבל את המענק המוגדל רק בסוף השנה הבאה.

חיסרון בולט הוא שלא קיים הבדל משמעותי בין גובה המענק עבור זוג עם ילדים ועבור זוג ללא ילדים, ואלה האחרונים זקוקים לפיכך למענקים נוספים.

מענק עבודה מפחית את התמריץ לעבודה בקרב נשים נשואות אשר בן זוגן זכאי למענק עבודה, בשל מבחן ההכנסה הכולל של התא המשפחתי.

ט. סיכום המודל הצרפתי

המחוקק הצרפתי מזכה במענק עבודה עובדים בעלי הכנסה נמוכה, הן במשרה מלאה והן במשרה חלקית. למענק זכאים שכירים ועצמאים, זוגות ויחידים ללא ילדים. תחילת הזכאות מותנית ברמת הכנסה מינימלית העומדת על 3,743 אירו. המענק השנתי לתא המשפחתי גדל ב-36 אירו עבור כל ילד. עבור ילד במשפחה חד-הורית גדל המענק ב-72 אירו בשנה.

המודל הצרפתי הוא שילוב המודלים של ארצות הברית ובריטניה. מענק עבודה בצרפת גדל עד לנקודת שיא אחת שהינה המענק המרבי ומנקודה זו (בדומה למודל הבריטי) המענק מתחיל מיד לקטון. אצל בני זוג (עם ילדים או בלעדיהם) שרק הכנסתו של אחד מהם עולה על הסכום המינימלי, המצב שונה: מנקודת השיא שהינה המענק המרבי, המענק מתחיל מיד לקטון עד לרמת הכנסה שממנה גובהו קבוע ולאחר מכן עם הגידול בהכנסה, המענק קטן עד לפקיעתו.

הערה: המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים. רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות המוסד המטפל, מחייבות וקובעות.

הכותב: ד"ר איתמר כוכבי, הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה כ-16 שנה, בקורסים חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות. ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. במקצועו רואה חשבון וכלכלן (כ-21 שנה) , וכן עורך דין. בעל משרד עריכת דין (רואה חשבון), בקריית הממשלה בחיפה. תחום התמחותו דיני מיסים, משפט מסחרי ודיני עבודה.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

מיקום המשרד: קריית הממשלה פל ים  7, חיפה, טל: 8621350- 04, פקס: 8621349- 04, פל': 5443671- 050

e-mail: cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 הכותב הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול במקצועות חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות למעלה מ-15 שנה, וד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

(PhD ) Faculty of Law, University of Haifa, ISRAEL     [רואה חשבון(כלכלן)-כוכבי איתמר (C.P.A.)]

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

משרד עורך דין, קריית הממשלה פל ים 7, חיפה,טל: 8621350- 04, פקס:8621349- 04, פל': 050-5443671

cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר כוכבי

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211499 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211294 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכביחוק ומשפט - כללי10/09/201244 צפיות
תַּם עִדַּן הַסּוֹדִיּוֹת הַבַּנְקָאִית בִּשְׁוַויְץ בְּעִקְבוֹת הֶסְכֵּם חִלּוּפֵי מֵידַע אוֹטוֹמָטִיִּים

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222134 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201109 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20994 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica