חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיולי אופנועי שטח

מאת: תום ווירטאופנועים04/08/20143320 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני תום ואני אוהב אופנועי שטח ורוכב באופן קבוע כל שבוע בשבת בבוקר. אני רוכב עם קבוצה של רוכבים בה כולנו אוהבים את אותו סגנון רכיבה וכבר מכירים את רוב המסלולים בארץ.

אנחנו מתחילים כל שבוע מפרדס חנה ויוצאים לטייל בכל איזור רמת מנשה, עמק יזראל, ולפעמיים בדרום וצפון הארץ, עוברים בכל מיני נופים מעניינים שתמיד נראים שונה, בחורף ירוק ומלבלב, בקיץ צהוב..

משתדלים לגוון במסלול שונה ומאתגר, ותמיד עוצרים בבתי קפה ותחנת דלק להתרעננות ושתייה של קפה טוב.

אנחנו מכירים את האיזור שלנו ברמה של כל שביל וכמעט כל אבן, רואים איך דברים משתנים, גדלים ומתחדשים.

אנחנו עושים את הטיולים האלה באופנועים, אבל חשוב שתדעו שלא חייבים ג׳יפ, אופנוע או כלי רכב יקר, מספיק לקחת בקבוק מים, פק״ל קפה ועוגה, להחנות את הרכב במקום חניה מוסדר, לצאת ברגל ולחוות נופים ומקומות שלא רואים בכל יום.

לפני היציאה לכל טיול חשוב מאוד לתכנן ולהחליט מראש על היעד אליו אתם רוצים להגיע, זאת מאחר ובשטח קל מאוד ללכת לאיבוד ולהתברבר שעות אם לא יודעים את הדרך.

יש כמה סוגי טיולי וכעת ארחיב עליהם במקצת:

טיולי כביש:

בראש ובראשונה טיולי אופנועים כוללים בתוכם סיכונים רבים. כיצד ניתן למנוע את זה? ציות לחוקים בדרכים בראש ובראשונה ודבר שני כמובן לבוא עם הציוד הנכון והמתאים. חליפת רכיבה טובה, מיגוניות, ציוד עזרה ראשונה ועוד...

טיולי כביש כמו שזה נשמע הם על הכביש, נכון שיש פה ושם קיצורי דרך שעושים דרך השטח אך ברוב המסלול אתם תמצאו את עצמכם רוכבים ליד מכוניות פרטיות, משאיות, קטנועים ועוד כלי רכב אשר נעים בכביש ולכן צריך לדעת להשתלב עם התנועה בצורה הטובה ביותר ולא לעשות שטויות על הכביש.

טיולי שבילים:

טיולי שבילים באופן אישי, הם האהובים עליי ביותר מכל סוגי הטיולים.

הנסיעה בשדות ובין המטעים מפריחה רוח וחיים חדשים לתוך הגוף. אין לומר שצריך להוריד בקצב הרכיבה באופן משמעותי מאחר ואתם נמצאים בתוך השטח הטבעי, ורצוי לצאת לטיולים מהסוג הזה מוקדם בבוקר וזאת מאחר שבצהריים כבר השטח מלא במטיילים רגלית ולכן זאת כבר סכנה.

טיולים רגועים:

טיולים רגועים הם לחבר'ה שיותר אוהבים את ה"ישיבות עם חברים" ופחות בעניין של ל"הרביץ" רכיבה על 120 קמ"ש. יש מספר בתי קפה ומסעדות מובחרות בארץ שמציעות חווית "שטח" לרוכבים שרוצים עדיין לחשוב שהם בטיול גם בזמן העצירה לקפה. הטיולים הרגועים נעשים בדרך כלל בשבילים מסומנים ומוכרים באזור השדות והמטעים אך העצירות ל "קפה" מתוכננות היטב.

להלן כמה טיולים מומלצים :

עמק חרוד מנצרת עילית עד שדי תרומות:

מנצרת יורדים בכביש 75 לעפולה. עוברים לכביש 60 ונכנסים לכביש 65, עד צומת סרגל פונים שמאלה (675) עד לאזור צומת יזרעאל, ואחר-כך ימינה לכביש 667, שמגיע לגלבוע. נופים מרהיבים עד לכביש 90 וירידות מפותלות ומאתגרות.

נחל עקרב  הר נפחה והר חמרן:

כביש 40, צומת הרוחות, כביש 171, הר אריכה, בור חמת, נחל נצנה, נחל דורבן, נחל קוצן, נחל עקרב, נחל כביר, נחל סרפד, הר חמרן, נחל יתר, באר חפיר, פקק נצנה, הגמל, נחל לענה, נחל יתר, נחל ופסי, נחל גבא, נחל עבדת, מחנה רמון.

רמות מנשה- נחל תנינים:

מתחילים מכביש 75, עד מחלף אליקים נסיעה בכיוון דרום, מתחת לקיבוץ דליה (איפה שהדרוזי מוכר פיתות עם לבנה ושוקולד) ומשם אפשר להמשיך לגבעת הרקפות, נחל תנינים, אגם החורף של דליה.

חוץ מאופנעים אני גם חובב רכבי אספנות ולאחרונה פיתחתי מיזם חדש – תא צילום ברכב אספנות.

 



תגיות המאמר: טיולי אופנועי שטח


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אני אוהב אופנועי שטח וחובב רכבי אספנות.  אני אחד היוזמים של גימיק אירועים חדש:  תא צילום ברכב אספנות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תום ווירט

מאמרים נוספים בנושא אופנועים

מאת: ענת סאופנועים19/08/131859 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: עו"ד דנה דודאופנועים05/05/131543 צפיות
בישראל מתרחשות מדי שנה בממוצע מעל 700 תאונות פגע וברח עם נפגעים, מתוכם כ-20 תאונות קטלניות בהן נהרג אדם וכ-70% מן הנהגים אשר ביצעו עבירה תאונה קטלנית והפקירו אדם, נתפסו או הסגירו את עצמם. אין ספק, כי לא יהיה זה נכון, להקל ראש בעבירת ההפקרה, מאידך, ישנם לא מעט נהגים שהפקירו אדם מתוך לחץ נוראי, פחד, היסטריה וחוסר אונים ובוודאי שלא מתוך כוונה ברורה להשתמט מעונש.

מאת: טובה שטייגאופנועים10/04/131665 צפיות
על פי הוראות משרד התחבורה, בחינת התיאוריה לרכב פרטי ולאופנוע היא אותה בחינה. המסקנה היא כי נכון להיום אין בבחינת התיאוריה ללומדי אופנוע שאלות ייחודיות לאופנוע והם נדרשים לעבור את אותה בחינה שמחויב בה נהג רכב פרטי. האם זה טוב?

מאת: משה יוריאופנועים15/11/128678 צפיות
אם נזקקתם למתרגמים בתקופה האחרונה, בלי ספק אתם יודעים שהפעולה הזו הנה דבר מהותי. ההתמצאות החיונית בניבים ושפות היא בלי ספק אנה נושא מובן. הנושא מורכב מ לא מעט מאפיינים:

מאת: טלי גלאופנועים12/11/121775 צפיות
רכישת חלקי חילוף לאופנועים לעיתים מתגלה כעסק יקר מאוד. דבר זה מוביל אנשים רבים לחיפוש אחר חברה אשר מציע להם חלקי חילוף זולים וכן חלקי חילוף משומשים. כאן חשוב מאוד להבין כמה דברים וזאת על מנת שלא תגלו זמן קצר לאחר שימוש בחלק כי מכרו לכם חלק לא איכותי אשר מסכן את חייכם.

מאת: טלי גלאופנועים16/10/121666 צפיות
אם אתם מתגוררים באחת הערים הגדולות בישראל אם בוודאי יודעים כי רוב האנשים מעדיפים לרכוש קטנוע מאשר להתחיל ולחפש במשך שעות מקום חניה בעיר, במיוחד כאשר מדובר בערים תל אביב או ירושלים.

מאת: אורי דואקאופנועים21/06/122218 צפיות
כל מה שתצטרכו לדעת לפני שתקנו את האופנוע הראשון שלכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica