חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על מה נבחנים תלמידי אופנוע בבחינת התיאוריה?

מאת: טובה שטייגאופנועים10/04/20131662 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האופנוע הוא כלי נוח לשימוש בהיותו קל, נייד, מגיע לכל מקום (פקקים בכבישים כמעט אינם נוגעים לו) ואין לו מגבלות חנייה. אלא שתכונות מרכזיות אלה הופכות את האופנוע למסוכן הרבה יותר ממכונית: אין לאופנוע מרכב ואין דבר החוצץ בין רוכב האופנוע לבין הדרך (לא דלתות, לא קורות, לא שמשות, ואף לא חגורת בטיחות). לפיכך, הנסיעה על רכב בעל שני גלגלים מסוכנת הרבה יותר מהנסיעה ברכב בעל ארבעה גלגלים.

חסרונות אלו מחייבים את נהג האופנוע לגלות ערנות רבה במיוחד בזמן הנהיגה, כדי שיוכל להבחין בכתמי שמן על הכביש ובכל מכשול אחר המצוי עליו. ערנותו של הנהג צריכה לבוא לידי ביטוי בשני מובנים: הקפדה על כללי הנסיעה בדרך על-פי החוק, והפעלת שיקול דעת בתחום המותר (למשל בקביעת המהירות הסבירה) כדי לשפר את יכולת התגובה של האופנוע בכל מצב.

עד כאן הכול נכון – אבל איך המציאות הזאת משתקפת בלימוד התיאוריה? נציין תחילה כי יש בתקנות התעבורה כללי התנהגות מיוחדים לאופנוע אשר מתווספים לתקנות התעבורה שכל הנהגים מחויבים בהם. יש גם כ-100 שאלות המיוחדות לאופנוע במאגר השאלות של משרד התחבורה, ממנו נבנים מבחני התיאוריה.

עם זאת, על פי הוראות משרד התחבורה, בחינת התיאוריה לרכב פרטי ולאופנוע היא אותה בחינה. המסקנה היא כי נכון להיום אין בבחינת התיאוריה ללומדי אופנוע שאלות ייחודיות לאופנוע והם נדרשים לעבור את אותה בחינה שמחויב בה נהג רכב פרטי.

האם זה טוב? נראה לנו כי בהתאם לנאמר בתחילת המאמר הרי שחשוב להבהיר לרוכבי אופנוע עד כמה הרכיבה היא מסוכנת ומחייבת שיקול דעת מיוחד. העובדה שאין בחינת תיאוריה מיוחדת לרישיון לאופנוע עלולה לפגוע בתהליך ההכשרה של האופנוענים הצעירים. ייתכן שלעניין זה חלק בגידול במספר האופנועים המעורבים בתאונות דרכים הנובעים מטעויות בשיקול דעת ומכך שהנהגים אינם מעריכים נכונה את מגבלות האופנוע עליו הם רוכבים.

המלצת כותבי המאמר היא לעקוב אחר המחקרים האחרונים בנושא תאונות דרכים ואופנועים – ואם תימצא קורלציה בין שני המשתנים הללו – הרי שיש לבצע שינוי מיידי ולייחד בחינת תיאוריה ללומדים לרישיון על אופנועים!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טובה שטייג - מנהלת אתר ללימוד תיאוריה - "לילך תיאוריה" ומנכ"לית לילך הוצאה לאור המוציאה ערכה ללימוד תיאוריה - הערכה הטובה ביותר הנמכרת בחנויות וברשתות הספרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טובה שטייג

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/01/141197 צפיות
רשות הרישוי היא גוף ממשלתי מטעם משרד התחבורה האחראי על מתן רישיונות רכב ורישיונות נהיגה. תפקידה חשוב ביותר, מכיוון שללא רישיון נהיגה ורישיון רכב אסור לנהוג. הרשות נוהגת להזמין את בעל רישיון נהיגה להשתלמות בתקופה של חמש שנים מיום שקיבל לראשונה את רישיון הנהיגה. היא רשאית לעכב או לבטל את רשיון הנהיגה של אדם מטעמי כושר נהיגה או כושר רפואי. לא ניתן לשנות פרט ברישיונות שהנפיקה, אלא באישורה בלבד. כל הכנסת שינויים במבנה הרכב או בסוגו מותרת רק באישור מוקדם ובכתב מרשות הרישוי.

מאת: טובה שטייגהפרעות קשב וריכוז17/12/134806 צפיות
לימוד למבחן תיאוריה כרוך בלימוד פרטים רבים - כללים, חוקים, תמרורים וסמלים. חומר הלימוד רב ודורש ריכוז והבנה. התמרורים דורשים זיכרון - מה משמעות התמרור ואיך נוהגים כשתמרור מסוים מופיע. כל זאת אנו פשוט, במיוחד לאלו מבינינו הסובלים מקשיי קשב וריכוז. אז איך בכל זאת עושים את זה? איך לומדים ומצליחים בתיאוריה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי27/11/13855 צפיות
ללמוד למבחן תיאוריה יכול להיות מתיש ומבלבל. כל כל הרבה חומר לימוד - כל כך הרבה נושאים ופרטים שצריך לזכור - איך עושים את זה??? בשביל זה אנחנו פה - כתבנו לכם טיפים שיעזרו לכם להתכונן למבחן התיאוריה. עקבו אחר הטיפים ותראו שללמוד אפשר גם בכיף!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי19/11/131160 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על תיאוריה - איפה נבחנים, כמה זה עולה, מה לומדים וכמה מותר לטעות... אספנו בשבילכם את התשובות לכל השאלות.

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי15/10/13980 צפיות
הפעם, ריכזנו בשבילכם כמה מיתוסים לגבי בחינת התיאוריה. נאשר חלק מהם וחלק מהם ננפץ. לכם נשאר רק להתעדכן!

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי13/06/131257 צפיות
החל מ-1 ביולי 2013 ייכנס לתוקפו חוק הרישיון המדורג. מה זה אומר לגביכם הלומדים לקראת רישיון נהיגה?

מאת: טובה שטייגתחבורה ורכב - כללי05/05/131131 צפיות
כאשר אנו נעים בכבישים אין באפשרותנו לתקשר באמצעות שפת הדיבור, תנאי הדרך פשוט אינם מאפשרים זאת. כדי לתקשר זה עם זה במהלך הנסיעה עלינו להשתמש במערכת מוסדרת ומוסכמת של כללי התנהגות ברורים של מה מותר ומה אסור, מתי וכיצד. לדוגמה: כדי להודיע לשכניי על הכביש כי ברצוני לעבור לנתיב השמאלי - אפעיל את מחוון הכיוון השמאלי לפני הסטייה, ושותפיי לנסיעה בכביש יבינו מה בכוונתי לעשות.

מאמרים נוספים בנושא אופנועים

מאת: תום ווירטאופנועים04/08/143318 צפיות
טיולי אופנועי שטח מומלצים

מאת: ענת סאופנועים19/08/131855 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: עו"ד דנה דודאופנועים05/05/131540 צפיות
בישראל מתרחשות מדי שנה בממוצע מעל 700 תאונות פגע וברח עם נפגעים, מתוכם כ-20 תאונות קטלניות בהן נהרג אדם וכ-70% מן הנהגים אשר ביצעו עבירה תאונה קטלנית והפקירו אדם, נתפסו או הסגירו את עצמם. אין ספק, כי לא יהיה זה נכון, להקל ראש בעבירת ההפקרה, מאידך, ישנם לא מעט נהגים שהפקירו אדם מתוך לחץ נוראי, פחד, היסטריה וחוסר אונים ובוודאי שלא מתוך כוונה ברורה להשתמט מעונש.

מאת: משה יוריאופנועים15/11/128674 צפיות
אם נזקקתם למתרגמים בתקופה האחרונה, בלי ספק אתם יודעים שהפעולה הזו הנה דבר מהותי. ההתמצאות החיונית בניבים ושפות היא בלי ספק אנה נושא מובן. הנושא מורכב מ לא מעט מאפיינים:

מאת: טלי גלאופנועים12/11/121772 צפיות
רכישת חלקי חילוף לאופנועים לעיתים מתגלה כעסק יקר מאוד. דבר זה מוביל אנשים רבים לחיפוש אחר חברה אשר מציע להם חלקי חילוף זולים וכן חלקי חילוף משומשים. כאן חשוב מאוד להבין כמה דברים וזאת על מנת שלא תגלו זמן קצר לאחר שימוש בחלק כי מכרו לכם חלק לא איכותי אשר מסכן את חייכם.

מאת: טלי גלאופנועים16/10/121664 צפיות
אם אתם מתגוררים באחת הערים הגדולות בישראל אם בוודאי יודעים כי רוב האנשים מעדיפים לרכוש קטנוע מאשר להתחיל ולחפש במשך שעות מקום חניה בעיר, במיוחד כאשר מדובר בערים תל אביב או ירושלים.

מאת: אורי דואקאופנועים21/06/122216 צפיות
כל מה שתצטרכו לדעת לפני שתקנו את האופנוע הראשון שלכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica