חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תערוכת יחיד לאמן שלמה כץ במוזיאון רמלה

מאת: מירה לויציור11/09/20143191 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: ד"ר ליאור אלון - אוצר

האמן שלמה כץ (נ. 1954) עלה לארץ בגיל עשר עם משפחתו מהעיר פלטיצ'אני (Falticeni), השוכנת במחוז סוצ'אבה שבצפון רומניה והוקמה בידי יהודים. שלמה חי ויוצר ברמלה שנים רבות; נשוי ואב לשלושה.

שלמה בוגר "בצלאל" במגמת אמנות, למד והושפע ממורו האמן יצחק פוגץ' - ותלמידו וממשיך דרכו של הצייר מרדכי ארדון – לשעבר ראש המחלקה לציור ב"בצלאל".

שלמה הציג מציוריו בתערוכות קבוצתיות רבות והשתתף בסימפוזיונים לפיסול ברחבי הארץ ובעולם. כיום הוא מצייר ומפסל, מלמד אמנות ועיצוב, ומשמש כראש המחלקה לעיצוב בכפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי.

התערוכה הנוכחית מציגה עבודות שיצר בעשרים וחמש השנים האחרונות. עם זאת, היא אינה רטרוספקטיבית, אלא מתרכזת סביב נושא מרכזי. מעבר לכך, יש בה כדי להמחיש את יכולותיו הטכניות המרשימות במגוון סגנונות ומדיומים. העובדה ששלמה עוסק בהוראת אמנות לצעירים גורמת לו  להישאר אמן אקטואלי, המחובר לדרכי יצירה עכשוויות –  בתערוכה ישנן עבודות שנוצרו בעזרת שימוש במחשב ובטכנולוגיות חדשניות.

דמות האישה היא הנושא המרכזי של כל העבודות המוצגות בתערוכה. האישה כמושא של יופי, כיצירה מושלמת של הבריאה. שלמה מצייר את הנשים שבחיו – אשתו בנותיו ונשים שפגש באקאי במהלך חייו. חלק מהנשים המצוירות הן מודליסטיות שהציגו במסגרת של כיתות אמן. הצגת הגוף הנשי, העירום – חלקי או מלא - הוא מוטיב מרכזי בעבודות. באמצעות שימוש מושכל בצבע שלמה יוצר יצירות טעונות במטען רגשי ובנרטיבים דו משמעיים לגבי מעמדה של האישה בחברה המודרנית. הוא מותיר את הצופה מול תהיות ושאלות לגבי כוחה ודמותה של האישה העכשווית. בחלק מהעבודות האישה היא קודם כול אובייקט של תשוקה ושל מיניות מתפרצת; באחרות האישה היא דמות חזקה עם כוחות פנימיים נסתרים. שלמה מזמין את מבטנו הרגיש לנסות ולחוש לא רק את הנגלה לעין בציורים, אלא לחדור את השכבות שהתכסו בתהליך היצירה ולגלות סודות של הנפש, הבאים לידי ביטוי בסגנון ובצבעים שהוא בחר לכל יצירה.

שלמה רואה את עצמו בראש ובראשונה כרשם שתופס את הרגע, את ההרמוניה בעולם הצורות. הקו הינו האתגר אצל שלמה. הוא שואף להביע באמצעות רישום קווי את עולם הצורות שסביבו – במקרה של הנשים, להביע את היופי, את הנשגב ואת הבלתי מושג. ברישום שלמה לומד את הצורה וזוכר אותה. את הטריות של אותה הסתכלות, את המבט שהקפיא את הרגע. לאחר שרשם את הדמות שלמה מעבד אותה לצבע או ליצירה תלת ממדית - לפסל. רוב עבודותיו נמצאות בתפר שבין הסגנון הריאליסטי למופשט. בציורים ניכרת השפעה של האמנות האירופאית בתקופת הרנסאנס – שלמה שואב את השראתו בעיקר מהאסתטיקה של האמנים ההולנדים הגדולים של המאה ה-17 – בייחוד מרמברנדט, שעשה שימוש דרמטי באור וצל. משיכות המכחול אצל שלמה חלקן עדינות ומלטפות וחלקן גסות ועוצמתיות. בציוריו ובפסליו, הן אלה הנוטים לפיגורטיביות והן אלה היותר אבסטרקטיים, שלמה פונה אל הצופה ומבקש לשתף אותו בקסם, בסוד של האישה.

כל העבודות המוצגות בתערוכה הן בהשאלה מאוסף האמן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מירה לוי

מרום תקשורת

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מירה לוי

מאמרים נוספים בנושא ציור

מאת: amirdadon90ציור19/07/163177 צפיות
השאיפה של כל אומן ואמן שמייצרים ציורים היא להגיע לתערוכה שתציג את היצירות שלו. הרי תערוכה נועדה להציג את האומנות, ליהנות מן האומנות של אותו אומן.

מאת: אביב יועציםציור15/12/152656 צפיות
תחום קישוטי הקיר לבית משתנה ומתקדם כל הזמן. בדור מקימי המדינה, שלטו תמונות בני המשפחה או אתרים חשובים ליהדות, לדת ולמשפחה. בדור שאחרי, החלו תמונות לעטר את קירות הבית והסלון. ציורים שונים, פרחים, קצת נופים ועדיין – הרבה זוגיות ומשפחתיות. בשנים האחרונות, עם התפתחות תחום פיתוח התמונות, השתלטו תמונות נופים מרהיבות שצילמו אנשים מטיולים בעולם ואשר הפכו לקישוטי קיר ענקים וממוסגרים. וכיום? כיום הגיע תור הזהב של ציורי קיר מרהיבים שמקשטים את קירות הבית, ונראה שאת הטרנד העיצובי הנפלא הזה אי אפשר לעצור...

מאת: דניאל seoציור08/08/152858 צפיות
פנקסי חשבוניות הינם אמצעי לתיעוד עסקאות שונות מתן שירותים שונים רכישות ומכירות, פנקסי חשבוניות חשובים מאד ובמיוחד לדיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי וחשוב מאד שברשותו של כל עצמאי, פרילנס, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עסק או חברה יחזיק עמו פנקסי חשבוניות.

מאת: רוי ורלציור07/05/152617 צפיות
It is easier to earn money online now than it was in the past because more and more people are doing business online. Now that people are comfortable with online transactions, you can join those making money through the Internet. The tips will put you start off on your journey successfully.

מאת: רוי ורלציור13/02/153265 צפיות
Marketing through a mobile services is one of the most modern ways to market your goods. Read on how mobile marketing campaigns that are easy and effective. Do not pester your customers. Always ensure that what you're messaging them about is relevant and important.

מאת: דודישציור01/09/148555 צפיות
כבר כמעט 25 שנים שמשפחת סימפסון מתגוררת בפרבר אמריקאי בדיוני שנקרא ספרינגפילד. הומר עדיין עובד בתחנת הכוח הגרעינית, מארג' היא עדיין עקרת בית נואשת ובארט עדיין בן עשר.

מאת: דניאל seoציור22/05/145354 צפיות
הדפסת פולדרים נראית מיותרת לעסקים רבים, בעיקר לנוח מחירם שמסתכם באלפי שקלים. ואמנם, בחישוב מהיר של היתרונות בהדפסת פולדרים, יחד עם הפונקציונאליות שלהם והתועלת הרבה שהם מביאים לבית העסק - הרי שמדובר בעסקה משתלמת ביותר, ולכן הדפסת פולדרים מומלצת ביותר לכל עסק שמוסר מסמכים ללקוחותיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica