חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכנה למבחני מחוננים

צורת הבחינה גורמת לכך שילדים רבים לא מצליחים להביא את היכולות שלהם לידי ביטוי. ילדים שהתנסו בבחינות דומות וילדים שהודרכו איך להתנהל בבחינה מקבלים ציון גבוה יותר מילדים שלא, ובסופו של דבר התוצאה היא סטטיסטית: משרד החינוך קובע רף שרירותי של מספר ילדים בכל אזור שיוגדרו כמחוננים ויוכלו ליהנות מתוכניות ההעשרה. לכן לא מספיק להיות מחונן, לא מספיק להצליח בבחינה, צריך להצטיין ולקבל ציון גבוה יותר מילדים אחרים.

איך עושים את זה?

  • מתרגלים עם הילד שאלות דומות לשאלות שנשאלות במבחן ומנחים אותו איך להגיע לפתרון מהיר ונכון.
  • מקנים לילד אסטרטגיות פתרון לשאלות השונות, דבר שמאפשר לילד לענות נכון גם על שאלות שהוא לא יודע את התשובה עבורן בוודאות.
  • מלמדים את הילד איך להתנהל בזמן המבחן: מתי לדלג על שאלה ומתי לא, מתי כדאי לנחש וכדומה.
  • תרגול של כשעה ביום במשך מספר ימים לפני הבחינה מעלה את הסיכוי להתקבל באופן ניכר ומונע אכזבות ותסכולים.

    קצת על הבחינות ועל התהליך:

    בשנים האחרונות משרד החינוך משתמש בשירותי מכון סאלד לביצוע מבחני הקבלה לתכניות המחוננים השונות. המבחנים מתקיימים בדרך כלל בכיתות ב' או כיתות ג' (על פי החלטת משרד החינוך), והם מתנהלים בשני שלבים:

  • בשלב א' עוברים כל הילדים (מלבד אלו שהוריהם לא נתנו את הסכמתם לכך) מבחן סינון ראשוני הבודק בעיקר את הבנת הנקרא והחשיבה החשבונית. המבחן, שמחובר כל שנה מחדש על ידי מכון סולד, מועבר על ידי בתי הספר ובאחריותם. בית הספר אחראי על ניתוח התוצאות ובאחריותו להעביר למכון סאלד את רשימת 15% מתלמידי כל כיתה בעלי היכולת הגבוהה ביותר. תלמידים אלו יזומנו למבחן שלב ב'.
    מבחן זה נערך בדרך כלל בתחילת שנת הלימודים מיד לאחר החגים. הוא כולל שני חלקים: הבנת הנקרא (סוג של קטע קריאה "unseen" שעליו הילד נשאל שאלות הבנה) וחשיבה חשבונית (בעיות חשבוניות שמנוסחות באופן מילולי וסדרות חשבוניות).
  • במבחני שלב ב' נבדקות היכולות הקוגניטיבית של הילד יותר לעומק. המבחן מתבצע על ידי מכון סאלד בשעות אחר הצהריים במקום אחד בכל עיר גדולה. כל הילדים באזור שעברו את שלב א' מזומנים בקבוצות למבחן שאורך כשעתים. יש מספר מועדים סמוכים בדרך כלל  בין חג הפורים לחג הפסח. 
    המבחן הוא מבחן פסיכומטרי סגור ("מבחן אמריקאי" – בחירת תשובה נכונה מתוך מספר אפשרויות), הוא שונה מהמבחן הראשון, קשה יותר ודורש התמודדות גם עם לחץ של זמן מוקצב. המבחן מורכב בדרך כלל מארבעה חלקים: מילולי, חשבוני,  צורני וידע כללי. הבוחנים יסבירו לילדים איך לענות על השאלות ואיך לסמן את התשובות. בנוסף יינתנו מספר דוגמאות שיפתרו במשותף עם כל קבוצת הנבחנים. עבור רוב  הילדים זו תהיה פעם ראשונה יתקלו במבחן מסוג זה וההסתגלות לקושי וללחץ הזמן לא תהיה קלה גם לילדים המוכשרים ביותר.

  • לפרטים נוספים על הבחינות ואפשרויות ההכנה: www.mehunan.com
     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    אתר www.mehunan.com מכיל פרטים על הבחינות השונות ועל אפשרויות ההכנה הזמינות בשוק. האתר גם משווק ערכת הכנה שבעזרתה ההורים יכולים לעזור לילד להתכונן בבית לבחינות שלב א' ושלב בי. עלות הערכה נמוכה משמעותית מאופציות ההכנה האחרות.

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת mehunan.com

    מאת: mehunan.comחינוך ילדים30/09/161178 צפיות
    ילדי כיתות ב' בכל הארץ מוזמנים למבחני איתור המחוננים של משרד החינוך. תהליך האיתור והמיון זוכה לביקורת רבה: התהליך שיטחי, מתבסס יותר מידי על הבנת הנקרא, הכנה משפרת משמעותית את סיכויי המעבר ולכן חסרי אמצעים נפגעים ועוד. אותנו כהורים מעניין לדעת האם כדאי להתחיל בתהליך? מה הסיכויים של הילד לעבור? איך כדאי להכין אותן? מאמר זה ינסה לספק תשובות לשאלות אלוץ

    מאת: mehunan.comמוסדות לימוד02/10/141502 צפיות
    ילדכם מוכשר? עבר את בחינות המיון בכיתה ב'? מה האפשרויות העומדות הפני ילדים שאובחנו כמחוננים?

    מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

    מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214010 צפיות
    Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

    מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204859 צפיות
    הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

    מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
    אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

    מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182259 צפיות
    הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

    מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181743 צפיות
    לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

    מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181662 צפיות
    אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

    מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181532 צפיות
    המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica