חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השפעת הדלתות על עיצוב פנים הבית

מאת: זוהרה קלייןעיצוב פנים16/10/2014718 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סביבת המגורים היא מכלול של פריטי עיצוב ואלמנטים שיוצרים יחדיו את האווירה המבוקשת בבית בהתאם לאופיים של הדיירים ולתחושות שברצונם ליצור. בתהליך עיצוב הפנים נלקחים בחשבון מגוון רחב של פרמטרים, בין אם זה הרגליהם האישיים של מי שחיים במרחב, תנאי החלל, וכיצד ישתלבו כל האובייקטים ביחד מאריחי הריצוף דרך חיפויי הקירות ועד הרהיטים והאביזרים המשלימים.
דלתות פנים מהוות חלק בלתי נפרד מהחלל ומהאווירה שמעוניינים להשיג וכמובן בעלות אפקט משמעותי על הגדרת החדרים, הזרימה במרחב, הצבעוניות השולטת.
לדברי זוהרה קליין, מעצבת פנים המתמחה בעיצוב דירות ובתי יוקרה, ההיצע המסחרר שקיים כיום של דלתות מעוצבות מאפשר "לשחק" עם סגנונות עיצוב רבים מהסגנון הקלאסי והאצילי דרך המודרני והאורבאני ועד האוריינטלי.
זוהרה מציעה להשקיע מחשבה רבה בבחירת דלתות הפנים בעת תכנון הבית או שיפוץ הדירה, כיוון שהדלתות דומיננטיות ובולטות מאוד במרחב וגם יוצרים מחיצה דקורטיבית בין החדרים. לפניכם מספר טיפים לבחירת דלתות בהתאם לאווירה ולסגנון שברצונכם להשיג בעיצוב הבית.

הפרדת החללים באמצעות הדלתות
כשמעצבים דירה או בית, יש לבחון האם ברצונכם ליצור הפרדה ברורה בין החדרים כך שלכל חדר ייעודי תהיה דלת מסוג שונה וכך בדרך ויזואלית תצרו את המחיצה בין החדרים או שאתם מעוניינים לשמור על קו סגנוני אחיד? ניתן כמובן לבחור לכל חדר, בהתאם לתפקידו ולקונספט שלו, דלת מסוג אחר. לחדרי אמבטיה ושירותים, דלת בגווני תכלת, לחדר השינה דלת בעיבודים רומנטיים ומיוחדים, לחדרי הילדים דלתות בהדפסים בהתאמה אישית עם דמויות אהובות הלקוחות מעולם הילדים ועוד.
בדרך זו, עוד לפני שתיפתח הדלת, ידעו הסובבים בפני מה הם עומדים ולאיזה חדר הם מגיעים וגם הבית ייבנה מעולמות תוכן שונים במתחם אחד.

אינטימיות או פתיחות – זו השאלה
בבחירת הדלת, חשוב לבחון את התחושה שרוצים ליצור בחדר ואת תנאי החלל.במידה ומדובר בחלל חשוך, נטול חלונות ופתחים, מומלץ להשתמש בדלת כחלון כלפי חוץ ולבחור דלתות עם חלונות זכוכית, כדי להעביר את האור שמגיע מהמסדרון, מהסלון או מחדרים סמוכים. אפשר כמובן לבחור זכוכית אטומה כדי לשמור על אינטימיות. בכל מקרה, בחדרי שינה כדאי להעדיף דלתות אקוסטיות לבידוד מקסימאלי של רעשים מבפנים ומבחוץ.

סגנון הדלת שמשתלב עם סגנון הבית ופרי יצירת אדריכלים
שמירה על קו סגנוני הממשיך לאורך דלתות הבית מאפשר לקיים הרמוניה בחלל, ולכן, בבואכם לבחור דלתות, מומלץ לעשות זאת אחרי שאתם יודעים מראש באיזה סגנון הבית שלכם מעוצב – כפרי, מודרני, מינימליסטי יפני, אורבאני וכולי. היצע הדלתות מאפשר לכם לבחור דלתות שתואמות לקווי הסגנון הנבחר, דלתות עץ מאסיביות לבית טוסקני, דלתות וונגה מאסיביות לסגנון אוריינטלי, דלתות שמנת עם פסי ניקל לבית מודרני וכולי. אם ישנו מוטיב חוזר בעיצוב הבית, הדפס מסוים או אפליקציה גיאומטרית, יש אפשרות לבחור דלתות שיישאו את אותו מוטיב או עיטור.
גישה אחרת היא דווקא להשתמש בעיצוב הדלת כ"שבירה" סגנונית, דלתות בעיצוב מנוגד לקו השולט בבית שיוצר עניין עיצובי. דלתות בגוונים כהים לבית בהיר בצבעים עדינים או להפך, בית כפרי מאסיבי ירוכך באמצעות בחירה בדלתות בגוונים חלביים בעיצוב מאופק ונקי.
מי שמחפש "טוטאל דיזיין" באמצעות דלתות, יגלה שיש דלתות הזזה שנבלעות בקירות סמויות מהעין ושניתן כמובן ליצור דלתות בעיצוב מותאם לחלל כך שהן הופכות להיות אינטגראליות במרחב עד שממש קשה לזהותן ורק המימד הפונקציונאלי שלהן – הפתיחה – מייחד את נוכחותן.

בכל מקרה, בעת בחירת דלתות, חשוב לפנות לחברה איכותית לעיצוב דלתות שמבטיחה עמידות, איכות ואחריות, דלתות מהחומרים המשובחים ביותר והתקנה מקצועית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: