חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עורך דין גירושין - מקצועיות מתוך גישה הומנית

מאת: שוש פרידיני משפחה27/11/2014979 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גירושין עם ילדים – הפן האנושי

התנהלות הליך גירושין כרוכה, בין היתר, ביחסים בין הצדדים. במקרים לא מעטים, מרגע ההחלטה להתגרש, ולעיתים גם לפניה, צפים הרגשות השליליים מעל לפני השטח, בסערת רוחות עזה.

כאשר אין לבני הזוג ילדים משותפים, אזי הגישה הנוקשה האחד כלפי השנייה מהווה בגדר עניין פרטי, שהוא פחות מורכב. חלק מנושאי המחלוקת שבדרך כלל הם מרכזיים, כלל אינם רלבנטיים במקרה זה, ויישום פסק דין או הסכם, פשוטים יותר. מהרגע שבו תקפים הגירושין, רשאים בני הזוג לנתק כל קשר.

אולם כאשר הדבר נוגע לבני הזוג שהם הורים לילדים משותפים, הרי שהמצב שונה לחלוטין. גם אם סיום הליך הגירושין מסמל את סיום מערכת היחסים הזוגית, הרי שההורות נותרת לצמיתות. במקרה זה קיימת חשיבות יתרה לעניין בחירת עורך הדין בגירושין. מעבר להיבט המקצועי, קיימת משמעות רבה, בעיקר בהקשר של הילדים, לפן האנושי. על מנת שההליך יתנהל בדרך מכובדת, כזו שתאפשר להורים את התקשורת, לפחות בכל הנוגע לגידול הילדים. זאת לצורך השמירה על מערכת יחסים הורית נכונה ותקינה, הן במהלך הגירושין והן לאחריהם.

תפקיד עורך הדין כמייצג וכיועץ בהליך הגירושין

אנשים רבים נוהגים לפנות לעו"ד גירושין לצורך ייעוץ משפטי, טרם קבלת החלטה באילו צעדים לנקוט, במטרה להתוודע לזכויותיהם החוקיות. הנושאים המרכזיים, במרבית המקרים, אותם יש להסדיר, נוגעים למשמורת הילדים, לתשלום המזונות ולחלוקת הרכוש. תפקיד האינסטנציה המקצועית הוא להעניק סיוע משפטי אופטימאלי, כשהדבר יבוא לידי ביטוי בשמירה על האינטרסים של הלקוח. לדוגמה, בנסיבות של אב הנדרש לשלם מזונות, ידאג עורך הדין המייצג אותו כי גובה המזונות אשר ייקבע, אכן ישקף את רמת הכנסתו של האב, וימנע הובלה למצב של קושי כלכלי.

ראוי לציין כי ההגדרה 'שמירה על האינטרסים של הלקוח', הינה סובייקטיבית למדי. כותב שורות אלה סבור שהאינטרס הוא לא רק הישג מרבי בזכויות ובנכסים, או לא רק מינימום נזק בהיבטים אלה. האינטרסים צריכים לשמור גם על מסגרת רגשית ומשפחתית תקינה ככל שניתן, גם לאחר הפרידה, עם מינימום זעזועים והתנגחויות, בעיקר ככל שהדברים נוגעים לילדים.

גישור והסכם גירושין

ובכל זאת, נקלעים זוגות רבים לחיכוכים קשים וטעונים במסגרת הליך הגירושין. מה שעשוי להוביל למשברים אישיים אצל מי מהמעורבים, ובהיבט במשפטי – לחסימת ערוצי תקשורת באופן שמעכב את התקדמות הליך הגירושין, הופך אותו למורכב וסבוך יותר, וגורר, כאמור, לפגיעה בטובת הילדים.

אחד הכלים לפתרון המחלוקות בקרב בני הזוג הוא הגישור. כיום ישנה מגמה מתגברת מצד עורכי דין לענייני גירושין ודיני משפחה להציע ללקוחותיהם את אותם הליכי גישור, אשר ינתבו את בני הזוג במסלול רציונלי, תוך נטרול מרבי של היבטים אמוציונליים ולא רלבנטיים, במטרה לסייע לצדדים להגיע להסכמות ולהסדר. זאת באופן שיימנע התדיינויות משפטיות ארוכות, עלויות עתק, וכאמור, נזקים רגשיים משמעותיים. ובכך לסיים את ההליך כולו בהקדם ולטובת כל הנוגעים בדבר.

בהגעה להסכם גירושין שלא על ידי גישור, ניתן להתדיין באופן ישיר, כאשר עורך דין מייצג כל אחד מהצדדים, וחותר להסכם המגן על האינטרסים של לקוחו. אופציה אחרת היא לקיים את הדיון בין הצדדים עצמם, בתיווכו של עורך דין אחד מטעם שניהם. זהו מהלך המזכיר גישור, אולם מתנהל באופן רשמי בדרך מעט שונה, בה עורך הדין מתקף חוקית את ההסכמות שהושגו, ומנסה לפשר רק בנקודות המחלוקת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד שוש פרי- דיני משפחה ומגשרת. בעלים במשרד עורכי הדין שוש ויורם פרי. תואר במשפטים, תואר נוסף בסוציולוגיה, באנתרופולוגיה ובקרימינולוגיה, וכן תואר שני בפסיכולוגיה חברתית.

מציעה ייעוץ משפטי, מגשרת משפחתית, עורכת הסכמים בתחום דיני המשפחה, ומייצגת בכל הערכאות. משלבת בין ניסיון ומקצועיות לבין גישה אנושית, החשובה בתחום כל כך אמוציונלי. כלל עקרוני בהתנהלות  עו"הד פרי הוא ווידוא, קודם כל, של טובת הילדים המעורבים בתיקי הגירושין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שוש פרי

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201613 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica