חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טופס W9 - קבלת TIN - Tax Identification Number

מאת: Shiran Madarמיסים - כללי28/11/20142482 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מאזרחי ארה"ב שמתגוררים בישראל נדרשים בימים אלו לחתום על טופס W9 בבנק בו מתנהל חשבונם, ובחלק מהמקרים הם גם נדרשים לחתום על כתב ויתור בנוגע לחובות הדיווח שלהם בארה"ב.
טופס W9 הוא דוח מידע שמטרתו להעביר מידע ל-IRS. הטופס מכיל רשימה של פרטים מזהים, מידע אישי ובעיקר את ה - TIN - Tax Identification Number של לקוח הבנק.

תשלומים או סכומים שמועברים על ידי אזרח ארה"ב לאדם או גוף אחר בדרך כלל מדווחים על גבי טפסי 1099. לדוגמה דיבדינד ששולם ידווח על גבי טופס 1099-DIV ותשלומים מסוגים שונים ידווחו על גבי טופס 1099-MISC.

כך עובדת השיטה מבחינת ה-IRS: המשלם יעביר דיווח אודות הסכום ששילם, לדוגמה הבנק, והמקבל יעביר דיווח אודות הסכום שהתקבל, נניח 1,000$ ריבית שקיבל הלקוח.
אם הלקוח לא ידווח על גבי טופס 1040 השנתי שקיבל 1,000$ הכנסות מריבית, ה-IRS יראה את הסכום בטופס 1099 שקיבל מהבנק לגבי אותו הלקוח, וידרוש תשלום מס בגין ההכנסה. על מנת להנפיק טפסי 1099 ללקוחות והעברת דיווחים ל-IRS על הבנק לזהות את הלקוחות אזרחי ארה"ב ובעיקר לקבל מהם מספר מזהה לצורך מס בארה"ב – TIN. כדי לקבל ולוודא מידע זה הבנק דורש מלקוחותיו לחתום על טופס W9.

טופס W9 יכול לשמש את הבנק לצורך קבלת מידע באשר לניכוי מס במקור מתקבולים, או לצורך אישור פרטי הלקוח בכלל ופרטי ה - TIN - Tax Identification Number בפרט. בדרך כלל המספר המזהה לצורך מס יהיה ה-Social Security Number של הלקוח, כאשר גם אם אין ברשות הלקוח מספר SSN ניתן לדווח על גבי טופס W9 כי הלקוח פועל להשיג TIN.

מעבר לבקשה לחתום על טופס W9 הבנק יכול לקבל אינדיקציה לגבי אזרחותו האמריקאית של לקוח באמצעות מקום הלידה שמופיע בתעודת הזהות, העברות כספים לארה"ב ותקבולים שמגיעים מארה"ב.
הבנק עשוי גם לדרוש פרטים נוספים ואסמכתאות מהלקוח על מנת לוודא כי הוא אינו אזרח ארה"ב.

החתמת לקוחות הבנק על טופס W9 היא עוד צעד שעושים הבנקים בישראל לכיוון דרישות מס הכנסה בארה"ב, שדורש במסגרת FACTA להעביר מידע על חשבונות והכנסות של אזרחי ארה"ב החיים בישראל.
החשש מחתימה על טופס W9 מתעורר בדרך כלל אצל אזרחי ארה"ב ששמעו כי עליהם למסור דיווחים שנתיים בארה"ב אך מסיבות שונות בחרו שלא לעשות זאת עד כה, ממולץ לאותם אזרחי ארה"ב שמחזיקים בחשבונות בנק בישראל לדווח כחוק על החשבונות ל-IRS בטרם יספגו פגיעה בנכסיהם המוניטריים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

(.Shiran Madar CPA (Isr

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shiran Madar

מאת: Shiran Madarמיסוי בינלאומי28/11/143027 צפיות
אזרח או תושב ארה"ב שמעסיק עובדים או משלם כסף לאדם אחר בסך העולה על 600$ יצטרך להנפיק טופס 1099 או W2 למקבל התשלום ול-IRS. על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש לברר את פרטי מקבל התשלום, בעיקר את מספר הזיהוי לצורך מס שלו – ITIN או SSN.

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201691 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171785 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162710 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162735 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162620 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152604 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153027 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica