חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: רוקדים בלונאסה – הצגת המופת שגרפה 8 פרסי תיאטרון בהפקה מרגשת מלווה מקצב אירי וריקודים – בית צבי

מאת: חיים נויתיאטרון09/02/2015846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: רוקדים בלונאסה – הצגת המופת שגרפה 8 פרסי תיאטרון בהפקה מרגשת מלווה מקצב אירי וריקודים – בית צבי

מאת חיים נוי

"רוקדים בלונאסה" היא הצגת מופת פרי עטו של המחזאי האירי בריאן פריל שגרפה 8 פרסי תיאטרון ובהם 3 פרסי טוני, פרס לורנס אוליבייה ועוד פרסי עיתונות ודרמה.

ההפקה העולה בבית צבי ברמת גן מאופיינת בביצוע מרגש ודרמטי של להקת השחקנים המוכשרים, המשלבים גם – כחלק מן העלילה – שירים איריים מלווים בריקודים בסגנון אירי ואפילו ריקוד עם שיר הנושא מהמחזמר הנודע ANYTHING GOES.

הבמאי יגאל זקס הצליח ללהטט עם השחקנים והעלה הצגה מרשימה ואיכותית, נעימה ומרגשת מאוד.

פריל כתב את המחזה ב-1990 והוא מבוסס על זיכרונות ילדותו, שהועתקו לעיירה בדיונית באירלנד בתקופה של קיץ 1936. המחזה ייחודי בכך שהוא מסופר מנקודת מבטו של הילד מייקל בן השבע, המתגורר עם אמו וארבעת אחיותיה. בהצגה אנו חוזים במייקל הבוגר הרואה ואינו נראה , המספר את הסיפור בעוד המשתתפות בעלילה אינן מבחינות בו, אלא בדמות הילד הקטן.

בבית המשפחה מתגוררים כריס, אימו של מייקל, פרי אהבתה לגבר מסתורי בשם ג'רי הפוקד מעת לעת את הבית, אם כי הם לא נישאו מעולם. שאר האחיות הן קייט, החשה עצמה כאם המשפחה, לאחר שנותרו יתומות. קייט היא מורה בבית ספר. אגנס ורוז סורגות כפפות ומוכרות אותן בעיירה, אך מפעל סריגים חדש גורם לאובדן פרנסתן. למגי ולכריס אין הכנסה כלל.  האח הבוגר ג'ק חזר לאחרונה מאוגנדה ולוקה במלריה ומאובדן זיכרון חלקי.

ג'רי , אביו של מייקל, מגיח מפעם לפעם ומייקל זוכה לראותו לראשונה. ג'רי הוא סוחר נודד.

הרדיו, החדש לתקופתו, מביא מפעם לפעם לפרצי מוזיקה אירית והבנות יוצאות במחולות איריים.

מייקל הבוגר מספר לצופים את אחרית האירועים והתפתחויות העלילה ומה אירע לכל אחד מבני הבית.

עמית גיל כמייקל משחק באורח יפה מאוד ומלוטש.

שרון רוזנבאום כקייט מגלמת את התפקיד במקצועיות ובאורח נהדר.

נעמה פרידמן כמגי מפגינה יכולות משחק טובות מאוד וגם יכולות ריקוד ושירה מצוינים.

כרמל יחיה כאגנס משחקת מצוין ובזכותה אנו נהנים גם מריקוד מופלא –עם גיל כהן כג'רי- לצלילי שיר הנושא מהמחזמר הנודע ANYTHING GOES של קול פורטר מאותה תקופה.

רוז היא ליטל אקריש המקסימה שיודעת לרגש מאוד ולהפגין יכולות ריקוד ומשחק נפלאים.

כריס היא חן זכאי בעלת יכולות משחק משובחות מאוד. היא מגלמת את אימו של מייקל ומשחקה הוא מלוטש ומעולה.

ג'רי הוא גיל כהן השרמנטי שמגיש משחק יפה מאוד.

ניל משען הוא ג'ק, האח שחזר מאפריקה ומשחקו ראוי,מוקפד ומוצלח.

הנוסח העברי הוותיק של דן אלמגור הוא מעולה ועכשווי. דפנה פרץ עצבה את התפאורה והתלבושות היפות והתקופתיות. אורי רובינשטיין עיצב תאורה ראויה.

בל וענונו (שחקנית השנה השלישית) אחראית לכוריאוגרפיה הנהדרת שמתהדרת בסגנון אירי ומחול תקופתי.

לאור הקרדיט והתודה ליאיר ורדינגר מלהקת המחול האירי בארץ, אנו למדים שהוא סייע בהדרכת הריקודים האיריים.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222359 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222479 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222359 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222326 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222423 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222304 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222567 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223216 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222796 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223091 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213120 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214208 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213270 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213682 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica