חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגברת האכיפה בנושא מכס על כשרות

לאחרונה פורסם כי רשות המכס עצרה לחקירה עובדים בכירים בחברה מהגדולות בענף המזון, בחשד כי החברה לא דיווחה למכס על עלויות כשרות המוצרים המיובאים ולא הכלילה את עלויות הכשרות בערך המדווח למכס, ובכך התחמקה מתשלום מכס כדין בשווי מיליוני שקלים.

לאור הגברת האכיפה בתחום המכס המוטל על עלויות כשרות, אנו מוצאים לנכון לתאר בסקירה זו את ההתפתחויות המשפטיות האחרונות בתחום זה, שהתרחשו בשנה-שנתיים האחרונות, וכן להציף שאלות רבות שנותרו נכון להיום ללא מענה מקיף ואשר מצריכות מחשבה.

שחיטה והכשרת בשר כבש- חלק מהערך לצרכי מכס?

בחודשים יולי וספטמבר 2013 הכריעו בתי משפט השלום בראשון לציון ובתל אביב, בהתאמה, כי עלויות שחיטה והכשרה של בשר כבש הן חלק מערך בשר הכבש לצרכי המכס, לפי סעיף 132 לפקודת המכס, בהיותן חלק בלתי נפרד מתהליך הייצור של הטובין- בשר כבש כשר.

בחודש יוני 2014 דחה בית המשפט המחוזי מרכז את אחד הערעורים והעניין הועבר לבית המשפט העליון.

הערעור השני תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בתל-אביב וטרם הוכרע.

לא רק בשר כבש?

בחודש אוגוסט 2014 הכריע בית משפט השלום בירושלים בתיק אחר, כי עלויות כשרות של שמן מיובא, שחלקו למאכל וחלקו אינו ראוי למאכל, ייכללו בערך השמן המיובא לצרכי המכס. בית המשפט דחה את ההבחנה של היבואן לפיה בשמן פעולות ההשגחה מצומצמות מאד ואין דינן כפעולות ההשגחה והשחיטה המבוצעות בבשר כבש. ערעור בנושא זה תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים והדיון יישמע באמצע 2015.

כיצד על יבואני המזון לפעול כיום?

כפי שניתן להתרשם, ערעורים רבים עדיין תלויים ועומדים, כך שבנושא זה טרם נאמרה המילה האחרונה, ונכון להיום עדיין לא קיימת הלכה מחייבת של בית המשפט העליון.

בשלב הביניים, ככל הנראה אין ליבואני המזון ברירה אלא לשלם "אגב מחאה" את המכס על עלויות הכשרות ולשמר עבורם את זכות התביעה, עד להכרעה סופית של בתי המשפט בנושא.

ברוב המקרים, ככל הידוע לנו עלויות הכשרות אינן משולמות למוכר הטובין אלא לצד ג' שאינו קשור למוכר, כגון הרבנות הראשית או גוף השגחה פרטי. במקרים כאלו, אחד מטענת היבואנים  העומדת למבחן הערעורים בבתי המשפט, היא שעלויות ששולמו לצד ג' ולא נעשות לטובת המוכר ולא על פי דרישתו, לא צריכות להיכלל בערך לצרכי מכס.

סוגיות נוספות שראוי לדון בהן, הן:

• כיצד אמור להתבצע התשלום לרשות המכס על עלויות הכשרות? האם תשלום בכל משלוח יבוא, או תשלום שנתי?

• במידה והתשלום אמור להתבצע בכל משלוח יבוא, כיצד יש לחשב את "הרמת הערך" לכל משלוח?

• במידה והתשלום אמור להתבצע בכל משלוח יבוא, מה קורה במצב בו היבואן משלם הוצאות כשרות אחת לשנה, ולא עבור כל יבוא- כיצד ניתן לייחס עלויות אלה לכל משלוח?

• מה קורה במצב בו משולם תשלום כולל עבור שירותי כשרות גם למוצרים שנרכשו בישראל וגם למוצרים מיובאים, כיצד ניתן לייחס את עלויות הכשרות למוצרים המיובאים בנפרד?

• מה קורה כאשר עלויות הכשרות משולמות כמקשה אחת עבור ייצור של יותר ממוצר אחד במפעל זר, כאשר מוצר אחד חייב במכס והשני פטור ממנו? כיצד ניתן לייחס את עלויות הכשרות למוצר החייב במכס, בלבד?

• האם תשלומים שמשלם היבואן עבור בדיקות מעבדה שבוצעו בישראל, כחלק ממתן אישור הכשרות למוצר המיובא, חייבים במכס או פטורים ממנו?

• האם תשלומים ששילם היבואן עבור בדיקה מקדימה של מפעל בחו"ל לצורך בחינת היתכנות למתן אישור כשרות, עוד בטרם בוצע יבוא, ייכללו בערך של המוצרים המיובאים, כאשר אלה יגיעו בעתיד?

• כיצד יכול היבואן לשמר את זכות התביעה לבית המשפט בנושא?

סוגיות כאלו ואחרות טרם זכו למענה מקיף ומן ראוי להקדיש לנושאים אלה מחשבה.

נקודות אלו הן חשובות גם משום שלפי עמדת רשות המכס, קיימים רכיבים שאותם אין להכליל בערך לצרכי מכס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הסקירה לעיל הינה בבחינת תמצית. המידע הכלול בה נמסר למטרות אינפורמטיביות בלבד ואין במידע כדי להוות ייעוץ משפטי. 
לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו לעו"ד גיל נדל - ראש תחום יבוא, יצוא וסחר בינלאומי במחלקת מיסים ותגמול בכירים, בדוא"ל Gill.Nadel@goldfarb.com ו/או בטלפון 03-6089979.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנר

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים11/05/151283 צפיות
פעמים רבות, פונים יבואנים שהגישו תביעות נגד רשות המכס בנוגע לסיווג טובין לבית המשפט, בבקשה לחייב את רשות המכס לחשוף החלטות סיווג שניתנו על ידה ליבואנים אחרים ביחס לטובין דומים.

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים25/04/15792 צפיות
ביום 16.4.15 נתן בית המשפט המחוזי בירושלים (בערעור) פסק-דין שקבע כי עלויות השגחת כשרות של שמן המיובא לישראל, ייכללו בערך השמן לצרכי מכס. בית המשפט המחוזי בירושלים אימץ את קביעתו העקרונית של בית המשפט המחוזי מרכז, בפסק-דין שניתן בתיק אחר ביוני 2014, שם נקבע כי עלויות שחיטה והשגחת כשרות על מוצר אחר- בשר כבש מיובא, ייכללו בערך לצרכי מכס [ע"א (מחוזי מרכז) 2107-11-13 25410-10-13 נטו מלינדה סחר בע"מ ואח' נ' מדינת ישראל-רשות המכס, פסק-דין מיום 23.6.14].

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרמכס16/04/151247 צפיות
פעמים רבות, פונים יבואנים שהגישו תביעות נגד רשות המכס בנוגע לסיווג טובין לבית המשפט, בבקשה לחייב את רשות המכס לחשוף החלטות סיווג שניתנו על ידה ביחס לטובין דומים. בקשות אלו מוגשות שכן במדינת ישראל, בשונה מארה"ב מהאיחוד האירופי, לא קיים מאגר ממוחשב וזמין של החלטות סיווג (pre-ruling).

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים05/03/151150 צפיות
משלחים בינלאומיים נשכרים על ידי לקוחותיהם לצורך טיפול בשינוע סחורות מנקודה אחת לנקודה שניה. לעיתים, תוך כדי ביצוע תפקידו מבצע המשלח הבינלאומי מטלות נוספות עבור הלקוח, מעבר לעניין השינוע. נשאלת השאלה, האם המשלח הבינלאומי נושא באחריות למתן השירותים הנוספים במידה ואלה לא צלחו לשביעות רצון הלקוח?

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים05/03/15690 צפיות
מחלוקות בין יבואנים לבין רשות המכס בנושא גילוי מסמכים במהלך ניהול תביעה משפטית, הן נפוצות ומתקיימות כדבר שבשגרה. לרוב, מתגוננת רשות המכס בטענה של חיסיון או מעלה טענה לפיה המסמך מהווה תרשומת פנימית שאין לגלותו, ומנגד, היבואן טוען כי מדובר במסמך החיוני לצורך ניהול תביעתו, ובית המשפט נדרש לבצע איזון ולקבוע זכותו של מי גוברת.

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים30/01/15928 צפיות
בסקירה זו נתאר את פסק-דינו של בית משפט השלום בתל-אביב מן הימים האחרונים, שקבע כי תמלוגים ששילם יבואן לבעל סימן מסחר בתחום החשמל והאלקטרוניקה, פטורים ממכס.

מאת: עו"ד גיל נדל, עו"ד עומר וגנרדיני מיסים21/12/14679 צפיות
בסקירה זו נתאר מקרה בו בית המשפט נעתר לבקשת יבואן, והוציא צו מניעה זמני האוסר על רשות המכס לגבות חוב מס שנדרש באופן רטרואקטיבי מהיבואן, בגין יבוא אישי של רכב.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222134 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201109 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20994 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica