חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: "מיקה שלי" – המחזמר המרגש שוב כובש את הבמה ואת הצופים – בית צבי

מאת: חיים נויתיאטרון21/04/20151212 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: "מיקה שלי" – המחזמר המרגש שוב כובש את הבמה ואת הצופים – בית צבי

מאת חיים נוי

"מיקה שלי", מחזמר מרגש, המבוסס על לחניו הנודעים של יאיר רוזנבלום המנוח לשירים שהפכו מזמן לנכס צאן ברזל, שב וכובש את לב הצופים בהפקה חדשה של בית צבי העולה בתיאטרון רמת גן.

המחזמר הועלה לראשונה בבית צבי ביולי 2003 ועד מהרה הפך למחזמר קאלט שסחף אחריו המוני אוהדים. המופע הוצג ברחבי הארץ, נפתחו פורומים ומועדוני מעריצים והקהל הצעיר שבא פעם אחר פעם לצפות בהצגה, עקב בקפדנות אחר השחקנים הצעירים וניהל פעילות רשת ענפה אחריהם, בעידן של טרום הפייסבוק.

הפקה נוספת עלתה ב-2007 והשנה היא מועלית שוב, מעודכנת וחדשה יותר.

גדי ענבר כתב את המחזה ואת סיפור המסגרת וביים אותו בכל ההפקות.

העלילה עוסקת בצעירים על סף גיוס בתקופה שבין מלחמת ששת הימים ומלווה את המתחולל בחייהם עד מלחמת יום הכיפורים, חלקם מוצאים את מותם בקרבות. אנו פוגשים שם את מיקה המטלטלת בין שתי אהבות. אהבה לגידי הלוקה בהלם קרב במלחמת ששת הימים, נוטש אותה ונמלט לארה"ב בחיפוש אחר שקט נפשי. אהבתה השנייה נתונה לארי, שמוצא תשובה בחזרה למקורות ומשם אל ליבה. הם נישאים והוא נהרג במלחמת יום כיפור, מותיר אותה עם פרי בטן. בהמשך, חוזר גידי אל חייה והשמחה גם היא חוזרת לשכון במעונה.

תקופת שכרון הניצחון של 67 והלם 1973 מהולים אלה באלה והיא שזורה בלהיטיו הנודעים של רוזנבלום, מרגשים וסוחפים.

גדי ענבר הצליח שוב ללהטט עם קבוצה גדולה של שחקנים  ושוב אנו מתרגשים ומוחים דמעה לקולות השירים ובהם שיר לשלום, ונתנה תוקף, גבעת התחמושת,ישנן בנות, אהוב בסיירת חרוב , מיקה שלי ובשמלה אדומה.

"בשמלה אדומה" הוא שיר שבמקור היה שיר קצבי ואילו במחזמר הוא הפך לאחד משירי הנושא ולשיר מרכזי והביצועים שלו, לאורך ההפקות , היו מופלאים ומרגשים . הביצוע הראשון והמדהים שייך לזמרת והשחקנית הנפלאה הילה זהרור, בהפקה הראשונה, שסחפה בקולה החם והנוקב את קהל המאזינים והעבירה צמרמורת במהלך ביצוע השיר. המנהל המוזיקלי והמעבד אפי שושני הצליח להעניק לשיר תצורה של השמעה ייחודית שלא מותירה עין יבשה.

מור כהן, בתפקיד הילדה המספרת בשמלה האדומה, ביצעה בהצגה את השיר הנפלא הזה בקול ענוג ומדהים וביחד עם כל הלהקה עוררה את בלוטות הדמע והלחלוחית פשטה על פני כולם, קהל ושחקנים כאחד. מור היא זמרת מצוינת. יחד עימה נטלה חלק בביצוע השיר  בל וענונו המצוינת, המגלמת את דבי.

בל היא שחקנית מעולה , פרפורמרית מוצלחת וזמרת מקסימה.

שיר קאופמן בלטה בשיר עליזה, כמלכת הלבבות, בסצנה רבת רושם של תנועה ותחפושות והעניקה לשיר אופי מיוחד ובנוסף הרשימה בשיר הצובט בלב מתוך התפילה.

גיל כהן היה נפלא כגידי והקסים בשירים היה לי חבר וגשם.

נדיר אלדד כארי היה מוצלח מאוד בשירים ובמשחק.

יעל חיימובסקי כנועה הייתה נהדרת בשיר אני ציפור ועוד שירים והוכיחה כישרון רב ומעולה.

נאור מזרחי הוא שחקן טוב מאוד וביצע את השירים בחן רב.

יהב קדוש הוא מר כישרון והוא פרפורמר כנראה מלידה. יש לו יכולת משחק מצוינת, מלווה בקול ובתנועה. הוא נכנס לדמות באורח נהדר. יהב גילם את אלישע, פצפיסט  וגם גיי , נושאים שנויים במחלוקת באותה תקופה והוא צולח את התפקיד באורח נפלא.

יהושע אינדורסקי מגלם את רב סרן בועז, היוצא מן הארון למען אלישע ומשחקו מוקפד, מקצועי ומרשים.

סגן אלוף רפא מגולם בהצלחה וברגישות על ידי גל זמיר.

שחר פולאק גילם את השוטר הצבאי ושזר את כישרונו הקומי בגילום התפקיד, בהצלחה רבה.

סיון רוזנברג כמיקה הייתה נעימה וקסומה ומלאת כישרון.

גיל קרלוס הרוש עיצב את הכוריאוגרפיה הנפלאה. אבי שכוי עיצב תפאורה יפה.

אלה קולסניק עיצבה את התלבושות המוצלחות.

זמרת האופרה ובכירת המורות לפתוח הקול אלוירה כוחנוף, הצליחה להקנות לזמרים יכולות מוצלחות בהשמעת  ובהגשת השירים.

מעצב הסאונד הבכיר אלעד דדון עיצב את הסאונד המושלם, חלק מרכזי בכל מחזמר, בשלמות רבה.

אפי שושני הנפלא אחראי לניהול המוזיקלי ועמד בראש ההרכב של הנגנים המוצלחים, יוגב כהן, ( עם החלפה של יוני גבורה) ,גילי רוזנברג,אילן צמיר.

עידו מנור ואפי שושני עיצבו עיבודים קוליים מעולים.

המופע הקסום מסתיים בשיר לשלום המיתולוגי ומדרבן את הקהל להצטרף לחגיגה הקסומה והמרגשת שעל הבמה.

"מיקה שלי" הוא מחזמר מוצלח , עטור שירים ולחנים שלא מותירים את הקהל אדיש. הם מוסיפים לחלוחית לעיניים וזיק של תקווה לימים טובים.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222388 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222512 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222387 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222355 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222455 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222333 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222601 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223247 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222824 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223122 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213152 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214239 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213300 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213714 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica