חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקוד האתי של בדיקות פוליגרף

מאת: נויה גונןמבחני מיון15/05/20152295 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ארגון בודקי הפוליגרף האמריקאי הוא בעצם איגוד בודקי הפוליגרף הגדול והמוכר בעולם, הכולל בודקי פוליגרף מארצות שונות. האיגוד עורך כנס עולמי אחת לשנה, ומוציא ירחון בנושא פוליגרף אחת לחודש. החלטתי להביא פה בקצרה, את הקוד האתי של הארגון :

1. חבר בארגון צריך לכבד את זכויותיו וכבודו של כל אדם הנבדק בפוליגרף.

2. חבר לא יקבע ממצא חד משמעי כאשר התגובות הפיזיולוגיות אינן באיכות ברורה מספיק לשם קביעה כזו. זה כולל רישומים עם הפרעות מרובות של הנבדק, או קליטה של תגובות עם תגובתיות נמוכה מדי.

3. מסירת תוצאות- חבר צריך לספק לנבדק הזדמנות להסביר את תגובותיו הפיזיולוגיות לשאלות הרלבנטיות. היוצאים מן הכלל: כשהנבדק מיוצג על ידי עו"ד המבקש לא לעשות פוסט טסט ושהממצאים יועברו רק אליו, או כשהבדיקה נערכת על פי החלטה של בית משפט המבקש לא לעשות פוסט טסט.

4. חבר לא ימסור שום דיווח או חוות דעת ביחס למצב הרפואי או הפסיכולוגי של הנבדק כי הוא לא מוסמך לזה.

5.הגבלות על בדיקות: חבר לא יערוך בדיקת פוליגרף כאשר יש לו יסוד סביר להניח שהבדיקה מיועדת לפגוע בחוק.

6. חבר לא ייזום או לא יקבל שכר, טובות הנאה או מתנות המיועדות להשפיע על החלטתו או חוות דעתו. חבר לא יקבע לעולם שכר טרחה בתלות לממצאי בדיקת הפוליגרף.

7. סטנדרטים לדיווח: חבר לא יעשה במודע ולא יאפשר לבודקים שלו לרשום או להגיש חוות דעת לא נכונה או מטעה. כל חוות דעת צריכה להיות מבוססת , עובדתית, לא מטה, אובייקטיבית. תוצר של אינפורמציה שנקלטה במהלך הבדיקה ומבוססת על המסקנות המקצועיות של הבודק, המבוססות על ניתוח הנתונים מבדיקת הפוליגרף.

8. פרסומים: חבר לא יעשה במודע, לא יפרסם במודע או יגרום לפרסום לא נכון או מטעה, שנוגד את הכללים של הארגון בתחום מקצוע הפוליגרף. בנוסף לא יטעה לגבי המעמד שלו באיגוד. כמו כן, כל פרסום צריך לכלול את דרגתו באיגוד.

9. מסירת אינפורמציה לא רלבנטית: חבר לא יחשוף אינפורמציה לא רלבנטית או אישית שנתקבלה בבדיקת הפוליגרף, שאין לה דבר וחצי דבר עם הנושא הרלבנטי או שיכולה להביך את הנבדק, למעט מצב שבו חשיפה כזו נדרשת על פי החוק.

10. הגבלות על נושאי בדיקה: חבר לא יערוך בדיקת פוליגרף המתייחסת לכת, לפוליטיקה או לגזע, מלבד מקרים בהם יש רלבנטיות לחקירה הספציפית.

בודק פוליגרף אשר אינו עומד בכללים אלו, אשר מפר אותם, לא יכול להמשיך ולהשתייך לארגון.

השתייכות לאיגוד בודקי פוליגרף אחד אינו מונע מהשתייכות לאיגוד בודקי פוליגרף אחר. בודק פוליגרף יכול להשתייך לאיגוד האמריקאי בלבד, או גם לאיגוד הישראלי או האירופאי או לשלושתם יחדיו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נויה גונן, בודקת פוליגרף מוסמכת, בעלת "קו האמת" - מכון פוליגרף ומהימנות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נויה גונן

מאמרים נוספים בנושא מבחני מיון

מאת: יונתן קדםמבחני מיון09/03/148015 צפיות
פלורידה היא מקום קייצי ומהנה עבור רבים. זה מהווה גורם משיכה מצד עובדים פוטנציאליים ממדינות שנות.

מאת: artikunoמבחני מיון05/03/148061 צפיות
עבודה בעגלות היא מקצוע מאד רווחי שישראלים רבים בוחרים לעבוד בו בשנות ה20 של חייהם.

מאת: dreamjobמבחני מיון15/08/128987 צפיות
כאשר מפרסמים מודעת דרושים באחד מהלוחות המובילים לחיפוש עבודה, מקבלים ברוב המקרים הרבה אמוד פניות של מועמדים מתאימים יותר ומתאימים פחות. תהליך המיון למציאת אלו המתאימים יותר יכול לקחת זמן רב ויש צורך לעשות תהליך מיון עובדים בזהירות רבה.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון31/05/128528 צפיות
בזמן האחרון ניתן לראות כי יותר ויותר חברות מעדיפות לשלוח את המועמדים שלהן אל מרכזי הערכה במקום לבצע ראיונות סטנדרטיים באופן המסורתי, כאשר למרות שלמרכזי הערכה יש יתרון רב עבור המעסיק, הרי שלא תמיד מדובר על האפשרות האופטימלית להתראיין עבור המועמד עצמו.

מאת: מאיה כהןמבחני מיון10/05/128738 צפיות
מי שכבר התנסה ביום מבחנים שכזה יודע שמדובר בחוויה מתישה במיוחד המלווה בחששות. די בציון צמד המילים "יום אבחון" בכדי שהחרדות יחגגו. אז איך מתכוננים לזה?

מאת: דניאל seoמבחני מיון27/01/128815 צפיות
רצה אלוהים כנראה והגעתי למומחה אימון אישי או אימון עסקי בשם רובי שטיינר, אחד האנשים המדהימים ביותר בעולם, אני חייב לתת לו את הקרדיט על כך, באמת אדם נדיר. הוא שינה לחלוטין את הדרך שבה אני מסתכל על החיים. אני שהייתי אדם שלא מאמין בכלום ולא קונה שום כלום, הפכתי להיות אדם שמח, מאושר ומצליח הרבה יותר. איזה כיף.

מטרת המאמר הינה להעריך את האיבחון הגרפולוגי ככלי למיון עובדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica