חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רכישה חכמה ברשת האינטרנט, מחיר כקריטריון בלעדי לרכישה ברשת

מאת: ניר לויצרכנות25/06/20151137 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכישת דיו למדפסת היום אינה פשוטה כבעבר. אם בעבר היינו ניגשים לחנות הסמוכה או למרכז הקניות ורוכשים את הדיו המקורי במחירים מופקעים, כיום השתנה דבר אחד מהותי והוא: חופש הבחירה.
רשת האינטרנט התמלאה באתרים המוכרים כל דבר שניתן להעלות על הדעת ובין היתר דיו וטונרים למדפסות, אך עם ההיצע הרב נוצרו בעיות חדשות: אתרי האינטרנט השונים מציעים את מרכולתם במחירים שונים חלקם זולים מאד, האחרים יקרים, הרוב במחירים סבירים. השאלה היא כיצד נדע לבחור את הספק ממנו אנו מעוניינים לבצע את הרכישה מבין כל הספקים והאם המחיר הזול הוא הקריטריון שלפיו נבחר את ספק הדיו.
התחרות בין אתרי האינטרנט והרצון לשרוד מביאים ספקים מסוימים להציע לעיתים את מוצריהם במחירים נמוכים וחסרי הגיון באתרי האינטרנט ובאמצעות אתרי השוואת מחירים.  השאלה היא האם כדאי לקפוץ על המציאה או שמא לנהוג בשיקול דעת ולבדוק טוב את הנושא לפני הרכישה מחשש לנפילה בפח?
בבדיקה של מאות תגובות ותלונות של לקוחות לאחר רכישה התקבלו מס' מסקנות.
א. יש להיזהר ממחירים נמוכים ולא הגיוניים בעליל: בעת חיפוש מוצר מסוים כמו טונר מקורי למדפסת בעלת מק"ט כלשהו, אנו מקבלים קשת מחירים רחבה כשרוב הספקים נמצאים במרכזה.
כמובן שלא נשקול לרכוש את המוצר המוצג במחיר הגבוה ביותר, אך הדבר ההגיוני הוא שמוצר שקיימת לגביו תחרות יביא את רוב הספקים למכרו במחיר שישאיר להם רווח כלשהו , אמנם נמוך, אבל בכל זאת רווח בהסתמכם על העובדה שמחזור מכירות גדול ברווח נמוך יביא אותם בסופו של דבר להתפרנס בכבוד.
הבעיה היא עם הספקים המפרסמים את אותם המוצרים המקוריים במחירים נמוכים באופן מתמיה. שאלה זו עולה מאחר ומחירי הספק של ראשי הדיו והטונרים המקוריים הם קבועים. ניתן לקבל הנחות זעומות על רכישה בכמויות גדולות אך הן אינן יכולות להביא להוזלה משמעותית במחירו של המוצר. יתר על כן, ספק הרוכש כמויות גדולות על מנת לקבל הנחות מסחריות מסתכן בהישארות עם מלאים שקשה להפטר מהם, תוקפם של מוצרים אילה עלול לפוג ושכרו יוצא בהפסדו. אם כן מה ההיגיון שבפרסום מחירים נמוכים מאד והאם כדאי לרכוש מספקים אילו?
-ייתכן וספק התקוע עם מלאי ירצה להפטר ממנו ולממש את השקעתו ולכן קיים הגיון במכירה זולה מאד של מוצרים מסוימים, אך ספקים המעוניינים לנקוט בשיטה זו לרוב מדגישים שמדובר במבצע לתקופה מוגבלת ו/או עד גמר המלאי.
הודעה זו יכולה להכניס היגיון באקט זה של מכירת מוצרים אילה במחירים זולים מאד.
כמובן, יש לברר עד כמה משווק זה אמין, מוכר והאם קיימים חברים או מכרים שיכולים להמליץ עליו.
מלבד אפשרות זו שהינה לגיטימית, קיימות אפשריות נוספות שיש להיזהר מהן.
1. פרסום מחיר נמוך והטית הצרכן- בשיטה זו הסוחר מפרסם מוצר או מס' מוצרים במחיר נמוך באופן דראסטי. הלקוח מתפתה ומתקשר , הסוחר מצידו טוען שהמוצר זה עתה נגמר אך אל דאגה, בתוספת כספית ניתן לשדרג את המוצר לטוב יותר/ בעל הספק גבוה יותר ועוד.... לנתקלים בשיטה זו של לכידה והטיה מומלץ בחום לסיים את השיחה בהקדם ולהתקשר לאתר אחר ובכך להימנע מליפול למניפולציה של נוכל חלקלק.
2. מכירת ראש דיו/ טונר ממוחזר בתור מקורי- שיטת המחזור היא בעצם מילוי מחדש של ראשי דיו וטונרים מקוריים שהתרוקנו. שיטה זו היא לגיטימית בהחלט ומוזילה את עלות הדיו כל עוד הספק מצהיר שאכן מדובר במוצר ממוחזר. הבעיה מתעוררת כאשר ספק  אשר רוצה להרוויח תוך כדי הטעיית הצרכן, ממחזר טונר או ראש דיו, אורז אותו באריזת הקרטון המקורית וכך הוא יכול להציג את המוצר כמקורי במחיר זול ביותר. על מנת להימנע מליפול בפח , יש להודיע למוכר שראשי הדיו עוברים בדיקת טכנאי מיומן בעת קבלתם לבית/משרד- משווק המתכנן מעשה נוכלות יעדיף להימנע מלשלוח אליכם את המוצר הממוחזר מחשש שייתפס ויסתבך וימשיך ללקוח תמים אחר.
כל זאת לגבי מוצרים מקוריים להם קיימים מחירים קבועים אצל היבואנים וניתן להשוות את מחיריהם לפי מקט"ים.
ברכישת תואמים/ממוחזרים הסיפור שונה לחלוטין מאחר ואין יצרן אחד ממותג שאיכות המוצר תלויה בו כמו למשל: hp או ברד׳ר המיוצרים במפעלי חברות המקור תחת פיקוח הדוק ובקרת איכות מחמירה ואיכותם ידועה. המפעלים הגנריים מייצרים תואמים למגוון רחב של מדפסות ואיכות המוצרים משתנה ממפעל למשנהו. אם כך כאשר רוכשים לדוגמא טונר תואם למדפסת hp ניתקל בטונרים בעלי מק"ט זהה המיוצרים במפעלים שונים. אם כך, כיצד נבדיל בין המתכלים האיכותיים יותר או הפחות איכותיים? התשובה פשוטה מאד: לא נוכל! למעשה אנו נבחין באיכותו של הטונר/ ראש הדיו רק לאחר שנתקין אותו במדפסת. על מנת להימנע מעגמת נפש עלינו לבחור דבר אחר, ספק אמין עליו נוכל לקבל המלצות ובכך נוכל להבטיח רכישת דיו וטונר למדפסת במחיר ובאיכות אידאלים.
זה יידע להשתמש בניסיונו המקצועי ולברור היטב את הספקים מהם הוא רוכש את מוצריו ובכך יבטיח את שביעות רצונם של לקוחותיו אשר ייהנו ממוצרים איכותיים שמחירם זול משמעותית מהמקוריים אך ללא בעיות איכות ואם יתגלו כאילה, יחליפם בחדשים לשביעות רצונם של לקוחותיו. סביר להניח שמוצריו לא יהיו בראש רשימת הזולים באתרי השוואת המחירים ובכלל, אך בהתחשב בעובדה שברכישתם לא נישאר עם מוצרים פגומים שאין מי שיקח אחריות ויחליפם- במצטבר רכישה מאתר זה תהיה חסכונית ומשתלמת יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר שרותי קידום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר לוי

מאת: ניר לויצרכנות03/09/161312 צפיות
מדפסת היא כלי עבודה חיוני בכל בית ומשרד ובעוד רכישתה היא הוצאה חד פעמית, רכישת המתכלים לעומת זאת היא הוצאה החוזרת על עצמה כל אימת שהדיו אוזל. במאמר זה ריכזנו מספר טיפים ועצות לצמצום הבזבוז של הדיו ובכך לחסוך למשק הבית / המשרד מאות שקלים בשנה. קריאה נעימה ומועילה.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214245 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204382 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205284 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194173 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193401 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193444 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182918 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica