חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אטרקציות בניו יורק- האמן והמתבונן- שונאים סיפור אהבה?

בעוד שמרבית המאמרים הדנים בניו יורק ובאתרי התיירות המובילים בה, מבחינת אתרי בילוי, אטרקציות, קניות, פנאי ותרבות, וגם אמנות, מבקשים לרתק ולעניין את הקוראים באשר לכדאיות שבהגעה למקומות הללו ואמורים לעורר חשק ודחף לנסוע, לתייר ולסייר באותם מקומות, במאמר הזה ננסה לבחון דווקא את הצד השני, את הצד של האמן, השחקן והיוצר שאליו מבקשים להגיע והאם אותה תיירות, אותם מבקרים, הבאים במיוחד בשבילו, במיוחד בשביל האמנות שהוא יותר, מהווים עבורו גורם מדרבן ומעודד יצירה או, שמא, הם דווקא מהווים גורם מסרס ובולם לתהליך היצירה? למרות שהתשובה, לכאורה, ברורה, הרי שבאמנות, כמו באמנות, אין דבר כזה ברור מאליו וידוע מראש....

מצד אחד, אפשר לומר כי האמנות ללא צופיה, מבקריה ואוהדיה היא איננה אמנות והאמנים, ללא קהל מעריצים או, לחילופין, קהל מבקרים, אינם יכולים להביא את יצירתם לידי ביטוי ולידי הכרה ולכן האמנות חייבת להיות נצפית, גלויה ופתוחה לעיני הציבור ומתוך אותן אטרקציות בניו יורק, לרבות סיורי אמנות עולות הביקורות הבונות, מגיעים המשובים ההכרחיים ומושגות התובנות המשמעותיות שהם הכלים החשובים ביותר עבור האמנות בכלל ועבור האמן בפרט. מנגד, אמנים, מאז ומעולם, היו והנם סוג של נרקיסיסטים אינדיבידואלים שממהרים להיפגע ונוטים להתכנס בעצמם כאשר מוטחת בהם, או ביצירתם, ביקורת מצד אלו, שלהערכתם, אינם מסוגלים להבין את האמנות או, לחילופין, מתנגדים אליה מסיבות אידיאולוגיות, פוליטיות או כלכליות וכך, רבים מהאמנים מעדיפים ליצור במחשכים, לא לקחת חלק בתהליך החשיפה של היצירה ובטח שלא להיות נוכחים בזמן שאורחים ומבקרים מגיעים לראות את יצירותיהם.

האמנות בניו יורק חיה ובועטת, לעולם אינה נחה ולעולם אינה שוקטת על שמריה. כמעט בכל שעה משעות היממה אפשר לראות תערוכות, גלריות ומיצגים מודרניים, ישנם אינספור מוזיאונים האוצרים בתוכם אינספור יצירות מופת קלאסיות ובעלות ערך היסטורי ותרבותי, האמנות נמצאת ברחובות, ברבעים, בסיפור החיים של האוכלוסייה המגוונת וההטרוגנית של העיר וסיורי אמנות יוצאים כמעט מכל נקודה בעיר ומגיעים לכל אמן ולכל סיפור מעניין הנמצא מסביבו. האמנים המודרניים, ברובם המוחלט, מאוד נגישים לציבור ולמשוב שלו, מאוד פתוחים ומקבלים מגוון רחב של דעות, אפשר לצפות בהם במהלך עבודתם, לשמוע מקרוב וממקור ראשון על תהליך היצירה שלהם וכיצד התפתחו כאמנים לאורך שנות פעילותם וישנם סיורי גלריות ואמנות המציעים גם סדנאות אמן בהן ניתן ליצור ביחד עם האמן עצמו ולהשתתף בחוויה עצמה של יצירת האמנות.

אם כך, ואן גוך ופול גוגן הם יחידים במינם הן מבחינת יכולותיהם האמנותיות והן מבחינת מוגבלותם החברתית (ותעיד על כך האוזן המפורסמת של ואן גוך) אך בשאלת החיבור בין האמן לקהל הרחב ולאנשים אחרים אין ספק שהעידן המודרני הוא הרבה יותר מכיל, פתוח וקשוב.

על כל אלה ועוד ניתן ללמוד תוך כדי סיור גלריות בניו יורק, אטרקציה מושלמת לכל המשפחה גם למי שאינו בעל זיקה מעולם האמנות.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אטרקציות בניו יורק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אטרקציות בניו יורק

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223283 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223570 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223312 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205167 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205208 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206145 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192337 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica