חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עקרונות יסוד בעיצוב פנים

מאת: רהיטיםרהיטים20/12/20091200 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איזון בעיצוב, איזון יוצר תחושה של שיווי משקל. הכול מבוסס על השוואת חפצים דומים או משקל חזותי של הרהיטים שלך. איזון נוצר לא רק באמצעות צורה, אך באמצעות צבע, דפוס, ומרקם גם. ישנם שלושה סוגים שונים של איזון: סימטריה  מסורתית - איזון סימטרי שבו ניתן  לפצל את החלל באופן שווה לשני הצדדים וליצור תמונת מראה. לדוגמה, שני כיסאות משני צדי שולחן קפה ניתן לומר להיות סימטרי ומאוזן. סוג זה של איזון הוא קל להשגה כמו רכיבי עיצוב חוזרים בכל צד. אם אתה לא נזהר,  סוג זה של איזון יכול להיות חדגוני ומשעמם.
חוסר סימטריה - המשקל החזותי של קווים, צבעים, צורות ומרקמים מאוזנים ללא שכפול מדויק. זה לא מסודר כמו איזון סימטרי והוא יכול להיות יותר מורכב ומעניין. למשל ספה יכול להיות מאוזנת על ידי הצבת שני כיסאות בצדדים. איזון מעגלי -  מושג כאשר יש מוקד מרכזי עם מרכיבים אחרים היוצאים ממנו או מסתובבים סביבו. לדוגמה: יהיה סביב כיסאות מסודרים סביב פינות אוכל. באיזון זה יש הרבה חזרות של צורה, מרקם וצבע.

קצב כמו במוזיקה, קצב בעיצוב הוא כל  יצירת דפוסים חוזרים ומנוגדים כדי ליצור עניין חזותי. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש באותו צבע או צורה במרווחי זמן שונים. המטרה היא להעביר את העין שלך סביב החדר. לדוגמה, תוכל לקבוע את הקצב באמצעות צבע הכריות, לעבור לציור, ומשם להמשיך שוב בשטיח. חזרות אלה יסייעו לעין שלך לעבור סביב החדר.

הרמוניה

הרמוניה נוצרת כאשר כל הרכיבים פועלים יחד כדי ליצור מסר אחיד. בדיוק כמו קצב יכול ליצור התרגשות, הרמוניה יוצר תחושה של נינוחות. למשל, אתה יכול ליצור הרמוניה באמצעות רק צבע אחד, אף על פי שהדפוסים  שלך יכולים מאוד להשתנות בצורה, בגודל ובמרקם.


דגש

חדר שהכל בו מקבל חשיבות שווה ייראה או מפוזר או משעמם. אתה צריך עוגן. לאלנמטים אדריכליים לעתים קרובות יש נקודות עניין כגון אח או חלון עם נוף יפה. ניתן ליצור מוקד  על ידי סידור הרהיטים כדי להדגיש את זה. או באמצעות קבוצות של רהיטים או באמצעות אלמנט יוצא דופן או גדול.


קנה מידה ופרופורציה

היחס הוא היחס בין גודל של חלק אחד למשנהו, וקנה המידה הוא איך הגודל של אלמנט אחד מתייחס אחרת או לחלל שבו היא ממוקם. למשל, מיטה גדולה מידיי בחדר קטן היא חסרת פרופורציה.

התאמה מידתית יותר מהנה יותר מאחרים. היוונים הקדמונים לימדו את כלל הזהב, אשר ביקשה להפחית כל פרופורציה הנוסחה פשוטה: היחס בין החלק קטן לחלק הגדול צריך להיות זהה לזה ליחס של החלק הגדול למרחב כולו. שיעור זה נמצא בטבע, אמנים ואדריכלים השתמשו בו גם כן.

מאמר זה הוא חלק ממדריך הרהיטים של פניקה רהיטים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רהיטים

מאת: רהיטיםריהוט 16/12/091613 צפיות
פינות אוכל משמשות אותנו לעיתים בסלון ,או במטבח יש לקנות פינת אוכל מספיק גדולה כדי לאפשר נוחות בלי צפיפות. במדריך זה תוכלו למצוא טיפים לרכישה נכונה של פינות אוכל

מאת: רהיטיםקניות 16/12/09937 צפיות
כדי להבטיח שינה טובה יותר, המזרן שלך צריך להיות בכושר טוב. מזרן שקוע ומסוקס הוא לא נוח ועלול להפריע לשינה שלך. שנית, טיפול הולם במזרן יגדיל את תוחלת החיים שלו. מזרן צובר המון אבק. הנה כמה טיפים כדי לטפל יותר טוב במזרן שלך.

מאמרים נוספים בנושא רהיטים

מאת: yoni romרהיטים25/06/204839 צפיות
איך מזמינים רהיטים אונליין? כיצד חוסכים בהוצאות בלי להתפשר על איכות הרהיט?

מאת: רוני הכהןרהיטים04/06/196018 צפיות
המיומנות של יצירת חדר שינה מתאים, כאשר חייבים לבחור ריהוט מתאים לצד מזרונים מומלצים שמורידים את הלחצים מהגוף של הישנים.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182642 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: shiritרהיטים26/08/181785 צפיות
אם אתם זקוקים לארונות הזזה מעוצבים באופן חסר תקדים,

מאת: רוני הכהןרהיטים12/08/181759 צפיות
קראו את הדברים הבאים לפני שאתם מגיעים אל חנות של דלתות ולא מבינים על מה מדובר.

מאת: shiritרהיטים12/06/181876 צפיות
כאשר אתם מחדשים דלתות בבתים בעלי סגנון עיצוב וינטאג', עיצוב עץ הוא כמובן בלתי ניתן להתפשרות.

מאת: shiritרהיטים11/06/181628 צפיות
אם אתם מעוניינים לגבש בביתכם ריהוט עתיק מהזן האיכותי ביותר, לא רק איכותם חשובה אלא גם הכרת סגנונות העיצוב בתחום הזה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica