חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"בית הכנסת הסדנאי" מיזם חדשני ראשון מסוגו בישראל

                                   בית הכנסת הסדנאי

        קידום וטיפוח המורשת היהודית והציונית

רציונל:

החברה היהודית בארץ מפולגת ושסועה. הפער בין חלקים שונים של הציבור הישראלי הולך וגדל - בין דתיים לחילונים, בין עשירים ועניים, בין שמאל לימין, בין עולים חדשים וילידי הארץ.

קוטביות זו משפיעה אף על הקשר בין היהודים תושבי הארץ ליהודים בתפוצות וגורמת למשבר זהות ולפרוד בעם.בשנים האחרונות קיימת בעיה חמורה של שייכות וזהות יהודית וציונית בקרב בני נוער והמבוגרים. הדבר גורם אף לניכור בהשתייכות הלאומית של רבים מהם ומשפיע על כל תחומי החיים במדינה.

קיים צימאון למידע אודות השורשים היהודיים, מנהגים ומסורת וערכים יהודיים וציוניים.  העמקת הזהות היהודית בקרב בני הנוער בארץ היא משימה לאומית ממדרגה ראשונה. אנו מאמינים שעדיין נותרו בקרבנו מאגרי כח כבירים ותעצומות נפש שיעזרו לנו לגלות אחריות לאומית ונדיבות במקום בו אורב לנו הזלזול בכבוד האדם. כל זאת בלימוד וחיזוק הזהות היהודית, הקשר למסורת ישראל ולערכי היהדות, התאמתם לגווניה השונים של האוכלוסיה ברוח הזמן והמקום. הדבר יתרום לסובלנות וסבלנות בין התושבים, לאחדות האומה ולהטמעת הקשר המיוחד שלנו לארץ הזאת.

מאז ימי הביניים שימש בית הכנסת מקום מרכזי בחיי הקהילה. הוא שימש כבית מדרש ומקור מידע תורני, בו ניתן היה לקבל עצה בנושאי הלכה ופסיקה בנושאים שבין אדם לחברו.

הקשר לבית הכנסת מקיף את כל מעגל חייו של האדם היהודי והמקום עצמו היווה לאורך דורות רבים את הבסיס החברתי בקהילות השונות בארץ וברחבי העולם. בית הכנסת מהווה כיום גם מקום כינוס ומפגש חברתי, בית למידה ומקום השראה בעיצוב זהותו התרבותית של היהודי. תוספות אלו גורמות למרכזיותו של בית הכנסת בהוויה היהודית, הן מבחינה רוחנית והן מבחינה אירגונית של הקהילה.

הציורים, הקישוטים והעיטורים בבית הכנסת מבטאים את הכמיהה ומשאת הנפש לעברו של העם היהודי ונוטעים בלב השוהים במקום סמלי תקווה לעתיד טוב.

מטרות:

"החוויה היהודית", על מגוון פעולותיה, שמה לה לנכון "להחזיר עטרה ליושנה" ביצירת זיקה בקרב נוער ומבוגרים להתחקות אחר עברו המפואר של העם, על ידי הפעלה סדנאית בבית הכנסת.

פעילות זו באה לידי ביטוי בתוכנית מולטימדיה המובילה את המשתתפים לחוות חוויה יהודית ייחודית, בשירה, פרקי תפילה, פיוט וחזנות לפי נוסחי העדות השונות. במסגרת ההפעלות משולבים גם קריינים ושחקנים שיוצרים את הדינמיקה המרתקת המלווה באפקטים של קרני לייזר, תאורה מרחפת המאירה מוצגים שונים וכלי נגינה תוך כדי השמעת צלילים מרגשים המהווים בסיס לחידון מוסיקלי בסוף המופע. הסדנא כוללת הפעלה יצירתית-לימודית וחוויה ווקאלית וחזותית ומסתיימת בחיבור תפילה אישית בשילוב מפתיע ומיוחד.

לסיכום:

מיזם חינוכי זה נועד לתת טעימה ראשונית שתהווה את הבסיס לחיזוק בית הכנסת השכונתי כמרכז קהילתי חברתי שיתן מענה לשאלות, מאוויים וצרכים רוחניים ואירגוניים סביב מעגל השנה היהודי, בזיקה לאהבת העם והארץ.

אורך התכנית: כ-45 דקות.

______________________________________________________________________________________

מס' עמותה: 58-034-975-1   משרד ראשי:      בורוכוב 36/א קרית אתא, 28201        מען למכתבים: ת.ד. 276 קרית אתא טל': 04-8450235    פקס: 04-8452788                              אתר:  www.h-y1.fav.co.il           e. mail:hamidrasha@walla.com

         טלפון בית הכנסת הסדנאי: 04-8444780 רחוב אברהם טביב 23 קרית אתא, אימייל: drudavid@walla.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנכ"ל ארגון "אורי עוז-הפקות"חבר בעמותות "רוח טובה" "החוויה היהודית"מנהל קשרי חברה וקהילה ב"קמפוס מופת למדעים",אחראי על מיזמים חינוכיים ,קשרי קהילה ומשימות לאומיות בפרוייקט "מצליח" -מצויינות לימודית חברתית, מנהל אתר "תורה" http://www.torah.in/he1

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד דרומר

מאת: דוד דרומריהדות26/11/181637 צפיות
הגמ' מביאה סגולה להצלחה בלימוד:ללמוד ליד נהר - סימן טוב הוא - כשם שמי הנהר שופעים ואינם פוסקים, כך לא יפסק לימודכם ויצליח. (כריתות ו.(

מאת: דוד דרומריהדות12/11/181564 צפיות
אין ספק שתמימות מעלה נשגבה היא, אבל אין לה ערך אצל הרמאים ...

מאת: דוד דרומריהדות06/11/181594 צפיות
בסוף, הכול יהיה טוב. אז אם זה לא טוב, זה לא הסוף !!

מאת: דוד דרומריהדות04/11/181525 צפיות
אדם צריך להאמין שאפילו קש המונח על הארץ הוא בגזירת השם יתברך שגזר להיות מונח שם. ויש השגחה פרטית איך תהא מונחת עם הקצוות לכאן או לכאן. (אמרי פינחס).

מאת: דוד דרומריהדות31/10/181390 צפיות
דבר גדול זה להיות בשמחה - כל ההישג של היצר הרע הוא לא רק עצם העבירה, אלא העצבות שאחר כך "... (שמש ינון)

מאת: דוד דרומריהדות29/10/181447 צפיות
הגאון החסיד רבי הילל מפריטש אמר: כשמתרגלים לחושך, מתחילים לחשוב שהחושך הוא אור.

מאת: דוד דרומריהדות22/10/181261 צפיות
אם אין לאדם אישה, אין לו במה לתרץ את מעשיו; אבל כשיש לו אישה, היא משמשת בעבורו 'עזר כנגדו' ומעתה יש לו תירוץ נוח לכל מה שאין הוא רוצה לעשות, בטענה שהאישה אינה מסכימה לכך.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214069 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204897 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191923 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182263 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181748 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181667 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181537 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica