חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: "איי לייק מייק" המחזמר הנוסטלגי חוזר בענק וגורף תשואות – בית צבי בתיאטרון רמת גן

מאת: חיים נויתיאטרון21/07/20161102 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: "איי לייק מייק" המחזמר הנוסטלגי חוזר בענק וגורף תשואות – בית צבי בתיאטרון רמת גן

מאת חיים נוי

48 שנים לאחר שעלה לראשונה המחזמר "איי לייק מייק" על במת תיאטרון אלהמברה בהפקתו של גיורא גודיק המנוח, שב ועולה המחזמר הנוסטלגי, המרגש והתוסס על במת תיאטרון רמת גן בהפקת בית צבי ועם להקת שחקנים מוכשרים ומופלאים.

איי לייק מייק נחשב למחזמר מצליח שמילא וגדש את האולם היפואי ששימש משכן למחזות זמר בעידן של גיורא גודיק, האיש שהקים מקדש לז'אנר הזה – עד שקרס כלכלית ונמלט לחו"ל, עד למותו .

המחזה המקורי הועלה בהבימה בשנת 1956 וארבע שנים לאחר מכן, הפך לסרט קולנוע עם חיים טופול ואחרים מגדולי הבמה. רק מספר שנים לאחר מכן, הוחלט להפכו למחזמר שזור שירים ולחנים תוססים ולהצלחה נקראו מחשובי הבמה דאז ובראשם ליאור ייני כמייק, כוכבת להקת הנחל הצעירה שולה חן, דליה פרידלנד, שחקנית הבימה,אברהם מור והכוכבת ליא דוליצקיה בתפקיד האימא, שזכורה גם כגולדה בכנר על הגג. במחזמר הזה נתגלו גם מוטי גלעדי, יגאל בשן, מוטי ברכאן ורפי טיילור ועוד רבים וטובים. את הלחנים התוססים והמוצלחים חיבר דובי זלצר למילים של חיים חפר האגדי.

העלילה עוסקת באם שאפתנית שמבקשת לשדך חתן אמריקני עשיר לבתה הבכורה, תמרה, אלא שהיא מאוהבת בסטודנט אביון לפילוסופיה, המלמד גם  אנגלית את אחותה הצעירה ציפי. התייר האמריקני שמגיע להתארח בביתם מתגלה כביטניק  מילדי הפרחים שמעוניין בכלל לעסוק בקטיף בקיבוץ ושם העלילה מקבלת תפניות חדשות. העלילה מתפתלת גם לאירועי מלחמת ששת הימים , לגיוס המילואים ושזורה באירועים המתרחשים בארץ על רקע הקרבות והניצחון.

המחזמר הזה מרגש אותי במיוחד, כיון שהיה זה תפקידי העיתונאי הראשון בנעורי כפרח-עיתונות צעיר שנשלח לראיין את הכוכבת הצעירה שולה חן למדור שלי בידיעות אחרונות (אחר כך גם ראיינתי את המורה שלה לזמרה, מיצי לוקר).

ראיתי את המחזמר הזה 3 פעמים ובין לבין גם נוספו לו שירים ונערכו שינויים, אבל השירים כבשו אותי ואת הקהל והפכו נכס צאן ברזל בעולם המוזיקה הישראלית ולא רבים יודעים מניין הם לקוחים. בהמשך, גם היו לשחקנים מחליפים, כיון שהיה קשה לעמוד במעמסת ההצגות שגדשו את האולם.

הבמאי עידו רוזנברג הצליח להפיח חיים חדשים במחזמר הוותיק וכאילו שהוא בוקע מחדש בימינו ומתאים לכל המתרחש באזורנו. עידו ליהטט עם להקת שחקנים צעירה ומוכשרת ורבים בקהל סביבי מחו דימעה קלה שניגרה בזוית העין למשמע השירים הנפלאים והמרגשים.

דותן עמרני נכנס לנעליו הכבדות של ליאור ייני כמייק הביטניק האמריקני והוא פוצח בשיר הנושא "מה צריך בסך הכול בן אדם". זהו שיר מתוזמר ומבוצע בשירה וריקודים מרוממי נפש ומשובבי עין. דותן שולט ביד רמה בשירים – שיר הטרמפ , שיר הדיסקוטק והוא כישרוני ומעולה.

רותם מלר מגלמת את תמרה שהוריה מנסים לשדך לה את האמריקני העשיר, בעוד היא מעוניינת תחילה בחברה הצבר. רותם מצוינת בגילום התפקיד ובביצוע השירים והמרגש מכולם הוא הסולו שלה "המלחמה משנה אנשים".

הדר ברנשטיין מגלמת נפלא את ציפי, האחות הצעירה ובבואתה של שולה חן ניבטת ממנה בצורה חיננית ושובבה. השירים אנחנו אוהבים אנגלית , המקום הכי בטוח בעולם ומיטב הנוער גורפים תשואות רמות.הדר היא מצוינת בתפקיד  והקטע שבו היא מתחילה עם מיכה הוא נהדר.

מיכה מגולם בידי רועי מלכה המשובח. רועי מצליח לרגש במיוחד בשיר היום אנחנו באופנה.

טירל יגוני כגברת יפה, אימא של הבנות, גונבת את ההצגה והיא מרשימה מאוד בביצוע התפקיד של האם השאפתנית שהדולרים באמריקה כבר חדרו לאישוניה. הקטע שלה בביצוע איי לייק מייק, ביחד עם ויקטור סבג כבעלה – הוא אייטם שווה תשואות חן נלהבות במיוחד.

ויקטור מגלם את בנימין, בעלה , באורח מוצלח מאוד.

יש לציין את רחלי איצקוביץ בגילום רותי, הפקידה הפלוגתית המאוהבת אף היא במיכה, שהפך במלחמה למפקד איזור והסצנה שלה איתו היא נופת צופים.

טל צ'רנובסקי הנהדרת מגלמת את השכנה גברת פרומקין, המוציאה מדעתה את יפה, באביזרי לבושה מפריז ועלילות בנה הסטודנט לרפואה. שי לוי מוצלח מאוד כבעלה , מר פרומקין.במקור היו אלה שלישיית בחורים שהיוו את הבחורים של ציפי, אבל בהפקה הזו ,מחוסר בנים, חברותיה של ציפי הם חן יוסף המצוינת, יעל בר שביט וראובן עמנואל סמל, המוצלחים.

ענת שרון מעולה כשכנה הצרפתית שושנה.

שירלי לב ורטהיימר כדיילת אל על מוצלחת מאוד בסצנה בשדה התעופה.

דונטלה מימון כקרלה ההולנדית מקסימה בסצנה שלה בטרמפיאדה.

דלית דוד (מגלמת לסירוגין את ציפי) היא חייכנית תמיד ונפלאה . גל שדה כאחת ממיטב הנוער ורקדנית קסומה,מעוררת רצון לתת להן חיבוק עז ודומע מהתרגשות. לינוי ארליך, מיכל זיסקרוט, אסתי אסרף, סנדרו זילדמן, רשף ספר,יניב בספורד, וזיו עוז ארי, נפלאים במגוון התפקידים.

שיר הסיום לחיי העם הזה הוא מרשים וגורם לקהל להצטרף לשירה ולמחוא כף בעוז.

הכוריאוגרפיה התוססת והמוצלחת שייכת לתומר יפרח. אמיר לקנר אחראי לניהול המוזיקלי ולעיבודים. מאיה פלג עצבה תפאורה מרשימה, למרות הפשטות שבה. מתן פרמינגר עיצב את התאורה הראויה. ליאור רונן אחראי לתיזמורים ולהפקה המוזיקלית . אלעד דדון, מבכירי הסאונד מנים בארץ, עיצב את הקול הרהוט והמקצועי. דוקי עצמון אחראית להדרכה הקולית. תשבחות מיוחדות מגיעות לנטשה מנטל, מעצבת התלבושות הבכירה בארץ על שלל הבגדים והתלבושות המרהיבות.

המחזמר שהוא בעצם סאטירה על החלום האמריקני של ישראלים רבים הוא אחד ממחזות הזמר החשובים בישראל וההפקה של בית צבי היא מרשימה, מקצועית וראויה לתשואות רמות . אין ספק שגודיק אילו היה זוכה לצפות בהפקה, היה מרים גביע של יין וטופח על כתפיו של עידו רוזנברג וממלמל ברכה בפולנית על מחזמר שלא נס ליחו.

המלצתי: לרוץ ולקחת גם את ההורים. רצוי לצפות פעמיים, אם תוכלו להשיג כרטיסים.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA , עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222391 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222514 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222390 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222357 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222457 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222336 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222604 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223250 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222829 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223124 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213154 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214242 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213304 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213719 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica