חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: "בעלים ונשים" – החיים על פי וודי אלן – מבריק ומרגש – תיאטרון חיפה

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/20171001 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: "בעלים ונשים" – החיים על פי וודי אלן – מבריק ומרגש – תיאטרון חיפה

מאת חיים נוי

"בעלים ונשים" , העולה בתיאטרון חיפה, הוא עיבוד בימתי ישראלי ראשון לסרטו הנודע של וודי אלן וההפקה היא מבריקה ומרגשת. זוהי דרמה-קומית, מרירה , המורכבת מעשר תמונות מחייהם של שני זוגות חברים, המהמורות והבגידות, היחסים החברתיים וקורטוב של החיים מחוץ למסגרת. יש הרואים בסרט שעל פיו עובד המחזה, מעין יצירה אישית וביוגראפית של הבמאי הנודע וודי אלן,שיצאה לאקרנים בשנת 1992, זמן קצר לאחר פרידתו ממייה פארו ששיחקה בסרט, בעקבות חשיפת הרומן של אלן עם בתה המאומצת.

עמיר קליגר ומשה נאור עיבדו את הסרט למחזה, ביד רגישה ובמקצועיות. ההברקות של וודי אלן והניואנסים הדקים והרחבים שלו מוצאים ביטוי עז במוצר הסופי שהוא מרגש ומבריק.

הבמאי משה נאור, שהוא גם המנהל האמנותי של התיאטרון, להטט עם להקת השחקנים המוכשרת ואין ספק שאם וודי אלן היה יושב בקרב הצופים היה מפמפם במקטרתו ומחייך חיוך רחב של עונג.

העלילה עוסקת בשני זוגות של חברים, גייב וג'ודי וג'ק וסאלי. חיי הנישואין שלהם יבשים ושחוקים. באחת הפגישות מודיעים ג'ודי וג'ק כי הם נפרדים. השניים מוצאים בני זוג חדשים והעלילה רוחשת בוחשת בחייהם של כל הגיבורים ובני זוגם החדשים עד לסיום האפור , הידוע מראש, כשלאורך כל ההצגה מספר הפסנתרן שהוא מעין וודי אלן בדמות המקהלה היונית את שעומד להתרחש.

זה המקום לציין כבר עתה כי התפאורה מושתתת על מעין קרוסלה, המחולקת לתאים שבכל אחד מהם מצוי חלק מההתרחשות: דירה, בית קפה, ספסל ועוד. זוהי בעצם קרוסלת החיים המתמקדת בשחיקה בחיי האהבה.

דביר בנדק מגלם במקצועיות ובתבונה את גייב. הפאה השמוטה על פדחתו והמשקפיים מעניקים לו צביון אפור של מרצה לספרות, שחייו מתנהלים בעצם לאחור. דביר מעניק לצופים משחק משובח ונעים, ראוי לתשבחות רבות.

דורית לב ארי מגלמת את ג'ודי ומשחקה שובה לב בשיברון חיי הנישואין שלה, הכאילו מתנהל על מי מנוחות. דורית היא שחקנית מעולה ברוכת כישרון.

שרון אלכסנדר מגלם את ג'ק ומשחקו הוא טוב מאוד ומרגש, במיוחד בקטע שבו הוא מבקש לחזור לחיק פרודתו וביתו, כשהוא מבושם למדי. שרון הוא שחקן מצטיין ומעולה בגילום התפקיד.

קרן צור כסאלי מעניקה לצופים משחק משובח מאוד והיא מצליחה לשרטט את הדמות הכואבת של האישה הנבגדת עם משחק רב רושם. קטע הסקס עם הדייט שלה, מיוחד וקסום.

ישי גולן כמייקל החבר החדש של סאלי מצליח לגלם את הדמות באורח נהדר ומשחקו הוא מרגש מצד אחד, מצחיק ורווי עצב, נוכח הסיטואציות שהוא נקלע אליהן. ישי הוא שחקן מצוין.

לירון בן שלוש מגלמת באורח נפלא את ריין הסטודנטית שמתאהבת במרצה היבשושי שלה, גייב . לירון משחקת במקצועיות ובאורח מקסים.

רוני גולדפיין מגלמת באורח מצוין את סאם, נערה פשוטה המאמינה באסטרולוגיה, רק שאין לה מושג במה מדובר. היא נערתו לרגע של ג'ק ומשחקה הוא מוצלח במיוחד ולעיתים גם גונבת את ההצגה. הקטע שלה שבו היא נמלטת מבן זוגה הוא מבדח ומיוחד במינו.

סאשה ליסיאנסקי עיצב את התפאורה המוצלחת על גבי הקרוסלה המסתובבת.

אלי אשכנזי עיצב תאורה נאותה.

דורון אשכנזי עיצב את התלבושות, חלקן אפורות באופיין כיאה לגיבורים היבשושיים וחלקן מהודרות, למייקל, סאליולסאם.

שאול בסר אחראי למוזיקה היפה והוא גם ניגן על הפסנתר והיה המספר.

טל קון עיצבה את התנועה , מרשימה במיוחד בתמונת הסיום.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום –ז'ראר אלון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222413 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222537 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222412 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222380 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222484 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222357 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222635 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223271 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222851 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223143 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213174 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214261 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213323 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213740 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica