חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: כנר על הגג - המחזמר הנודע חוזר - תוסס, מרגש מענג - בית צבי בתיאטרון רמת גן

מאת: חיים נויתיאטרון26/10/20171797 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: כנר על הגג - המחזמר הנודע חוזר -  תוסס, מרגש  מענג - בית צבי בתיאטרון רמת גן

מאת חיים נוי

"כנר על הגג" , המחזמר הנודע חוזר בימים אלה על במת בית צבי בתיאטרון רמת גן, כשהוא תוסס , מרגש ומענג. הבמאי עידו רוזנברג הצליח להפיח רוח רעננה וחוויה מוזיקלית ותיאטרלית במחזמר שהפציע לראשונה בשנת 1964 ובזכות להקת שחקנים -זמרים מוכשרת, אנו זוכים ליהנות שוב מאחד מנכסי צאן הברזל של עולם המיוזיקל עם הילה יהודית נוסטלגית.

כנר על הגג מבוסס על סיפוריו של שלום עליכם אודות טוביה החלבן, יהודי עני מרוד המטופל באשה וחמש בנות בעיירה דמיונית ברוסיה בשם אנטבקה, בבואה נאמנה לעיירות יהודיות בתקופת הצאר והעומדות בפני פוגרומים וגירוש.בשנת 1964 הפציע המחזמר בברודווי על ידי המחזאי ג'וזף שטיין, הפזמונאי שלדון הארניק והמלחין ג'רי בוק. 13 השירים במחזמר הפכו כבר מזמן לנודעים ומושמעים לרוב והידועים שבהם לו הייתי רוטשילד, לחיים, מסורת ועוד ועוד. דן אלמגור שתרגם את המחזמר לעברית הפיח חיים חדשים בתכנים המרגשים והשירים הפכו למושמעים וקליטים.

המחזמר זכה לתשעה פרסי טוני והועלה על כל במה אפשרית ברחבי תבל, אפילו ביפן. השם כנר על הגג לקוח מהציור כנר של מארק שאגל שהזכיר את מראה העיירה הטיפוסית.

המחזמר גילה לעולם שחקנים נודעים ובראשם זירו מוסטל, הטוביה המקורי וחיים טופול שזכה לתהילת עולם עבור משחקו בהצגה ובסרט. למעשה טופול היה שחקן מחליף בישראל. המבצע המקורי בתיאטרון גיורא גודיק היה בומבה צור שהוחלף , לפי המסופר, על רקע סכסוך עם המפיק על ידי שמואל רודנסקי. כאשר עלתה ההצגה ביידיש, עם רודנסקי, נקרא חיים טופול לגלם את התפקיד ומאז הכול נחלת ההיסטוריה. ההצגה בישראל עלתה עוד מספר פעמים: בהפקה של פשנל (פעמיים) ובתיאטרון הקאמרי עם נתן דטנר.

כל ההפקות מחויבות להפקה המקורית ובמיוחד לכוריאוגרפיה של הבמאי והכוריאוגרף הנודע ג'רום רובינס.

ההפקה של בית צבי נאמנה למקור ומשובצת בשלל הריקודים האופייניים והשירים שלא נס ליחם והמושמעים תדיר.

מור חנסון מגלם את טוביה החולב והוא מצוייד בקול עמוק וחם ומשחקו משוכלל ומרגש. מור נמצא כמעט כל העת על הבמה והתפקיד מחייב שליטה בתנועה, שירה ומשחק ומור צולח משימה קשה זו בהצלחה רבה.

נוי קליימן מגלמת את גולדה אשתו והיא בעלת יכולת משחק יפה מאוד וקול מוצלח ונעים.

סולימאן חוסייסי מגלם את לייזר-וולף הקצב שחושק בצייטל ומשחקו וגם קולו תואמים את התפקיד והביצוע הוא מעולה.

גל יזדי מגלמת את השדכנית יינטה  הרכלנית ותאבת הכסף ומשחקה הוא נופת צופים ונהדר.

יעל דובר מגלמת את צייטל המורדת במוסכמות, כמו שאר הבנות, ורוצה להחליט לבד מי יהיה בעלה. יעל מצליחה לרגש ולגלם תפקיד באורח טוב מאוד ועם ביצועי קול ותנועה יפים מאוד.

נופר אליהו מגלמת את הודל המתאהבת בסטודנט מהפכן המוצא עצמו בכלא בסיביר. נופר היא שחקנית מופלאה, זמרת מקצועית עם קול פעמונים והשיר בביצועה  "ביתי שלי" הוא מרגש ביותר ומעלה לחלולחית בעיני הקהל והשחקנים כאחד.

טל סגל מגלמת את חווה המעזה להינשא לצעיר נוצרי ומנודה על ידי טוביה. משחקה הוא אמין ומוצלח מאוד.

ניר לוגסי מגלם את מוטל החייט האביון שבו מאוהבת צייטל ומשחקו כליל היופי והמקצועיות.

דוד עומר המוצלח מאוד מגלם את פרצ'יק הסטודנט ומשחקו שופע מקצועיות ואין ספק שיש לו פוטנציאל רב.

סהר שוורצברג מגלמת את פרומה שרה המנוחה, אלמנתו של לייזר וולף וסתיו בן יוסף את סבתא צייטל, אימא המנוחה של גולדה. שתיהן מגישות קטע בלתי נשכח של שירה נפלאה בסצנת החלום מהמשובחות שבמחזמר. מדובר בחלום שרוקח טוביה  כדי לבטל את הבטחת הנישואין לקצב.

פז כלפון מגלם את הרבי ומשחקו נוטף כישרון.

תומר יפרח מגלם את דימיטרי הרוסי והוא רקדן מחול מדהים ובעל יכולת ווקלית שזוכה למחיאות כפיים. ספיר באומוול מגלמת את הכנר על הגג ומשחקה ויכולת התנועה שלה הם מעולים.

כל השחקנים הרבים הם מוצלחים מאוד ומעוררים השתאות.

התרגום הוותיק של דן אלמגור הוא מדהים ועכשווי וכולל את כל תרגומי המופת שלו לשירים ולטקסט. ליאור רונן אחראי לניהול המוזיקלי ולהדרכה המוזיקלית המצוינים. תומר יפרח אחראי לתנועה על פי המקור והיא ראויה למדליה מיוחדת.

מאיה פלג עיצבה תפאורה פרקטית וראויה. נטשה מנטל עצבה תלבושות תקופתיות בכישרון מעולה ומקסים. קרן גרנק עצבה תאורה נפלאה המשולבת בעלילה. דוקי עצמון אחראית להדרכה הקולית .

אלעד דדון עיצב את הסאונד המצוין שיש לו חלק רב בהצלחת המחזמר.

עידו רוזנברג הפיח חיים חדשים במחזמר שלא נס ליחו והקהל המזמזם ומוחא כפיים לאורך ההצגה והעומד מריע על רגליו בסיום המופע, בהחלט מדד לאיכות המחזמר המופלא ולצוות היוצרים והשחקנים הנהדרים.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222386 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222509 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222385 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222353 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222452 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222331 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222597 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא תיאטרון

מאת: חיים נויתיאטרון02/03/223245 צפיות
המחזמר פיטר פן, העולה בתיאטרון הקאמרי (בשיתוף תיאטרון אורנה פורת) הוא מלהיב ותוסס, עטור אפקטים והברקות בימוי, מופע מוצלח לילדים ולכל המשפחה.

מאת: חיים נויתיאטרון17/02/222821 צפיות
מחלת נעורים , יצירתו הקלאסית של פרדיננד ברוקנר מתמודדת עם חיי בני הנעורים על סף הבגרות וההפקה בבית צבי היא רוויה במשחק משובח ומרגש של להקת השחקנים שמפגינה יכולת מקצועית נפלאה. הבמאית ליאת פישמן לני, שגם תרגמה ועבדה מחדש את המחזה וגם ערכה את הליווי המוזיקלי, הצליחה ללהטט עם השחקנים והתוצאה היא חוויה תיאטרלית מענגת ועם זו נוקבת ומהדהדת לזמן רב לאחר הצפייה.

מאת: חיים נויתיאטרון31/01/223117 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, שעלה בתיאטרון בית ליסין הוא תוסס, קולח וקסום; זהו הלהיט הבא של התיאטרון והוא מהווה חוויה תיאטרלית לחובבי הז'אנר.

מאת: חיים נויתיאטרון30/12/213149 צפיות
"לעבור את הקיר" המחזה המוזיקלי על פי הסרט באותו השם, יעלה בתיאטרון בית ליסין ב-20 בינואר והוא עשוי להיות הלהיט הבא של התיאטרון. בפרזנטציה לעיתונאים ולמנהלי תרבות ברשויות, גילתה מנכ"ל התיאטרון ציפי פינס, שכבר מתוכנן מחזמר נוסף לפי אותו הז'אנר שיהיה מבוסס על סרט הקאלט "בלוז לחופש הגדול".

מאת: חיים נויתיאטרון28/11/214237 צפיות
"פנתר כפול" העולה בתיאטרון בית ליסין – היא הצגה נוקבת ומרגשת, סוחפת ומותחת על תנועת הפנתרים השחורים במלאת 50 שנה להקמתה ועל יו"ר התנועה שהיה בעצם סוכן משטרה סמוי . המחזה נכתב בידי יואב שוטן-גושן בהשראת תולדות תנועת המחאה החברתית שהגיעה בסופו של דבר לכנסת ועל פעילותה והיא שזורה בשמות ובאירועים אמיתיים, אם כי המחזה נותן דרור גם לגיבורים דמיוניים ולתרחישים שלא התרחשו , אך מעניקים נופך דרמטי ותיאטרלי .

מאת: חיים נויתיאטרון24/11/213297 צפיות
קיץ אחרון הוא מחזה העוסק באהבת נשים ובסיפור אהבתן הטראגית של שתיים מהן. ההצגה העולה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, נוקבת ומעניקה חשיפה של טפח מחיי האהבה של נשים . שיאה של ההצגה היא הגורל האכזר שפוקד את אחד הזוגות , כאשר אחת הבחורות מקפדת את חייה ממחלה ממארת, בדיוק כפי שאירע למחזאית האמריקנית ג'יין צ'יימברס שמצאה את מותה מסרטן , 3 שנים לאחר שעלתה ההפקה הראשונה על הבמה.

מאת: חיים נויתיאטרון02/11/213711 צפיות
ההצגה הנודעת מונולוגים מהואגינה, העולה בבית צבי ברמת גן, היא הפקה תוססת ומרגשת מאוד, בזכות העוצמה שבמחזה, הבמאית המצוינת ליאת פישמן-לני ולהקת השחקניות המוכשרות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica