חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוח אקדמי מותח ביקורת על בתי הספר היקרים בעולם בגלל התעלמות מבריונות

דוח אקדמי מותח ביקורת על בתי הספר היקרים בעולם בגלל התעלמות מבריונות

דוח שפורסם היום על ידי חבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר מראה שלמרות שכר הלימוד הגבוה, בתי ספר פרטיים לא מצליחים להגן על התלמידים שלהם מבריונות ובריונות רשת חמורות

  • מומחה מוביל הביעחשש שבתי ספר לעיתים קרובות מעדיפים את המוניטין שלהם ומענישים את הנפגעיםשמדברים, ולכן הבריונים מרגישים שקיבלו אישור למעשים שלהם.
  • Institut LeRosey -- בית הספר הכי יקר בעולם -- עומד במרכזה של תביעה משפטית מאוד מתוקשרתבשווייץ על כך שלא הגן על תלמידה

ז'נבה, 23 ביולי 2020, (GLOBE NEWSWIRE):

ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est וחבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר, הזהיר שבתי ספר פרטיים מסוימים לא מצליחים להגן על התלמידים שלהם מבריונות ולקיים ערכים של סובלנות וכבוד.

ד"ר אריק  דברביו דיבר על כך שבתי ספר מסוימים לא מכשירים באופן מתאים את הסגל שלהם, והתוצאה היא שהם מחמיצים אירועים חמורים של בריונות או הופכים אותם לחסרי חשיבות. לא מתייחסים ברצינות לנפגעים, או אפילו גרוע יותר, מענישים אותם על כך שדיברו: מה שמכונה "עונש כפול".

הוא קרא לאחר מכן לבתי הספר להבטיח שכל העובדים מבינים את חובתם להגן על התלמידים ולדאוג להם, ויש לתת להם הכשרה איך לטפל באירועים חמורים של בריונות.

הוא אמר שזה "לעיתים קרובות" כך "במוסדות הכי יוקרתיים", שלעיתים קרובות דואגים בעיקר למוניטין של בית הספר, ולכן "ההכחשה של ההטרדה הכי חזקה".

במיוחד, ד"ר  דברביו דיבר על דוגמה אחת לכך ב-Institut Le Rosey - בית הספר היקר בעולם1. בגלל היעדר פעולה לכאורה של בית הספר, לא הייתה לרדיקה ופנקג' אוסוול, ההורים של אחת התלמידות, ברירה אלא לפתוח בהליכים משפטיים בשווייץ נגד בית הספר.

בעקבות טענות של אירועי בריונות חמורים נגד הילדה שלהם, ההורים העלו את החששות שלהם בפני מורים בבית הספר וביקשו שינקטו בפעולה כדי להבטיח את הביטחון של הילדה שלהם.

אבל נראה שלא ננקטה שום פעולה ואנשי הסגל ביקשו להמעיט בחשיבות של כל העניין. בהתייחסו למקרה -- ובספקו את העובדות שקרו כפי שהוצגו -- ד"ר  דברביו ציין שהסגל ב-Le Rosey לא התייחס לעניין הזה ברצינות כפי שהיה צריך, וגרם לעוד בעיות במקרה הזה.

Le Rosey לא הראה נכונות להודות שהייתה בעיה, ובמקום זאת ביטל את הרישום מחדש של הילדה, ללא הצדקה הולמת2. בית הספר סירב להתנצל, לדברי המשפחה, וממש לאחרונה פטר את הבריונות כ"מחלוקת בנאלית קצרה בין בני נוער".

המומחה הסביר איך זה מקרה ברור של "עונש כפול", שבו הנפגע לא רק מוענש על ידי הבריונים, אלא גם על ידי האנשים שאמורים להגן עליו - במקרה הזה סגל בית הספר.

ד"ר אריק  דברביו אמר: "על סמך העובדות שהוצגו לי, Le Rosey היה צריך להתייחס לעניין יותר ברצינות, וזה היה מונע את המשך הטרדות של התלמידה. בכל פעולה שננקטת במקרים האלה צריכים תמיד להקשיב לנפגע ולהגן עליו. למרבה הצער, במקום זאת הנפגעים יכולים להיענש על ידי בית הספר -- וזה מאפשר לבריונים להרגיש שקיבלו אישור למעשים שלהם.

הדוח קורא לבתי ספר פרטיים לקבוע מדיניות מניעה ברורה, להבטיח שיש לנפגעים תהליך בטוח להעלאת כל חשש ולהבטיח שמקשיבים להם ומתייחסים אליהם ברצינות. נאמר בדוח שזה צריך לכלול גם הכשרה מתאימה לסגל איך לטפל בהטרדות ובריונות רשת.

ההורים של התלמידה המדוברת, רדיקה ופנקג' אוסוול, אמרו:

"ד"ר  דברביו הראה איך בתי ספר כמו Le Rosey נכשלים באחריות שלהם כלפי רווחתו של ילד. בתי ספר כמו Le Rosey צריכים להשתמש במשאבים שלהם כדי להוביל ביצירת מדיניות יעילה להגן על תלמידים. לצערנו, זה לא היה כך.

אנחנו שמחים שהוא בחר לבחון את המקרה של הבת שלנו. צריכים להשתמש בהערות כמו אלה באופן בונה כדי לגרום לבתי ספר כאלה לחשוב על איך חינוך מהמעלה הראשונה נראה באמת ולנקוט בפעולה כדי לספק הכשרה מתאימה לסגל, במקום לשמש כמגרש המשחקים של הסופר עשירים.

הבת שלנו נחושה בדעתה שהתקופה העצובה הזאת בחייה תהפוך לכוח למען הטוב. אנחנו מקווים להשתמש במומנט הזה כדי ליצור מורשת חיובית שתבטיח שזה לא יקרה לאף תלמיד אחר במצב של הבת שלנו".

ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est, חבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר.

debarbieux.antibullyingreport@gmail.com

הערות לעורכים

  • ד"ר אריק דברביו הוא פרופסור אמריטוס במדעיהחינוך באוניברסיטת Paris Est Creteil (צרפת). הוא מומחה בינ"ל בנושא האלימות והבריונות בבתיספר. בעבר הוא פיקח על המדיניות הציבורית נגד אלימות ובריונות בבתי ספר במשרדהחינוך בצרפת. הוא היה המייסד המשותף של המצפה הבינ"ל על אלימות בבתיספר. ד"ר דברביו כתב 11 ספרים על אלימות בבתי ספר, בריונות ואקלים ביתספרי.
  • פנקג' ורדיקה אוסוול הם משפחה מצליחה בעלת אזרחותהודית שגרה בשווייץ. למשפחה יש אינטרסים עסקיים רבים ברחבי העולם. התביעההוגשה לבית המשפט בשוויץ ב-30 בספטמבר 2019.

_________________________

1 https://www.dailymail.co.uk/news/article-8281345/Billionaire-parents-sue-worlds-expensive-school-claims-daughter-bullied.html

2 https://www.thetimes.co.uk/article/scandal-at-the-school-for-the-super-rich-r60z5x0vk

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222365 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222488 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222365 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222334 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222430 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222310 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222575 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא הודעות לעיתונות - כללי

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222488 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222430 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222575 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/222259 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוביל לזכויות משקיעים, מעודד את המשקיעים בקבוצת ארגו אינטרנשיונל הולדינגס בע"מ להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ARGO

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22583 צפיות
Tusk Inc. Limited (www.tusklimited.com) חברה שהחלה ב-2012 כחברת ניהול הון בבריטניה וקואלה לומפור עם משרדים ברחבי העולם, וכיום היא אחת מחברות פתרונות החשמל המובילות המתמקדות בייצור עבור משתמשים של ציוד כרייה, אנרגיה סולארית ומתאמים מכריזה על מוצרים משולבים חדשים. קו המוצרים מיועד בעיקר למטרות חשמל. כל כורה שנקנה מגיע עם פאנל סולארי כדי להפחית את צריכת החשמל.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי24/11/22581 צפיות
רוזן, חברה מכובדת ומובילה, מעודדת את המשקיעים ב- Core Scientific, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CORZ

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי23/11/22564 צפיות
נובמבר 2022 – בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד , התוכנית הורחבה לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica