חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גילוי מרצון: הימורים, הגרלות, פרסים, וזכיות

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/2020876 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
גילוי מרצון: הימורים, הגרלות, פרסים, וזכיות




מיסוי: הימורים הגרלות, פעילות נושאת פרסים וזכיות, חייבים בתשלום 35% מס

ד"ר איתמר כוכבי עורך דין-נוטריון, רואה חשבון וכלכלן

הטכניון – הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, מרצה בקורסים "חשבונאות ניהולית מתקדמת" ו"בקרת עלויות" כ-30 שנה.

מרצה מצטיין טכניוני – הצטיינות יתירה בהוראה לשנת תשע"ה סמסטר חורף.

מרצה מצטיין טכניוני – ראוי לשבח בהוראה לשנת התשע"ו.

אוניברסיטת חיפה – הפקולטה לניהול – מנהל עסקים, מרצה בקורסים "חשבונאות פיננסית" ו"עקרונות החשבונאות" לתואר MBA.

הפקולטה למשפטים – אוניברסיטת חיפה – מרצה בקורס "עקרונות החשבונאות  וניתוח דוחות כספיים", לתואר מוסמך במשפטים LL.M עם התמחות במשפט עסקי מסחרי עד ל- 5/2019.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה Dr. Faculty of Law, University of Haifa.

 


גילוי מרצון בגין הימורים, הגרלות, פרסים וזכיות, חייבים בתשלום מס של 35%

הזכייה בהימורים, הגרלות פרסים וזכיות מחייבת בהגשת דו"ח למס הכנסה באזור מגוריך, אלא אם נוכה מס במקור בגין הזכייה, אשר נכון לשנת 2019, עומד על 35% תשלום למס הכנסה. ואולם, במידה ולא דווחו ההכנסות מהזכיות או הפרסים בשנים קודמות, ולא שולם עליהן מס הכנסה, יש לדווח למנהל-פקיד השומה ולבקש הליך גילוי מרצון שסיומו כעת, עד תום שנת 2019.

לפיכך, יש להסדיר את המעמד של הזכיות מהימורים והגרלות הללו בהליך של 'גילוי מרצון', ובכך נפתר העניין. משרדנו עוסק בגילוי מרצון שנים רבות, בליווי ד"ר במשפטים, עורך דין נוטריון רואה חשבון וכלכלן, שהתמחותו בגילוי מרצון. למשרדנו יש ניסיון מוכח בארה"ב, שוויץ, בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, לוקסמבורג, ניגריה, צ'כיה, רוסיה קפריסין וישראל.

הליך הגילוי מרצון, בגין זכיות, הימורים, הגרלות או כל פעילות הנושאת פרסים, מאפשר לאזרחי מדינת ישראל אשר לא דיווחו על הכנסות מהימורים, הגרלות וזכיות שונות הנושאות פרסים, לדווח לרשות המיסים, לפני שהזוכים ימצאו עצמם בהליך פלילי בגין העלמת מס או העלמת מידע כנדרש. זאת, בתנאי שהזוכה, יעמוד במספר תנאים, ובהם הדרישה כי הגילוי יהיה כן, מלא ובתום לב, וכמו-כן כי במועד הפנייה לא נערכת בדיקה או חקירה ברשות המסים בעניינו של הפונה-הנישום, או חקירה של משטרת ישראל בנוגע לרכושו ונכסיו של הנישום או הנישומה.

יתר על כן, הבקשה לגילוי מרצון מיועדת בין השאר, לאזרחים ישראליים שלא דיווחו עד כה כדלקמן: חשבונות בחו"ל, רווחי הון בחו"ל, שכר דירה בחו"ל, הכנסות מפיקדונות וניירות ערך בחו"ל, בעלי ירושה מחו"ל אשר כספם מופקד בחו"ל ובעלי הכנסה מריבית או ניירות ערך, או כל חשבון או הכנסה אחרת בארץ או בעולם, אשר קיימת סבירות כי תחויב בדיווח או מיסוי.

הימור – פעולה ספקולטיבית של התערבות על סכום כסף או רווח אחר, משחק במשחקי הגרלה התלויה במזל תוך חיזוי תוצאת משחק, נטילת סיכון או ניחוש של אי-ודאות לגבי התוצאות.

כל אדם חולם על זכייה גדולה בטוטו, פיס, לוטו, אשר בקבלת הפרס ישתנו חייו, כך שיהפוך אותם למהנים יותר ונוחים יותר. זכייה בפיס או בכל הגרלה אחרת היא בסבירות נמוכה מאוד, אך עדיין יש לא מעט אנשים שזוכים בעיקר בסכומים קטנים או בינוניים. אם גם אתם חולמים על זכייה בפיס או בכל הגרלה אחרת וגם אתם משקיעים כספים בכל שבוע במילוי טופס או בגירוד של טופס אחר כדאי שתדעו משהו חשוב – אם תהיו בין יחידי הסגולה שאכן זוכים, תצטרכו להתחלק עם המדינה בכסף שלכם ע"י תשלום מס העומד על כ- 35% מס הכנסה.

סעיף 2א. לפקודת מס הכנסה שכותרתו: השתכרות או רווח מהימורים מהגרלות או מפרסים, קובע:

2א.     (א) השתכרות או רווח של אדם תושב ישראל, שהופקו או שנצמחו בישראל או מחוץ לישראל, וכן השתכרות או רווח של אדם תושב חוץ, שהופקו או שנצמחו בישראל, שמקורם בהימורים, בהגרלות או בפעילות נושאת פרסים, יובאו בחשבון בקביעת רווחים או הכנסתו ויראו אותם לענין פקודה זו כהכנסה, למעט לענין קיזוז הפסדים. (ב)...

תשומת הלב הינה לזוכה אשר רכש כרטיס הגרלה וזכה, אשר ימוסה לפי סעיף 2א. לפקודת מס הכנסה בשיעור של 35% מס (באשר לזכיות מסכום העולה על 30,500 ₪ נכון לשנת 2019), לבין זוכה שזכה בפרס בעקבות מעשה אקטיבי, שגבה ממנו בקיאות, מיומנות, ידע, מקצועיות או שהצריך השתדלות מסוימת. זכייה שכזאת, שהינה על רקע אישי, אינה נופלת בגדר סעיף 2א. לפקודת מס הכנסה, ולכן או שהזכייה האמורה, פטורה ממס הכנסה או שהיא נופלת בגדר סעיף הסל –סעיף 2 (10) לפקודת מס הכנסה, שהינו סעיף המתייחס להכנסה על רקע מסחרי בלבד, אשר ימוסה לפי מדרגות המס האישיות המגיעות עד ל-50% מס הכנסה, ברמה הגבוהה ביותר.


זכייה בת 600,000 ₪ ב-17 טפסי Winner שנערכו באותו יום, ימוסו כהימור אחד

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב (ע״מ47738-01-15 - כב' השופט אלטוביה) קבע כי מהמר בהגרלת Winnerשזכה בכ-600 אלף ₪, ב-17 הימורים שערך באותו יום, חייב במס כאילו ערך את כולם כהימור אחד – אף שסכום הזכייה בכל אחד מ-17 הטפסים היה נמוך מסף המס על הגרלות והימורים.

המערער הגיש ערעור על שומה בצו שקבע לו המשיב ביחס להכנסה מהימורים. השאלה המרכזית שהגיעה לפתחו של בית המשפט, הצריכה הכרעה כיצד יש לפרש את המונח "הימור אחד" הקבוע בסעיף 2.א. לפקודה – קביעת סכום לעניין השתכרות או רווח מהימורים, מהגרלות או מפעילות נושאת פרסים המקנה פטור ממס, לסכום שהתקבל מהימור אחד אם סכומו פחת מתקרת הפטור.

בכך קיבל השופט את עמדת פקיד שומה תל-אביב ודחה את ערעור המס של המהמר, שזכה בכ-600,000 ₪ כתוצאה משליחת 17 טפסי Winner. הגם שסכום הזכייה בכל אחד מ-17 הטפסים היה נמוך מסף המס המוטל על הגרלות והימורים, נקבע כי המהמר ישלם מס על הסכום כולו, זאת מאחר והזכייה תחשב להימור אחד. ההימור שבמחלוקת נערך ב-15 ביוני 2010, אז שלח המהמר 17 טפסים באמצעות פלטפורמת ההימוריםWinner . הטפסים נשלחו בהפרש של דקות ספורות בין הטופס הראשון לאחרון וכללו ניחוש זהה של התוצאות ב-3 משחקי כדורגל שנערכו במחזור משחקים אחד. יחס הזכייה, אשר נגזר מההימור הספציפי, היה זהה בכל אחד מהטפסים ועמד על 12.01.

סכום הזכייה בכל טופס לא חצה את סכום הפטור שנקבע בצו מס הכנסה לעניין מיסוי השתכרות או רווח מהימורים, מהגרלות או מפעילות נושאת פרסים – שעמד בשנת 2010 על 57,120 שקל. כל סכומי הזכייה מכל הטפסים שולמו למהמר בצ'ק אחד בחודש הזכייה על-ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט וזאת ללא ניכוי מס במקור (הקבוע בסע' 164 לפקודת מס הכנסה). לטענת המדינה, כוונת המחוקק הייתה למסות הכנסות מהימורים ולפטור מתשלום מס אך ורק זכיות בסכומים נמוכים.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי "הפקודה או הצו אינם מגדירים את המונח 'הימור', ועל כן יש לבחון את טענות הצדדים לאור המובן השגור בפי הציבור למונח 'הימור' והסדרים חוקיים נוספים הנוגעים למונח 'הימור' ... מאלה עולה כי בהימור משקיע או מסכן המהמר סכום כסף או שווה-כסף בניחוש על תוצאה עתידית... מתוך כוונה לזכות בסכום הפרס המובטח למנחש נכונה. בהינתן שכך, קבלת עמדת המערער, לפיה בבחינת גובה ההכנסה מהימור לצורך חישוב הפטור יש להתייחס לכל טופס מתוך 17 הטפסים ששלח באופן נפרד, תוך התעלמות מכך שמדובר באותו ניחוש או סט ניחושים זהים על אותם משחקים המזכים באותו פרס –  אינה מתיישבת עם תכלית הוראת סעיף 2א לפקודה, אשר כאמור נועדו להרחיב את בסיס המס ולהטיל מס בשיעור 25% (שיעור המס 35% מיום 1.1.2017) על הכנסות מהימורים...".

בניגוד להכנסות מסוגים אחרים, שבהן הנישום רשאי לקזז מהכנסותיו הפסדים שנגרמו לו בעת ייצור הכנסה זו, אין לקזז הפסדי הימורים מהכנסות מהימורים. החיוב במס חל על הכנסות מהימורים, כלומר פעילות שזכייה בה תלויה אך ורק במזל, כגון זכייה בלוטו או בטוטו, או הכנסות מפעילות נושאת פרסים, שבה הזכייה תלויה גם בכישורי הזוכה, כגון זכייה בתוכנית מציאות.

כדי להסיר ספק נקבע בתקנות, שהמס חל על הכנסה, מהימורים ומפעילות נושאת פרסים כגון,  זכיה בתוכניות הריאליטי שביניהם: האח הגדול, המרוץ למיליון, הישרדות, ועוד. המס יחול על הימורים הגרלות וזכיות בין אם מקורם בפעילות חוקית ובין אם מקורם בפעילות בלתי חוקית.

כמקובל בפקודת מס הכנסה, המס חל גם על זכייה הניתנת בשווה כסף (מכונית, דירה, נסיעות לחו"ל ועוד, בהתאם לשוויה של זכייה זו (ר' מאמרי: טובות הנאה, עסקאות ברטר, הנחות סלב).

בצו שר האוצר נקבע כי "סכום שהתקבל מהימור אחד, מהגרלה אחת, או מפרס אחד" שגובהו נמוך מתקרה שנקבעה בצו (סכום של 30,500 ₪), פטור ממס, (בהסתייגות של מקרים מסוימים)

הסכום המתקבל מהפרס הינו בלא זכאות לפטור, להנחה, לניכוי, לזיכוי או לקיזוז כלשהם, למעט פטור לפי סעיף 9(28) או ניכוי לפי סעיף 17(11).".

פטור לפי סעיף 9(28) הינו פטור לסכומי זכייה נמוכים, כאמור לעיל, וניכוי לפי סעיף 17(11) הוא ניכוי בגין הוצאות הכרוכות בתשלום המס, כמו שירותי ראיית חשבון להכנת הדו"ח השנתי, או טיפול בהליכי השומה דיונים והשגות, והערעור לבית המשפט.

בפסק דין של הביטוח לאומי נקבע: שחרף חיובן של זכיות מהימורים במס הכנסה, אין להביאן בחשבון לצורך קביעת זכאותו של אדם להבטחת הכנסה שמשלם המוסד לביטוח לאומי לפי חוק הבטחת הכנסה.

פסק דין בבית המשפט העליון (ע"א 476/17) קבע, את אופן החיוב של הכנסותיו של שחקן פוקר על הכנסותיו מתחרויות פוקר בחו"ל. פסק הדין עסק בחיוב במס של הכנסה אקטיבית של הימורים בשל בקיאות מיומנות, ידע, זמן ניסיון ומקצועיות. שחקן פוקר אשר זכה בסכומים נכבדים בפעילות זו, ביקש לקבוע שעל הכנסתו זו יחולו כללי המס על זכיות בהימורים (באותה עת – 25%). ואולם, בהתחשב בזמן בבקיאות ובמומחיות שהשקיע שחקן הפוקר במשחק זה פסק בית המשפט שיש לראות בהכנסתו ורווחיו מתחרויות הפוקר בחו"ל כהכנסה ממשלח יד (לפי סעיף 2(1) לפקודת מס הכנסה), שעליה חל מס שולי גבוה יותר (יחסית לשיעור המס מזכיות), בהתאם לסעיף 121 לפקודה, המגיע עד ל-50% (בית המשפט העליון פסק כי הכנסתו הינה הכנסה ממשלח יד ולא הכנסה לפי סעיף 2.א. החל על הכנסות מהימורים, הגרלות ופרסים).

עוד נפסק שהמס שבו חויב השחקן בארצות הברית על זכיותיו, בהתאם לכללי המס הנהוגים שם, יקוזז מהמס שבו הוא חייב בישראל על זכיותיו אלה.


בשנת 2004 החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו (בשבתו כשר האוצר) ומנהל ר' המיסים, לפטור את שני זוכי פרס נובל מישראל - הפרופסורים א. צ'חנובר, ו- א. הרשקו- מתשלום מס על זכייתם הכספית כ-4 מיליון ₪ לשניהם. ההסבר שניתן לכך היה כי בגלל המקרה מיוחד והעובדה ששני המדענים לא פיתחו את המצאתם לצורך קבלת פרס – יהיו פטורים ממס. בניגוד למי שמשתתף, בתוכנית ריאליטי.

הערה: המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית כתובה וחתומה, לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים במאמרים או בסקירה דלעיל.  הנושאים, המאמרים והסקירות, שצוינו לעיל, משתנים חדשות לבקרים ונתונים להחלטות ושינויים. לפיכך רק הוראות החוק, הפסיקה או הוראות הרשות או המוסד המטפל ושיקול דעתו, מחייבות וקובעות. בכל מקרה בו נכתב לשון זכר הכוונה גם ללשון נקבה, וכן להיפך, אלא אם נאמר במפורש אחרת.

הכותב: ד"ר איתמר כוכבי, מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה כ-30 שנה, בקורסים חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות עד לחודש אוקטובר 2019. כמו כן, מרצה באוניברסיטת חיפה, בפקולטה למשפטים של אונ' חיפה בקורס "עקרונות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים", לתואר מוסמך במשפטים LL.M עם התמחות במשפט עסקי עד לחודש מאי 2019, וכן, בימים אלה מרצה באוניברסיטת חיפה,  בפקולטה לניהול – מנהל עסקים, לתואר MBA, בקורסים "חשבונאות פיננסית וניהולית" ו"עקרונות החשבונאות וניתוח דוחות כספיים".

ד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפהDr. Faculty of  Law, University of Haifa, ISRAEL

במקצועו רואה חשבון וכלכלן (כ-28 שנים), וכן עורך דין ונוטריון. בעל משרד עריכת דין (רואה חשבון), בקריית הממשלה בחיפה. תחום התמחותו דיני מיסים, משפט מסחרי ודיני עבודה.

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

מיקום המשרד: קריית הממשלה, שד' פל ים 7, חיפה (סמוך לבנין בית המשפט).

פל': 5443671- 050 טל: 8621350- 04, פקס: 8621349- 04.

e-mail: cpa-adv-itamar@bezeqint.net

אם ברצונך לבחון ולהעמיק בנושא הגילוי מרצון על חשבונות ונכסים בחו"ל ובארץ, הימורים, הגרלות וזכיות, ר' הרחבה במאמריי כדלהלן:

1.       גילוי מרצון על נכסים והכנסות מחו"ל – ניסיון מוכח;

2.        ארצות הברית – מלחמה במעלימי מס;

3.       ארה"ב – אכיפת מס בינלאומית ויישום הוראות חקיקת פטקא: (Foreign

Accounts Tax Compliance Act) FATCA;

4.       הצהרה על נכסים טופס שמספרו 5329+גילוי מרצון;

5.       גילוי מרצון חדש, אודות הכנסות מחו"ל ללא הליך פלילי – ניסיון מוכח;

6.       גילוי מרצון בגין מלגות לימודים או מחקר בחו"ל ובישראל;

7.       חשבונות בנק בחו"ל – HSBC, UBS – גילוי מרצון;

8.       גילוי מרצון, פרס חדש – אנונימיות בהגשת הפנייה ובירור החבות ברשות

המסים;

9.       התכנית לגילוי מרצון – הנחיה לבנקים מטעם הפיקוח על הבנקים;

10.     חילוט נכסים ומזומנים של מעלימי מס בישראל;

11.     עבירות מס חמורות יוכרו כעבירות מקור להלבנת הון;

12.     מִסְמְכֵי פָּנָמָה – מִקְלָט מֵרְשׁוּת הַמִּסִּים;

13.     הַבַּנְקִים בחו"ל מְחַסְּלִים נִכְסֵי יִשְׂרְאֵלִים שֶׁלֹּא שִׁלְּמוּ מַס;

14.    בַּנְק UBP הַשְׁוֵויצָרִי, מְחַסֵּל נִכְסֵי יִשְׂרְאֵלִים שֶׁלֹּא שִׁלְּמוּ מַס;

15.    הַבַּנְקִים נִפְטָרִים מִלְּקוֹחוֹת מֵחֲשָׁשׁ לַחֲקִירוֹת בארה"ב;

16.    צָרְפַת – יִשְׂרָאֵל, גִּלּוּי מֵרָצוֹן, תּוֹשָׁב חוֹזֵר;

17.   שְׁוַויְץ, אַרְצוֹת הַבְּרִית – גִּלּוּי מֵרָצוֹן, מִקְלְטֵי מַס;

18.   טוֹפֶס 5329 – רְשׁוּת הַמִּסִּים בְּיִשְׂרָאֵל – גִּלּוּי מֵרָצוֹן;

19.   פָּנִיקָה בַַּבַּנְקִים בְּיִשְׂרָאֵל וּבַַבַּנְקִים בָּעוֹלָם, גִּלּוּי מֵרָצוֹן;

20.   בַַּּנְקָאִים שְׁוֵויצָרִים, עֵדֵי תְּבִיעָה נֶגֶד יִשְׂרְאֵלִים, הֲמוּאְשָׁמִים בְּהַעְלָמַת מַס;

21.   חִילוט נְכָסִים וּמְזוּמָנִים שֶׁל מַעְלִימֵי מַס בְּיִשְׂרָאֵל;

22.   יִשְׂרְאֵלִים חֲשׁוּדִים בְּהַעְלָמַת מַס בְּבַנְק HSBC;

23.   רְשׁוּת הַמִּסִּים קִבְּלָה מִמִּשְׁטֶרֶת צָרְפַת, שְׁמוֹת יִשְׂרְאֵלִים שֶׁהֶחְזִיקוּ כ-10 מִילְיַארְד

בְּבַנְק HSBC;

24.   הַעְלָמַת מַס – רְשׁוּת הַמִּסִּים לְעֶזְרָָתְךָ לְלֹא פְּלִילִים עַד סוֹף הַשָּׁנָה;

25.   רִילוֹקֵֵּיישֵׁן – חַיָּיב אוֹ פָּטוּר מִתַּשְׁלוּם מַס בְּיִשְׂרָאֵל – מִיסּוּי;

26.   הָאִחוּד הָאֵירוֹפִּי – שְׁקִיפוּת וּמֵידַע – מִלְחָמָה בְּהַעְלָמַת הַמַּס;

27.   ארה"ב – חקיקת פטקא – דיווח ומידע על נכסי אזרחים אמריקאים (Foreign

Accounts Tax Compliance Act) FATCA;

28.   מְנַהֵל סניף בַּנְק "שָׁכַח" חֶשְׁבּוֹן שֶׁנִּיהֵל בְּשְׁוַיְיץ;

29.   גילוי מרצון אמור לשוב לפעולה בשנת 2018 – חשבונות בנק בחו"ל;

30. CRS - Common Reporting Standard: תקן דיווח משותף לחילופי מידע

אוטומטיים;

31. מידע על בעלי חשבונות בנק בישראל יועבר לרשות המס בחו"ל - הפתרון: נוהל  גילוי מרצון אשר חל עד ליום ה- 31/12/2019;

32.קיבלת מכתב מהבנק בחו"ל? הבנקים מחו"ל מעבירים מידע לרשות המיסים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 הכותב הינו מרצה בפקולטה הנדסת תעשייה וניהול במקצועות חשבונאות ניהולית מתקדמת ובקרת עלויות למעלה מ-15 שנה, וד"ר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

(PhD ) Faculty of Law, University of Haifa, ISRAEL     [רואה חשבון(כלכלן)-כוכבי איתמר (C.P.A.)]

מחבר הספר: "רווחה בעולם קפיטליסטי" Welfare in a Capitalist World, אשר יצא לאור בהוצאת ספריית גלובס.

משרד עורך דין, קריית הממשלה פל ים 7, חיפה,טל: 8621350- 04, פקס:8621349- 04, פל': 050-5443671

cpa-adv-itamar@bezeqint.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתמר כוכבי

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכביחוק ומשפט - כללי10/09/201243 צפיות
תַּם עִדַּן הַסּוֹדִיּוֹת הַבַּנְקָאִית בִּשְׁוַויְץ בְּעִקְבוֹת הֶסְכֵּם חִלּוּפֵי מֵידַע אוֹטוֹמָטִיִּים

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222134 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201109 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20993 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica