חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם כדאי לשתף את ידע ללא תשלום

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/20211034 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם. בתהליך ייעוץ עסקי אני לא פעם נשאל מה נכון יותר לעשות במקרה כזה או אחר.

בכל הנוגע לשיתוף ידע ניתן לחלק את האנשים לשני מחנות: אגירת ידע ושיתוף ידע. החלפת ידע היא תהליך של שיתוף, שיתוף או העברת חוויה, מידע, מיומנויות ומומחיות בין בעלי מקצוע. אם עובדים אינם מבינים כמה חשוב לשתף ידע בכדי להשיג את המטרות הארגוניות של יחידה, הם נוטים פחות לשתף אותו. בשיתוף פעולה מבוסס צוות חילופי ידע - כל אדם חולק את ידיו - באמצעות ידע עם קבוצה של אנשים.

פירוש הדבר שעלינו לחשוב מחדש על הרעיון של ידע "חופשי" בכל הנוגע להעברת ידע. זה אומר להפעיל לחץ על אנשים לחלוק ידע כדי להראות להם את הערך של הידע הזה, אבל זה לא עובד טוב במיוחד.

ניתן ללמד ידע, אך הדרך הבטוחה ביותר להפחית מערכו היא לאבד אותו מעולם ולעולם לא לערב אותו בחילופי רעיונות חופשיים. חייב להיות חופש ידע לפני בוא החוכמה, ויועצים נאבקים בשאלה האם אנו יכולים להרשות לעצמנו לחלוק אותו.

איך לארוז את הידע והמומחיות שלכם בצורה נכונה

כדי להשיג את התוצאות הרצויות, אנשים ישלמו על כך. תגלה שאנשים רבים מעוניינים לחלוק את הידע שלהם, ואם אתה עושה מוניטין של שיתוף במה שאתה יודע, תרדוף אחר הידע הזה. שיתוף ידע עם אחרים יביא תשומת לב רבה יותר לכישרונות שלכם ויאפשר לאנשים שאיתם אתם מתקשרים לזהות אתכם כמומחים בעלי ערך.

בעולם המשתנה במהירות ידע עצמו נשאר שימושי במשך זמן רב. אם אתה לא משתף את הידע שלך, לא תגדיל את ערכו בטווח הארוך, ואם המטרה שלך להעביר אותו הייתה לעזור באמת לאנשים, אז אתה צריך לעשות את זה. הצעת הכל בחינם עוזרת ליותר אנשים מאשר לעזור לעצמם, אבל זה לא בהכרח שווה את זה לטובת העסק שלך.

שיתוף ידע יכול לעזור לך להשתפר בהדרגה, בין אם מישהו כותב על עצמו, מקליט סרטון או מכין חיבור בנושא מסוים.

אני יודע שזה נשמע קצת מוזר אבל אם אתה באמת מוכן לחלוק משהו עם מישהו שהוא מסוגל ונבון, אז כדאי לשתף. המומחיות שלך היא מתנה עוצמתית שראוי לחלוק אותה, וזה יכול להיות דבר ענק לראות אחרים מרוויחים מהידע שלך ומתגמלים אותם על כך ששיתפו אותך איתך. מקבל הידע המשותף לא רק עוזר לך, אלא גם מרוויח מאוד מהמורה שמשתף אותו.

ידע מיוחד הוא אחד הידע היקר ביותר שיש ברשותך ומבטיח הצלחה והצלחה לכל החיים. עם זאת, הידע הופך להיות נדיר ומתמחה לאורך זמן, ולכן חשוב יותר לשתף את עושר הידע שלך.

חשוב שתיידע את הצוות הרחב שלך איזה סוג ידע באמת שימושי עבורך

מכיוון שהוא מעודד אחרים ללמוד ממה שאתה משתף עם עמיתיך. שיתוף ידע פשוט בונה את המוניטין שלך ומלט אותך כמקצוען בתחומך. כדאי לעודד את שיתוף הידע שלך בכל פלטפורמה, מכיוון שזו דרך נהדרת להגדיל את ערך הידע שאתה משתף.

תוכניות טלוויזיה היא עוד דרך בהחלפת ידע כמו גם פרסומים, ספרים ואתרים. אתה יכול גם לדבר על הידע שאתה משתף, גם אם אתה מישהו שמעביר את המסר שלך לקהל רחב יותר. דוגמא ליתרונות הידע - שיתוף בארגון הוא היכולת לתפוס ידע, לחסוך כסף בהכשרה ולשמור על ידע - הוא המקרה אם עובד יחליט לעבוד במקום אחר יום אחד.

אפשר לטעון שבעוד עובדים אוהבים לחלוק ידע בגלל מוטיבציה אוטונומית זה יכול להוביל לכך שהם חולקים ידע שקשה ללכוד ולהעביר, ולא מידע ספרי לימוד ברור ומותאם. עם זאת, אני מאמין ששיטת שיתוף הידע - העברת הידע - היא עדיין שיטה ברמה נמוכה, בהתחשב בהשפעות של הרצף הקודם. שיתוף ידע יכול להיות מועיל כשאתה מסתמך על הידע של עמיתייך בעבודה, אך זה מקשה על עזרה זה עם זה על ידי שיתוף הידע שלך.

בעלי ניסיון רב יותר ומיומנויות אחרות שוכחים לתת משוב או עזרה בפרויקטים. - --- אם אתה רוצה ללמוד עוד על החשיבות של ארגון ושיתוף ידע, המקום הכי טוב להתחיל בו הוא המדריך להון אינטלקטואלי. לאחר שהראיתי כיצד ליצור תהליך שיתוף מידע אני רוצה להראות לך כיצד משתמשים בידע. תהליך יצירת ידע מגדילים את איכות עבודתך וחוסכים לך זמן רב.

 



תגיות המאמר: ייעוץ עסקי, יועץ עסקי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ייעוץ וליווי עסקי שיווקי לחברות ועסקים לשיפור תהליכי השיווק בחברה עד להשגת תוצאות ממשיות ?

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכה קור

מאת: מיכה קורעיצוב אתרים13/03/211429 צפיות
להבין כיצד לבחור את בניית האתרים הטובה ביותר לאתר שלך הוא תהליך קשה ולעתים קרובות מבלבל. בזה יכול לעזור לכם ייעוץ עסקי שיווקי

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222241 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22900 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21952 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

מאת: עוזי פלגייעוץ עסקי10/05/201109 צפיות
קריסת עסק מעבר לנזק הכלכלי היא קריסת חלום למייסדים.הנזק הנגרם בתהליך הפירוק הוא רב וכולל במקרים רבים הפסדים ונזק ללקוחות לספקים וכמובן לבעלי העסק.הנזקים במקרים רבים הם לא רק כלכליים הם מלווים בנזקים בריאותיים, משפחתיים, ומשפיעים על הגורמים הרלבנטיים שנים רבות. גם המדינה מפסידה מקריסת עסק: מיסים, משלמת דמי אבטלה לעובדים שפוטרו, לעיתים נדרשים טיפולים של רשויות הרווחה ועוד. .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica