חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי חושף את מעבדות התואמות האלקטרומגנטית הראשונות של העולם הערבי

 

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי חושף את מעבדות התואמות האלקטרומגנטית הראשונות של העולם הערבי

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 3 במאי 2021 (BUSINESS WIRE):

המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), העמוד של מחקר שימושי במועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC), הודיע היום שהמרכז למחקר של אנרגיה מכוונת (DERC) שלו חשף את מעבדות התואמות האלקטרומגנטית (EMC) שלו באבו דאבי, שנמצאות באתר הראשון מסוגו בעולם הערבי.

האתר כולל שלוש מעבדות - תא אל-הד למחצה ל-EMC, מעבדת הספק מתפרץ ומעבדת נביעה של רעש נמוך.

האתר של DERC מאפשר הערכה של טכנולוגיות חשובות מול תואמות והפרעה א"מ על ידי שחזור סיכונים א"מ מלאכותיים וטבעיים בתא ההספק המתפרץ ובתא האל-הד למחצה. החיבור הישיר בין שני התאים מאפשר מגוון של ניסויים שמעורבים בהם פולסים באורך של ננו שניות ומתח של מאות אלפי וולטים ומערכות גלי מיקרו של הרבה מיליוני וולטים. המעבדות תוכננו כדי לארח קטגוריות שונות של ציוד כמו עצמים מחוברים של האינטרנט של הדברים, כטב"מ ורכב אוטונומי, ציוד תקשורת, מכשירים רפואיים, ציוד ברכב, ציוד מחשוב והן אוטומטיות לגמרי לבדיקות ומדידות. מעבדת נביעה של רעש נמוך ייחודית נבנתה לפי מפרטים של DERC ומאפשרת לחקור רעשים מאוד נמוכים שפולטות מערכות אלקטרוניות.

תאימות א"מ, או EMC, מאפשרת למכשירים אלקטרוניים שנמצאים אחד ליד השני לפעול בלי הפרעה הדדית, שנקראת הפרעה א"מ, EMI. הפעולה של המעגלים חשמליים יכולה להיפגע כי הם יכולים להקרין או לקלוט הפרעה לא רצויה. את החשיבות של EMC מדגישה העובדה שמספר המכשירים שמחוברים באופן אלחוטי נמצא בעלייה מתמדת.

פייסל אל בנני, המזכיר הכללי של ATRC, אמר: "הפתיחה של המעבדות האלה, שהן הראשונות והכי גדולות בעולם הערבי, עולה בקנה אחד עם "מבצע 300 מיליארד" של משרד התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת (MoIAT) שמטרתו לקדם את מגזר התעשייה, תפקיד שאנו תומכים בו באופן מלא ב-ATRC בהיותנו הארגון שמגדיר את אסטרטגיית המחקר של אבו דאבי ואיחוד האמירויות באקדמיה ובתעשייה. ATRC משקיע במעבדות בחזית הקידמה שיתמכו במו"פ בתוך המדינה ובתעשייה מקומית, ויעודדו חדשנות בהתאם לתקנים בינ"ל. על ידי הפתיחה של המעבדות הייחודיות האלה, שלא היו קיימות קודם באזור הערבי, אנו רוצים לתמוך בחדשנים מאב הטיפוס ועד למערכות עם הסמכה".

DERC יוזם מחקרים בפיזיקה של אנרגיה גבוהה, וההשפעה של שדות עם עוצמה גבוהה על חומרים, מערכות וסביבות שונים. למרכז יש מחויבות להשתמש במעמד שלו בחזית הקידמה המדעית כדי לחפש פתרונות מעשיים שמועילים לחברה בתחומים מגוונים. ב-EMC/EMI, תחומי המחקר של DERC כוללים מידול של הסביבה הא"מ שנוצרת על ידי מקורות מעשי ידי אדם; תכנון, ייצור והערכה של אנטנות; חומרים חדשניים ליישומים של סיכוך א"מ; מידול של התגובה האלקטרו תרמית של מערכות תעשייתיות; הגנה מפי ברקים.

ד"ר צ'אוקי קסמי, חוקר ראשי במרכז למחקר של אנרגיה מכוונת, אמר: "ב-DERC אנחנו תומכים במחקר במגוון רחב של נושאים ב-EMC ו-EMI עבור ממשלות ועסקים כדי לעזור ליצור ולתחזק מערכות אלקטרוניות מתקדמות. אנחנו נרגשים להודיע על הפתיחה של מעבדות ה-EMC באבו דאבי. הן יעזרו בקדם הסמכה של אלקטרוניקה מול תקנים של תואמות והפרעה א"מ וגם בהקשחה של תשתיות קריטיות כדי שיפעלו באופן בטוח בסביבות קשות".

"תקנים רבים של תואמות א"מ הוכנסו לשימוש במשך השנים, והפכו את ה-EMC לחלק חשוב בתהליך התכנון של אלקטרוניקה", אמר ד"ר קסמי. "התקנים מיושמים ונאכפים עכשיו בכל העולם, והיצרנים חייבים להבטיח שמוצרי אלקטרוניקה חדשים עומדים בתקני ה-EMC הרלבנטיים".

למידע נוסף על המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), בקרו בבקשה באתר www.tii.ae.

*מקור: AETOSWire

אנשי קשר

Technology Innovation Institute
Haitham Haddadin
Haitham.Haddadin@tii.ae

מקור: Technology Innovation Institute

מולטימדיה