חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תחילת שנה

מאת: סאקיגני ילדים20/01/20101461 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זהו שלב התיור והחקר, בחינת החפצים, הרהיטים, הצעצועים, הפעוט בגיל זה "מבין" ומסיק מסקנות מפעילויותיו. תחושת הזמן עדיין אינה מפותחת, ולא ברור לו מהו משך זמן הפרידה מהוריו, בהליך עקבי הוא מבין שפעילות מסויימת מסמלת את בוא ההורה, ומסר של: אחרי שנעשה..אמא תגיע! ובמידה והפעילות הינה עקבית וחוזרת על עצמה כל יום הוא יחוש נינוח ובטוח יותר. בשלב של התפתחותו הקוגניטיבית והבנתו הלשונית מתחילים להבשיל. פעוט בגיל זה כבר מבין משפטים פשוטים, הוא מלא רגשות עזים וספונטניים.

הוא מלא סקרנות ומנסה לבדוק את העולם ואת מקומו בו. הוא בוחן את יכולתו לשלוט בסביבה ובהוריו בדרך מקורית שלפעמים מרגיזה ולפעמים משעשעת. החל משלב זה עלולים להתפתח מאבקי כוח בינו לבין הוריו והסביבה בעיקר על רקע חינוך לנקיון אישי. הפעוט בגיל זה מביע רגשות בצורה חריפה יותר מאשר התינוק. הבכי והצעקה הם תגובות חזקות, אך בדר"כ הן מוגבלות בזמן. לכן אין להיבהל מתגובות אלו אלא להרשות לו להביע בחופשיות את רגשותיו. ותופעות אלו אכן יתבטאו בפרידה ובקליטה. על אף שהפרידה בדר"כ כבר מוכרת לו שהרי ודאי התנסה בפרידות שונות בעבר, תגובתו תהיה חזקה יותר.

האמון הבסיסי של הפעוט מסייע לו להפרד מהוריו. בנוסף לכך קיימת סקרנותו הטבעית, יכולתו להסיח את דעתו ולבדוק את העולם שסביבו. אחרי שהבכי, הכעס והמחאה הקשורים לרגעי הפרידה הראשונים חולפים הוא יכול להתמודד עם מצבים חדשים. בשלבי התפתחות בגיל זה, גם אחרי שהפעוט הסתגל ונפרד בקלות יכולה להופיע מדי פעם נסיגה, אם כתוצאה מחוויות שונות ואם כתוצאה מבדיקת דרכים לשלוט בסביבה. עליך להתייחס לפעוט בסובלנות והבנה לכל התופעות הנ"ל, לחזור שוב ושוב בעקביות על מסרים מילוליים במשפטים קצרים ברוגע ונועם. ולזכור שהוא מבין הרבה יותר ממה שהוא מסוגל לדבר. העזרה שאת יכולה להגיש לפעוט חשובה מאוד. עליך לקבל את רגשותיו כטבעיים. התנהגותו אינה מכוונת אליך אישית, עליך לעזור לו להבין מה קורה לו ומה הוא מרגיש. לתת לו כלים להתמודד עם הצער, הבדידות וכאב הפרידה- בעיקר ע"י חום ומגע, סדר-יום מלא בפעילויות מעניינות שיספקו את סקרנותו הטבעית.

חשוב לזכור:

לא רק הפעוט עובר תהליכים בפתיחת שנה גם ההורים עוברים תהליך לא פחות מסובך ורגיש. עליהם להשאיר את אוצרם היקר בידיים זרות. והם אינם בטוחים באיכות הטיפול שילדם יקבל בגן. הורים לילדים חדשים האווירה בגן חודשה להם. הילדים והוריהם זרים להם, גם המחנכת אינה מוכרת. הם מלאים חרדות, לא מכירים את כליי הגן וחוששים כיצד ילדם ייקלט בו. האם יאהב את המחנכת? כיצד יסתדר עם החברים בגן? האם יאהבו אותו? עלייך להתייחס גם אל ההורים בהבנה ובסובלנות. ליידע, להסביר, ולהרגיע. עליך להקפיד על הופעה נאותה ומכובדת, לנהוג בדרך המעבירה מסרים אמינים. ולהתייחס ברכות וחיבה אל ילדיהם. עליך לענות על שאלותיהם לגופו של עניין וכך תפחת עוצמת החרדה שלהם. ומעל הכל עליך להבין שלא כל הערה של הורה מכוונת לביקורת ולא לראות בשאלותיהם התקפה אלא הבעת רגשות של מתח וחרדה.

גן ילדים במודיעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סאקי עדרי - תואר שני בפסיכולוגיה לגיל הרך, בעלת נסיון של 35 שנה בחינוך

גן ילדים במודיעין - גן  בשיא בדגש סביבתי. אחד הגנים הותיקים במודיעין בפיקוח איגוד הגנים הפרטיים וחיב"ה

טל: 08-9759455

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סאקי

מאת: סאקיחינוך ילדים20/01/101350 צפיות
להורים שלום! הגמילה מחיתולים ומעבר לשליטה בצרכים, הוא תהליך מורכב ותובעני עבר הילד, אך טומן בחובו גם תחושת הישג ועצמאות ובטחון ביכולתו האישית.

מאת: סאקיגני ילדים20/01/101362 צפיות
המטרה הראשונה עמה עלינו להתמודד עם פתיחת שנת הלימודים הנה תהליך הפרידה של הילד מהוריו והסתגלותו למסגרת.

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152744 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151924 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142750 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132160 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131977 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138484 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138671 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica