חפש מאמרים:
שלום אורח
10.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סרטן ברפואה יפנית / סוזי קושניר

מאת: מרכז פנימהרפואה משלימה27/01/20101550 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האנלוגיה הפילוסופית לתהליך סרטני שבו מתרחשת מוטציה גנטית קשור קודם למטען גנטי ובמיוחד לאספקט החסינות, דהיינו מערכת החיסון. מטען גנטי זה נקבע בזמן העוברות, עוד בשלבים הראשוניים של חלוקת התא העוברי. על פי פילוסופיה זהו השלב שבו נוצרים שמונת המרידיאנים המיוחדים: ארבע זוגות של ערוצים אנרגטיים שאחראיים על מספר תפקודים פיזיולוגיים ומנטאליים, כשאחד מהם קשור בקשר ישיר למערכת החיסון. בכתבים העתיקים נאמר שהם "סופחים עודפים" והכוונה בין היתר היא ליכולת העמידות של התא לתהליכי חמצון ומחוללי מחלה. באחד הכתבים העתיקים מתואר תפקידם כמערכת הקשורה להישרדות – 
ניתן להתמודד עם מצבים לא צפויים ולהינצל ממוות, אך המחיר הוא שינוי במערכת החיסון.
על פי פרשנות מסוימת   זהו למעשה השלב הראשון, הפוטנציאל לפתח כשל חיסוני.

הרפואה היפנית המודרנית, המשלבת ידע עתיק ומודרני מתארת את התהליך מזווית אינטגרטיבית:
חוסר איזון אנדוקריני, בעקר תפקודה של בלוטת יותרת הכליה מופר עד כדי פגיעה במערכת החיסונית.
גם כאן, הסיבה לשינויים במערכת החיסון, הוא קושי להתמודד עם שינוי כלשהוא: פיזי, סביבתי או מנטאלי שגורם בהתחלה להתשה של המערכת האנדוקרינית באופן מתמיד. "הרעלן", הטריגר, יכול להיות כל דבר, כאשר משום מה הדרך להתמודד עימו על מנת לשרוד, הוא דווקא חוסר שימוש במערכת החיסונית, במיוחד באספקטים  הקשורים ביכולות מולדות  .ברפואה היפנית מכונה התהליך "דליפה של אנרגית ה"זונג".:תהליך ניווני שפוגע בתפקוד אנדוקריני ועלול להתפתח לפגיעה גם במערכת החיסון. דליפה שכזו מתקשרת במיוחד  לפגיעה ספציפית במערכת החיסון שגורמת לתהליך של מחלה אוטואימונית,בה הגוף תוקף את עצמו, או לחילופין מפתח כשל חיסוני מסכן חיים (איידס למשל). במיוחד אם נוצרים  תנאים סביבתיים "מתאימים" , כמו גורמים סביבתיים שחוברים לפוטנציאל גנטי : במחלת הסרטן הגוף אינו פועל באורח אוטואימוני, נהפוך הוא: הגוף "ממציא" תאים חדשים עמידים יותר, זהו ייחודם גם בעיני מחקרים של הרפואה המערבית.... – למרבה הצער היותם חזקים יותר מכל תא אחר, הוא ההופך אותם לסכנה.

פרשנות פסיכולוגית,
מבחינת האנטומיה של הנפש, הרפואה הסינית מתחלקת לששה רבדים (ששת השכבות). כאנלוגיה גם התודעה שלנו. שמונת המרידיאנים המיוחדים, הנן שמונה פונקציות של יכולות הנפש הבסיסיות, שמשמשים כעין צנרת פונקציונאלית ליכולות המנטאליות שלנו: אותה צנרת פונקציונאלית שאיכותה נקבעת כבר בזמן העוברות,צנרת זו היא רשת צינורות פיסיים שעוברת בגופינו.
היא זו שתקבע מה יהיה טיבה הגשמי-פיסי של הגוף שלנו.זוג המרידיאנים הקשורים במעברים המנטאליים שלנו: "מעברים" אלו  המקבילים ליכולת הפיסית, הגשמית, לחצות צומת: זהו פירושו של והמרידיאן המקביל אליו –     Chong : Yin Way 
השני מוזכר בכתבים הסיניים כמסלק עודפים רגשיים מרבדים עמוקים של הנפש, הוא מתייחס לנפש המקורית כפי שהיא באה לידי ביטוי ברמה הפיסית. ברפואה היפנית נקודות הדיקור שלו משמשות בעקר לסילוק רעלים ברמה הפנימית, לרבות רמת הדם,כלומר  אופי וערכים של גורמים פעילים בדם עצמו.

כאמור, הייחודי לקבוצת מחלות שנקראת כולן "סרטן" המכנה המשותף הוא שינוי גנטי במבנה התא, יחד עם כשל חיסוני לבלום התפשטות של תאים סרטניים שהם בבחינת מוטציה גנטית שפוגעות בתאים וברקמות בריאות. זהו ההבדל העיקרי המבדיל את מחלות הסרטן ממחלות  אוטואימוניות.
למרות ההתפתחות שבעולם התרופות המטפלות בסרטן שכוללות לא רק רעלנים המונעים התפתחות תאית באשר היא (ציטוטוקסיקה) והקרנות, מרביתן של התרופות אינן מיטיבות מטבען, אלא מונעות התפשטות של תאים סרטניים על חשבון פגיעה במערכות שונות, החל ממערכת החיסון, המערכת האנדוקרינית וכלה בתופעות לוואי הנובעות מפגיעה בריריות, כלומר מערכות הנשימה והעיכול.

טיפול בדיקור יפני

הרפואה היפנית מסייעת בחיזוק מערכות פגועות באופן טבעי.עקר סיועה בולט במקרים שבהם מערכת החיסון חלשה ונחלשת עוד יותר בעקבות טיפולים כימותרפיים והורמונאליים. כמו כן ניתן להקל בצורה משמעותית על הסימפטומים של תופעות הלוואי. טיפול בדיקור יפני יכול להתמקד במספר מערכות, כאשר הטיפולים הנפוצים בחולי סרטן הם סילוק רעלנים באמצעות שתי מערכות עיקריות: הכבד והכליות. טיפולים אלו מסייעות לגוף להפטר מרעלים שהם בבחינת תוצר לוואי של טיפול אנטי-סרטני וחיזוק מערכת החיסון באופן ממוקד המכוון לסילוק רעלנים באשר הם. הטיפול הממוקד הוא יתרון משמעותי: לא זו בלבד שדיקור יפני "ממזער נזקים" הוא משפר תפקוד מערכתי וחיסוני, הפועל הלכה למעשה כטיפול מונע בעתיד, גם לאנשים שהבריאו מסרטן:
- שיפור משמעותי ניתן להרגיש במספר סוגי סרטן, בעקר במקרים שיש פגיעה בריריות כמו מערכת הנשימה והעיכול :קשיי נשימה בחולי סרטן ריאות, שיפור ספיגה של מערכת העיכול, כולל טיפול ממוקד במעי הגס אם נדרש.
- במקרים שבהם יש פגיעה אנדוקרינית כמו סרטן של בלוטות הורמונאליות, סרטן השד והרחם מסייע במקרים של חוסר איזון הורמונאלי שלאחר סרטן גלי חום,מצב רוח ועוד..
- חיזוק  תפקודן של בלוטות הלימפה, דרך נוספת לחזק את מערכת החיסון.

כמו כל טיפול אלטרנטיבי, עקר כוחו של הדיקור הוא שיפור באיכות החיים ובתחושה הכללית, גורם מכריע בהתמודדות עם מחלת הסרטן. ניתן לשוות את הדבר לטיפול תומך ב"נוירופסיכואימונולוגיה" – ענף חדש ברפואה המזהה את הקשר בין מערכת החיסון למצב הרוח.
ייחודו של דיקור יפני הוא כטיפול משלים לשיטות קונבנציונאליות, זו משום ההתייחסות הספציפית לאותן המערכות הפיסיולוגיות המעורבות גם בטיפול קונבנציונאלי. היתרון בטיפול אינטגרטיבי,המשלב את ידע וטיפול משני כיוונים שונים מהווה יתרון לכשעצמו, במיוחד בטיפול במחלה בה עדיין רב הנסתר על הגלוי. 

**סוזי קושניר
בוגרת לימודי רפואה סינית דיקור וצמחי מרפא ב"ג'נסיס".
סיימתי התמחות בת שנתיים רפואה יפנית אצל רן כליף ,
מטפלת בשיטת kiko matsumoto style
עוסקת ביעוץ והכוונה אישית באמצעות אסטרולוגיה סינית "ארבעת עמודי הגורל.
מודעות עצמית גוף-נפש.

052-8581068
suzikushnir@gmail.com
מאמר: חרדה ודיכאון בראי הרפואה היפנית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פנימה | מרכז הולסטי , מרכז לטיפולים ברפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה
חוגים וסדנאות בנושאים הקשורים לגוף נפש ותודעה.


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרכז פנימה

מאת: מרכז פנימהרפואה משלימה21/12/09920 צפיות
השמנה פאתולוגית (מסכנת חיים) מותנית קודם כל במצב גנטי. למשל ילדים שהפכו לשמנים בגיל צעיר מאד (נפוץ בארה"ב) נולדו עם מטען גנטי מסוים, בעקר בתזונה של האם טרום ובמהלך ההריון.

מאמרים נוספים בנושא רפואה משלימה

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה01/06/213924 צפיות
עיסוי אבנים חמות נחשב לאחד העיסויים הפופולאריים והמשובחים ביותר רק המחשבה על אבנים חמות על הגוף עושה חשק אדיר לקבל עיסוי מפנק ומשחרר דרך נפלאה לשחרר את השרירים התפוסים,לפרוק את המתח,לשפר את זרימת הדם,הרחבת טווח התנועה של השרירים ואם קיבלתם עיסוי שובר מתנה כמתנת יום הולדת אז בכלל ההנאה כפולה.


מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה11/12/201551 צפיות
פרחי יסמין הנקטפים משחררים שמן אתרי במשך מספר ימים לאחר שנקטפו ולכן משאירים אותם על בדים הספוגים בשמן זית עד לספיגת ל הבושם.לאחר מכן מרחיקים את שמן הזית בעזרת כוהל בצורה שמותיר רק את ניחוח היסמין .

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה29/08/201462 צפיות
טיפול בדלקת פרקים אם המטופל מגיע בתחילת הופעת הכאבים ייתכן ריפוי מלא אבל אם יגיע בשלבים מאוחרים כאשר הוא סובל תקפה ארוכה לא בטוח שאפשר לבטל את כל הנזק שנגרם. ישנה חשיבות גדולה להגעה בתחילת הדלקת או לא

מאת: ניר חוכיימהרפואה משלימה30/07/201349 צפיות
עיסוי רפואי מתמקד בבעיות כרוניות,בעיות אורטפדיות,כאבים הפוגעים בתפקוד השוטף והינו עיסוי שיקומי לאיברי הגוף. עיסוי רפואי אינו עיסוי עדין,להיפך הוא הנכון הוא עיסוי אינטיסיבי,עמוק וחודרני שמטרתו שיפור בתפקוד בעיות שחלקם נובעות מהזנחה.

מאת: nirרפואה משלימה23/08/191642 צפיות
בעקבות ההמלצה שלא לתת תרופות נגד צינון לילדים מתחת לגיל שש, מה בכל זאת ניתן לעשות להקל על התופעה השכיחה

מאת: נטלי הרוש רפואה משלימה29/11/181647 צפיות
הבחירה הטובה ביותר של האדם תתבטא בתוצאותיה של אותה הבחירה. אם הבחירה הייתה נכונה תוכלו לדעת זאת רק כאשר תראו תוצאות. הטיפולים הבריאותיים השונים שמציעה הרפואה הקונבנציונלית בעלי המון צדדים. על מנת להשיב את הגוף לאיזון, לחזקו, להאיץ טיפול והחלמה מומלץ לשלב טיפול משלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica