חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלבנת שיניים - שיטות ותוצאות

לשיניים בטבע תפקיד נוסף, מלבד חיתוך המזון ולעיסתו - הפשלת השפתיים וחשיפת השיניים במטרה לאיים, להפחיד ולהרתיע, בעיקר בקרב חיות הטרף.
אצל בני האדם, האיום המקורי שבהפשלת השפתיים וחשיפת השיניים הפך את ייעודו לגמרי לחלוטין - החיוך מסמל איתות לרצון טוב, לאמון ולשלום בין הפרטים החשדנים של המין האנושי.
לכן תינוקות יודעים לחייך אינסטינקטיבית קרוב מאוד ללידה, ובכך מקבלים את חיבת הסובבים אליהם, זו הסיבה שאנו מחייכים לזרים- על מנת לרכוש את אמונם ולקרובים אלינו כדי להביע את חיבתנו.
מסיבה זו בדיוק, הלבנת שיניים כה פופולרית בימינו. מטופלים רבים מתעניינים באפשרות לעטות חיוך זוהר יותר.

כחלק מטיפולי האסתטיקה ניתן כיום לטפל בגוונים בלתי רצויים של השיניים בשיטות משיטות שונות, ובכך להשיג מראה של טבעי ולבן, וחיוך זוהר. ניתן לבצע הלבנת שיניים בכל גיל.
מטרת הטיפול היא להשיג תוצאות טובות מבלי לפגוע בבריאות השיניים.
צבע השיניים עשוי להיות מושפע מדברים שונים כמו קפה, תה, סיגריות, תרופות ועוד.

חשוב מאוד לבצע בדיקה לפני הלבנת השיניים, בכדי לוודא שאין חורים בשיניים. מומלץ לבצע ניקוי אצל שיננית בכדי להסיר כתמים ורובדי חיידקים קלים.

מהי בעצם הלבנת שיניים?
הלבנת שיניים היא למעשה תהליך כימי המחמצן כתמים שעל חומר השן. היום קיימות שיטות להלבנת שיניים בלייזר אך גם הן כוללות שימוש בחומרים כימים (חומר מחמצן הנמרח על השן), אך בכל מקרה חומרים אילו אינם מזיקים לבריאות כאשר נעשה בהם שימוש על ידי רופאי שיניים מוסמכים. החומר המחמצן בריכוז הגבוה שנמרח על השן יכול ליצור גירוי בחניכיים, ולכן יש למרוח ג'ל מיוחד על החניכיים לפני הטיפול. הטיפול לא משנה את חומר השן או את המבנה שלה. החומר רק מלבין ומבהיר את כתמי הצבע ואת הלכלוך שהצטברו על השן על ידי מנורת פלזמה מיוחדת בטיפול הלבנת שיניים רגילה, או לחילופין בעזרת קרני הלייזר שגורמות גם לחימום השן.

יש מספר שיטות להלבנת שיניים:
א. הלבנת שיניים בלייזר/LED
ב. הלבנת שיניים בשיטת הסד הביתית
ג. הלבנת שיניים בשיטת הסד המרפאתית
ד. הלבנת שיניים באמצעות משחת שיניים להלבנה ותכשירים
ה. הלבנת שיניים באמצעות ציפויי חרסינה

ההבדלים בין השיטות הם במשך הזמן הדרוש להלבנה, במשך הזמן שההלבנה שורדת אחרי ובאפקטיביות שלהן. בכל שיטות ההלבנה, שימוש בטבק (עישון) וצריכה של קפה ותה, מורידים את משך השרידות של ההלבנה בפה. הלבנת שיניים היא תהליך אישי שבו אנו יודעים היכן מתחילים, אך איננו יודעים לאיזו רמת הלבנה נגיע. ברוב המכריע של המקרים ישנו שיפור ניכר בגוון השן. אך, לא תמיד יש הקבלה בין רמת הציפיות של המטופל לבין התוצאה בפועל. למעשה, מדויק יותר היה לשנות את שם טיפול זה ל"הבהרת שיניים" במקום "הלבנת שיניים".

חלק מהמטופלים יאמרו בודאי:"מה? זה הורס את השן!". אנו מסבירים כי המחיר הביולוגי של החלפת הציפוי קיים כמובן, אולם יש לזכור כי הציפוי הקיים לא הגן כראוי על השן מלכתחילה, וכי רופא השיניים אינו מטפל בשיניים. הוא מטפל באנשים שיש להם בעיות שיניים. רופא השיניים צריך לתת למטופל איכות חיים, ו"המחיר" הביולוגי לשן, שלה אין תחושות ורגשות, הוא זניח.

כדאי לדעת שתופעות הלוואי לטיפולי הלבנת שיניים מכל סוג שהוא, הן בעיקר רגישות מוגברת לתחושת חום וקור, וזאת בגלל שהטיפול נעשה ב"מוך השן", איזור הרגיש לחום וקור. אם קיימות סתימות או כתרים בפה עקב טיפולי שיניים קודמים, הלבנת שיניים אינה תקפה לגביהם, מכיוון שהיא יעילה אך ורק על צבע השן הטבעי. במקרה וקיים} הבדל משמעותי בין צבע הכתר לצבע השן המולבנת, ניתן להחליף את הכתר בהתאם לצבע החדש.

למידע נוסף בקרו באתרנו:

מרפאת שיניים ד"ר פדהצור: רופא שיניים, מרפאת שיניים, טיפולי שיניים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר דורון פדהצור

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן07/04/101119 צפיות
שיניים תותבות נשלפות בדרך כלל אינן יציבות. הן זזות מהמקום וגורמות פעמים רבות למבוכה, לדיבור לא ברור ולקשיים באכילה. בשיטה החדשה מקבעים את התותבת בלסת לצמיתות, כך שכל התופעות שנלוות לתותבות הנשלפות חולפות. השיטה קיימת בישראל מזה כמה שנים ובוצעה בהצלחה בעשרות מקרים.

מאת: ד"ר דורון פדהצורבריאות השן10/03/101099 צפיות
אחת המחלות הנפוצות באדם היא מחלת החניכיים. השיניים מחוברות באמצעות סיבים (ליגמנט פריודונטלי) למכתשית בה הן יושבות. רקמת החניכיים חובקת את השן סביב, בהשאירה תעלה בעומק של כמילימטר. השיניים והחניכיים מוגנות על ידי נוזל שמופרש בתעלה. מערכת הסיבים משמשת כבלם זעזועים וכאמצעי חישה המגביר את כושרנו לחוש במזון .

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201588 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181668 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181778 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181589 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171504 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171504 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171379 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica