חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שרצית לדעת על הסכם ממון

מאת: עו"ד משה קורמןדיני משפחה04/02/2010881 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בימינו כשאחוזי הגירושין הולכים ועולים והנישואין האזרחיים הופכים למקובלים, רצוי לחשוב על חתימת הסכם ממון בין בני הזוג.

מטרת הסכם הממון היא להסדיר את העניינים הפיננסים והרכוש לפני שמתחילים את החיים המשותפים כדי לחסוך קונפליקטים פוטנציאליים.

אמת, זה לא נעים להתחיל לחשוב על חלוקה בימי האידליה של הקשר הזוגי, בדיוק בימים שאנחנו הכי אוהבים ונדמה כי שום דבר בעולם לא יפריד בינינו. אבל, המציאות מראה כי עריכת הסכם ממון לפני הנישואין לא רק מבהירה ומנסחת את חלוקת הרכוש, אלה גם מקדמת בצורה טובה את הדו שיח הזוגי.

הסכם ממון מתאים לבני זוג אשר מעוניינים למסד את האהבה ביניהם וקיים ביניהם פער כלכלי משמעותי. במקרים אלו, בן הזוג בעל הממון מעדיף ליצור הסכם ממון כדי לשמר את מעמדו הכלכלי במקרה של פרידה.

יצירת ההסכם מאפשרת לבני הזוג את הזמן לדון בסוגיות לפני פרוץ הקונפליקט, להגיע להסכם ולשמר את הדיאלוג הפתוח.

במקרה של מחלוקת בעתיד, יש הסכמה קודמת שנעשתה בזמן של קשר טוב, תומך ואוהב.

לפיכך, בעריכת הסכם ממון יש יתרון נוסף, לבני הזוג יש השפעה ישירה על אופן חלוקת הרכוש והסדרת העניינים הקשורים לחייהם המשותפים, אפשר להגיע לחלוקה שהיא שונה מהקבוע בחוק, פירוק שיתוף אשר קובע בהרחבה כי הרכוש מתחלק חצי חצי.

חשוב לדעת כי, הסכם ממון גובר, כמובן, על חלוקת הרכוש לפי חוק יחסי ממון.

למי זה מתאים
הסכמי ממון אשר נערכים בטרם נישואין, מומלצים לבני זוג שאחד מהם נכנס לנישואין עם רכוש גדול או שהוריו מתכננים למשל לרכוש דירה לזוג.

בנוסף, הסכם ממון מתאים לבני זוג אשר מתכננים להנשא בשנית ומגיעים לחיים המשותפים עם רכוש שנצבר בנישואין קודמים.

מתי עורכים את ההסכם
כדאי ומומלץ לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין, אך יש מקרים בהם ניתן לערוך ולחתום על הסכם ממון גם תוך כדי חיי הנישואין.

לפני עריכת וחתימת ההסכם  רצוי  לערוך בדיקה מדוקדקת של הרכוש שכל צד מביא לנישואין.

יש לערוך גילוי מלא ואמיתי של הצדדים על מנת שכל הרכוש ירשם ויקבל התייחסות בהסכם.

תוקף ההסכם
הסכם ממון חתום הוא הסכם משפטי לכל דבר ועניין, יחד עם זאת צריך לאשר אותו בבית המשפט או בבית הדין כדי שיהיה לו סמכות של פסק דין. בבוא היום, ללא אישור בית המשפט או בית הדין ההסכם מקבל מעמד של כוונת הצדדים ולא מחויבות.

על מה חותמים
כוחו של הסכם ממון מתבטא בזה שהוא יכול לדון בעניינים הקשורים בגירושין ולמנוע סרבנות גט. בנוסף, במידה ולזוג יש ילדים בבואם להתחתן שוב, יכול ההסכם לדון בהסדרי ראיה ומזונות וכמובן בחלוקת הרכוש.

פגישות גישור לעריכת וחתימת הסכם ממון
כיוון והסכם ממון נערך ונחתם לפני הנישואין, בתקופה הטובה של יחסי בני הזוג, חשוב לשמר תחושה זו. לכן, בחירה במגשר על מנת להגיע להסכם בצורה נינוחה, נעימה ומכבדת היא הרצויה ביותר.

בעזרת המגשר מעלים את לכל הנושאים הכרוכים בהסכם, דנים בהם, ולצדדים יש שליטה על הגעה להסכמה.

כדאי לבחור במגשר אשר מתמחה בגישור משפחתי.

למידע נוסף בקרו באתרנו:


עורך דין משה קורמן - רישום מקרקעין, דיני מקרקעין, מיסוי מקרקעין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד משה קורמן

מאת: עו"ד משה קורמןנדל"ן ומקרקעין12/04/101176 צפיות
המאמר הבא יעסוק בענייני מקרקעין ובכל מה שקשור לנושא.... לבירוקרטיה המלווה לרכישת דירה או כל נכס מקרקעין אחר במדינת ישראל אין אח ורע בתבל. המחוקק הישראלי, בתוך עמו הוא חי, ומודע למספר הגדול של ניסיונות הרמאות בנכסי מקרקעין.ין.

מאת: עו"ד משה קורמןדיני משפחה10/03/10954 צפיות
אפוטרופוס הוא אדם הממונה על ידי בית המשפט, על מנת שינהל את ענייניו של אדם אחר שאינו מסוגל לסדרם בעצמו, עקב מצבו הפיזי או מצבו הנפשי. ההחלטה על מינוי אפוטרופוס, זמני או קבוע, תלויה בנסיבות המקרה ותקבע על ידי בית המשפט. סעיף 33 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962 מפרט את הסיטואציות בהם ימונה אפוטרופוס על ידי בית המשפט.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211508 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181581 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171800 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica