חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החזרי מס- כל מה שרציתי לדעת ולא העזת לשאול...

מאת: איל טובימיסים - כללי07/02/20101249 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהם החזרי מס?
החזרי מס מוחזרים לשכיר ,עצמאי או חברה משלטונות מס הכנסה כתוצאה מתשלום מס ביתר במשך שנת המס הרלבנטית.

האם מגיע לכם החזרי מס משלטונות המיסים?
נתחיל בשתי שאלות בסיסיות:
1. על מה בעצם אתם משלמים מס?
    - התשובה ברורה: על רווח בעסק
ומכאן לשאלה הבאה:
2. מהו רווח בעסק?
    -גם כאן התשובה לא מסובכת מידי: סך ההכנסות בניכוי סך ההוצאות
אם כך, מה השאלה בכלל? על הוצאות מסוימות ששלטונות המס אינן מתירות בניכוי חלקי או מוחלט מהכנסותיכם.
בוא נניח שאתם אזרחים ממושמעים וצייתנים וברצונכם לשלם מס אמת. ההדגשה על אמת. הבעיה היא שהאמת שלכם לא תמיד זהה לאמת של פקיד השומה , במיוחד באיזורים ה"אפורים" שבו אתם נתלים באמות מוסר והוגנות. לפקידי מס הכנסה זה פחות חשוב ,הם רוצים לגבות מס –הם צריכים להראות תוצאות לנציבות מס הכנסה שהרי הם נמדדים גם בתחום זה.

אז מה אתם צריכים לעשות כדי להיות זכאים להחזרי מס?
במידה ואתם שכירים-אתם רשאים לקזז מעט מאד הוצאות הקשורות ישירות לייצור ההכנסה בשנת המס כדוגמת ספרות מקצועית לבעלי מקצוע מסויימים. מעבר לזה ,אתם זכאים לניכויים וזיכויים נוספים בגין תשלומים לקופות גמל ,קצבה, תרומות ואחרות.
במידה ואתם עצמאים-מעבר לאמור מעלה אתם רשאים לקזז את כל ההוצאות המותרות בניכוי מהכנסות העסק אותו אתם מנהלים,כמובן, במסגרת החוק ובהסכמת פקיד השומה.

אז איך בעצם נוצרים החזרי מס?
כאשר משלמים מס ביתר,או במילים אחרות, כאשר משולמים תשלומים על חשבון המס במשך השנה העולים על סך המס הסופי המבוסס על התחשבנות שנתית במסגרת הגשת דוח שנתי לרשויות המס.

בנקודה זו אתם לבטח תוהים –למה שולמו סכומי מס ביתר?
ובכן,במקרה של שכירים-קיימת סבירות גבוהה לכך שהחזרי מס הינם בגין ניכויים וזיכויים מיוחדים( ולא קיזוז הוצאות) המוגשים לרוב למס הכנסה במסגרת דוח שנתי מיוחד וללא צורך בפתיחת תיק במס הכנסה.
ברם ,אם אתם עצמאים או מתנהלים באמצעות חברה-קיימת סבירות גבוהה ששילמתם מקדמות שוטפות על חשבון מס במשך השנה העולות על החבות הסופית השנתית –ולכן זכאים לדרוש החזרי מס.

ושאלת מיליון הדולר (או לפחות שוות ערך להחזר המס) למה זה קורה?
לרוב, מפני שלא נבדקו תוצאות המס במהלך השנה ולא הושוו לתשלומי מקדמות בפועל ,או במילים אחרות-לא בוצע תיכנון מס על ידכם או על ידי רואה חשבון. כלומר,אתם לא ממש חיים את מה שקורה אצלכם בעסק או שפשוט אתם שואבים הנאה משונה ממימון בשומות מס למספר שנים ,והאמינו לי שברגע שהגעתם לדיון תצאו משם פחות עשירים ויותר מדוכאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב: איל טובי, רו"ח  הינו בעל משרד רואה חשבון, מגשר, מרצה במכללה למנהל וחבר בארגון עסקים BNI.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איל טובי

מאת: איל טוביפיננסים וכספים - כללי 15/09/101340 צפיות
חשב חיצוני הינו רואה חשבון מוסמך בעל ותק ונסיון בתחום ניהול הכספים. המודעות לשימוש בשירותי חשב חיצוני עלתה מאד בשנים האחרונות וזאת במיוחד לאור הגמישות בהיקפי המשרה, העלויות הנמוכות יותר וקבלה בתמורה מטרית אחריות מקצועית מלאה של רואה חשבון חשב חיצוני. במאמר חשיבות העסקת רואה חשבון בתור חשב חיצוני ותפקידיו.

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201684 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171780 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162704 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162730 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162614 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152600 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153021 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica