חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיל המעבר ברפואה הסינית

מאת: ניר יצחקירפואה סינית10/02/20101036 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרפואה הסינית נסמכת בכללותה על הרעיונות המופיעים בספר הקיסר הצהוב, ספר הרפואה הקדום ביותר ברפואה הסינית, המשמש עד היום כספר לימוד קלאסי. הספר ערוך בצורה של שאלות ותשובות בין הקיסר לרופא החצר שלו ויועציו ומפרט את גורמי המחלות, שיטות הטיפול בהן והדרך לשמירת הבריאות בהתאמה עם גורמי הטבע והיקום.

הסינים ראו את האישה כנסובה סביב ציר המחזור שלה המלווה אותה בפרק ממושך ומשמעותי בחייה. בתהליך טבעי בסביבות גיל 14 עפ"י הטקסט המסורתי ונכון לימינו סביב גיל 11 מתחילה הוסת ומסתיימת בקירוב בגיל 49.

ציר זה קשור לתנועת הירח. בימים עברו, כאשר צורת החיים היתה שבטית יותר וקרובה לטבע, היו מסונכרנות הנשים עם הירח וכמובן זו עם רעותה. כולן היו מקבלות את הוסת בעת ובעונה אחת ועוברות יחדיו את ימי הנידה הרחק מן הגברים (עד היום נשים החיות בטבע ומחוברות אליו יותר עוברות תהליך זהה). מולד הירח היה יום התחלת הוסת, אז הירח עודנו כמעט ובלתי נראה ואלו הם ימי הדימום (שהרי מחזור הירח ומחזור האישה מונים כ-28 ימים כל אחד). ביום ה-14 מגיע הירח לשיאו, וכך האישה מגיעה לשיאה היא ומבייצת. מיום זה ואילך ילך וידעך הירח עד להיעלמותו.

מרגע שמפסיק המחזור החודשי מתחילה המנופאוזה או גיל המעבר. האישה לכאורה מתנתקת מהציר על פיו היתה נסובה קודם לכן- דבר המביא אותה לקונפליקט. אותו קונפליקט מתבטא בתסמינים שונים, כגון:גלי חום והזעות. יובש באיזורים הריריים: נרתיק, פה, שפתיים, עניים ועור, עצבנות, לחץ, חוסר מנוחה, שינה שבירה, קושי בריכוז, סטרס, ירידה בתפקוד המיני, אבדן הליבידו, בעיות במערכת השתן, רככת עצמות (אוסטיאופורוזיס) בעיות לב וכלי דם, עליה במשקל, שנויים בעור הפנים, הופעת קמטים וכו'.

המחזור החודשי נפסק בהדרגתיות עד להפסקה מוחלטת בייצור האסטרוגן על ידי השחלות. מבחינה ביולוגית השחלות לא נענות יותר להורמונים המופרשים מההיפופיזה, וכך פחות הורמונים מיוצרים. בעקבות משוב שלילי זה, הופך המחזור לקצר יותר ופחות סדיר עד להיעלמותו לאלתר. התהליך הטבעי של הפסקת המחזור החודשי מטופל במערב ע"י נטילת הורמונים שונים. הורמונים אלו גם עפ"י דעת הרופאים- תרומתם שנוייה במחלוקת ועלולה לעודד תחלואה בסרטן.

הניתוח הסיני לבעיה הוא שונה. בבסיסה של הרפואה הסינית עומדת תיאוריית ה-Yin וה-Yang . אלו הם שני מושגים הבאים זה ביחס לזה ותלויים בנקודת יחוס מסויימת הנקבעת שרירותית. השניים משלימים זה את זה ותלויים זה בזה. כך מגדירים הסינים מצב זה כבעיה של חסר באנרגית Yin. האישה שיצאה מהאיזון הרגיל שלה במנגנון שהוזכר מתמודדת עם התבטאויות בגופה מסוג Yang. כך באים לידי ביטוי יובש, צמא וגלי חום, ומכיוון שה-Yin קשור בלילה המחסור בו יבטא נדודי שינה והזעות לילה.

מה ניתן לעשות?

מבחינת התזונה הסינית כאשר סובלים מבעיה מסוג של חום כדאי להמנע ממזונות מחממים נוספים, כדי לא ללבות את האש. לכן רצוי להמנע מאלכוהול, קפה, פלפל חריף או שחור, בשר אדום, הל, ג'ינג'ר וקינמון. עם זאת כדאי לצרוך מזונות מקררים או נטרלים כגון: שיבולת שועל, פולי סויה, טופו, גריסי- פנינה,אורז מלא, אפונה, ברוקולי, כרוב, טחינה, סלק, מלפפון ירוק, שעועית מש, שעועית ירוקה, פשתן, דגי ים צפוני (סלמון, הליבוט, טונה, סרדינים- כולם טריים) ועדשים.

במקביל לשינוי התזונתי יש צורך בטיפול בדיקור המאזן את עודף היאנג ומלמד את הגוף להשיב את המצב על כנו, כמו גם שימוש בצמחי מרפא סיניים, אשר אף הם פועלים בצורה טובה לשיכוך התופעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר יצחקי - רפואה סינית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר יצחקי

מאת: ניר יצחקירפואה סינית12/04/10977 צפיות
צי' קונג Qi Gong/ Qi Kung היא אומנות לחימה עתיקת יומין. המאמר סוקר בקצרה את השפעתה על גוף ונפש האדם.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222687 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222946 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212992 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213190 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213385 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213638 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213683 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica