חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אז מה זה צ'י קונג או צ'י גונג ?

מאת: ניר יצחקירפואה סינית12/04/2010978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צ'י קונג זוהי אומנות עתיקת יומין שמקורה בדאואיזם מהמזרח ומטרתה לשלב בין תנועה ונשימה להשגת איזון. האיזון הינו פיסי, נפשי ואיזון בין הניגודים השונים שבתוכינו, המיוצגים ע"י ה-Yin & Yang . אותם יין ויאנג יכולים להיות מיוצגים ע"י קור וחום, חוסר או עודף, עכור או טהור ועוד ועוד.
צ'י קונג היא אומנות מדיטטיבית ומבוססת על הפילוסופיה הסינית והרפואה הסינית. התירגול נעשה במטרה לשמור על הבריאות כמו גם להביא למצב בריאותי אופטימלי יותר. בעזרת האימון והתרגילים השונים עולה ריכוז הצ'י (אנרגית חים) ועצם העצמתו מביאה לחיזוק הגוף, חיזוק השלד, העצמות והשרירים, הרפיית מתחים וכאב. כמו כן, תירגול קבוע מביא אותנו לסינכרון טוב יותר עם השינויים שבטבע. האימון איננו מבוסס על כוח פיסי, אלא על גמישות בגוף ובמחשבה, מתיחות ומדיטציה.

"מה שגמיש וזורם – ימשיך לגדול ומה שקשיח וחסום – יקמול וימות" (מתוך ה"טאו טה צ'ינג", ספר הדרך והסגולה)

האגדה מספרת כי הנזיר בודהידהרמה שהגיע מהודו כדי להפיץ את הבודהיזם בסין, ראה כי מצבם של הנזירים מעורר דאגה, וכי הם אינם בריאים, מתקשים לשמור על הריכוז שלהם או על המנזר שלהם מפני בוזזים וגזלנים. כך בנה עבורם בודהידהרמה תכנית אימונים שמטרתה הייתה לחזק אותם ולהשיב להם את בריאותם ויכולותיהם הפיסיות והמנטליות. אותם תרגילים היו תרגילי צ'י קונג, ועל פי תוכן האגדה מהווים את הבסיס לכל אומנויות הלחימה.
יש שרואים את הצ'י קונג בתור ההתעמלות של העם במזרח. במדינות מזרחיות רבות בבוקר מוקדם או לעת ערב רואים אנשים רבים כקבוצה או כיחידים מתרגלים סדרות שונות של תנועות. לרוב יהיו אלו הזקנים, שיתרגלו זאת. עובדה זו מלמדת אותנו כי פעילות זו מתאימה לכולם. אין זו פעילות שדורשת מאמץ גדול מדי, אך עם זאת יש בה גרוי מנטלי, ותרומה גדולה לבריאותנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניר יצחקי - רפואה סינית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניר יצחקי

מאת: ניר יצחקירפואה סינית10/02/101039 צפיות
הרפואה הסינית רואה בגיל המעבר תהליך טבעי והיא מציעה הסבר שונה לתופעות גיל המעבר אצל נשים. המאמר נותן סיקור מתומצת ומרתק לגישת הרפואה הסינית לגיל המעבר , תוך שהוא נותן עצות פרקטיות לטיפול והקלה בתסמינים המטרידים כמעט כל אשה שנמצאת בשלב זה של חייה.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222706 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222966 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213014 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213211 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213404 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213658 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213703 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica