חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ערב עירוני-ביקורת-שירי נתן אלתרמן-צוותא ת א

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה13/02/20101108 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

606ערב עירוני-שירי נתן אלתרמן-צוותא ת"א606 תמונות-יחצ"ןאמש היתי  בערב תיאטרון מוסיקלי משיריו המולחנים  של נתן אלתרמן  שהתקייםבתיאטרון צוותא. בוגרים של בית צבי התארגנו ומעלים  ערב הנקרא "ערב עירוני" כשמו של אחד משיריאלתרמן.זהו ערב שלם משיריו שהולחנו ע"י מיטב מלחינינו כגוןסמבורסקי,ארגוב,לבנון,וילנסקי, עידו מנור,נורית הירש,שמואל פרשקו,גולנד ואח'. כל השירים בעיבודים ולבוש חדש רעננים וטובים כיין ישן שנמזג כעת בכוסות חדשותומפוארות. יש בעיבודים מהשוני ומהחידוש אם משווים אותם עם המקור ועיבודים קיימים אחרים.השירים מבוצעים ע"י שישה  טל וייס בוגר 2002 ,שירלי  הלר,אורן כהן בוגרי2007,ומעיין ויסברג,ג'סיקה אוזן ותדהר יששכר2008. הם מבצעים 22 שירים מכל התקופות. זאת ליריקה אלתרמנית בלבוש עכשוי ועדכני. אלתרמן מגדולי משוררי ישראל כתב את השירים לפני כיובל שנים אך הם פופולרייםומושמעים עד היום.שונה יכולת השירה של כל השחקנים אך השילוב בין השירה,ההעמדה המעולה,כישרוןהמשחק וכושר ההבעה יוצרים ערב המהוה מוצר מוגמר שהוא מעולה. טוב לפעמים להיות נוסטלגי ולהזכר בשירים יפים ,בשירים מפורסמים, בשירים שהיובזמנו בפי כל. אפשר לומר שלא רק בני אותו דור התענינו בשירים אלו אלא גם הדור העכשוי.ביים את המופע  גיא אלון בוגר בית צבי 2007 ועיבד וניהל מוסיקלית עידו מנור. ליוו את השירים בצורה נהדרת המעבד שניגן  על פסנתר ובנוסף בועז מאירוביץבחליל. זאת היתה נוסטלגיה חלקית כי המילים היו  אותן המילים,המנגינה אותה מנגינה אךהעיבוד  שונה.הקצב היה חדש וכל שיר הולבש מחדש והותאם לתקופה הנוכחית. ההעמדה של כל שיר היתה מלאת רעיונות,,המצאות,כישרון,מענינת ומלאתחן הומור. היה זה ערב מבדר נוסטלגי שהזכיר לנו והחיה מחדש שירים ישנים מפורסמיםואהוביםגיא אלון שראינו אותו כבר כמביים בכשרון,כמעצב תנועה וכמדריך שפה בהצגות רבות,חוזר כאן על הצלחותיו בבימוי נהדר של ערב מקסים ויפה. אלון ביים את כל השירים ברצף אחד ללא כל הפסקה,ללא  מלל, ללא התפלספותמיותרת-שירים נטו.הוא ביים את המופע ברוח שובבה,נעורים,חלוציות,בימוי טוב מאוד מלא קצבוהומור. היה כאן שילוב מעולה בין שירים עליזים בהעמדה הומוריסטית ומשוחקים בכשרון רבלבין שירים מלאי עצב ותוגה שריגשו הן את המבצעים והן את הקהל. אלון גיוון ונתן למבצעים להופיע בסולו,בדואט,כולם ביחד ובהרכבים שונים ביניהםכאשר שילוב הקולות היה נהדר. מנור עיבד את השירים בצורה נפלאה ובהתאמה מלאה להרכבים אלו.למרות מימדי ההפקה הצנועים המאפשרים לה להופיע בכל גודל של אולם ובמה היאעשירה בתוכן,בתלבושות המוחלפות כל כמה שירים .לא מוזכר מי עיצב את התלבושות אךבחירתן ראויה לציון מיוחד לאור גיוונן ,צבעוניותן והמיצגות מצד אחד את התקופה בה נכתבו השירים ומצד שני את תקופתנו אנו ועיבוד הנכוחי שלהם.כל שיר מושר עםהתלבושת המתאימה לו. כל שיר עם התלבושת האופינית לתוכנו ואופיו.זאת הפקה שאפשר לראות,לשמוע ולהנות ממנה פעמים מספר וכל פעם ההנאה תיהיהשלמה. הבמאי ,המעבד והמבצעים יצרו ערב תיאטרון מוסיקלי מקסים.לראות או לא לראות:הפקה מלאת חן,נוסטליגה,שירים ושירה יפים.כל שיר כטיפהמרעננת בגשם הברכה המושר.מומלץ ביותר. נכתב על ידי displayEmail('blog','elybikoret','gmail.com',"elybikoret") elybikoret -אלי ליאון, 11/2/2010 10:45

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET, שירים, הקאמרי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131357 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13958 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121282 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121467 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121249 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111316 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111246 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204798 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205270 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205273 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195921 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193803 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica