חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

903בארוקדה-ביקורת קונצרט-ארבע העונות-מוזיאון תא

903-בארוקדה-קולקטיב הבארוק הישראלי-מוזיאון תא צילומים-אלי ליאוןזאת העונה החמישית של קולקטיב הבארוק הישראלי-בארוקדה.העונההנוכחים נפתחה עם קונצרט  בשם "ארבע העונות"בו הושמעו ארבעת הקונצ'טים שביצירהבביצוע המנצחת והכנרית הישראלית העושה חיל בחו"ל קתי דברצני. "עונות השנה" הם ארבעת הקונצ'רטים הראשונים מקובץ הכולל12 קונצ'רטים.הם נושאים את השמות אביב, קיץ,סתיו חורף. ארבעת הקונצ'רטים הללו מוכרים ביותר והם אולי הראשונים שאפשרלכנותם מוסיקה תכניתית.הם מתארים את ארבעת עונות השנה בהתאם להשראה שויולדי קיבלבכתבו את המוסיקה עפ"י ארבע סונטות של מחבר שאין אנו יודעים את שמו ואולי הוא ויולדי עצמו.כבסונטות כך גם במוסיקה שכתב ויולדי מתואריםב"אביב" הציפורים,סופות הרעמים,הפרחים,והנימפות הרוקדות. ב"קיץ" מתואר החום הכבד,זמזום היתושים והסערה המכופפת אתהעצים.ב"סתיו" הקציר משמח את האנשים,הרוח קרירה והציידים שועטים והחיותנלכדות.ב"חורף" רועדים מקור,נחים ליד האח להתחמם והולכים לאט בקרח החלקלק והשמחהשהחורף מביא.דברצני המתמחה בביצוע מוסיקה בארוקית עתיקה בכלים אותנטייםהובילה את הקולקטיב וניגנה בוירטואוזיות את ארבעת הקונצ'רטים. יש לה צליל מאוד יפה וביחד עם כלי הפריטה שצורפו לקולקטיבארבעת הקונצ'רטים נשמעו אחרת מהרגיל.הם קיבלו מימד חדש,רענן יותר ומאוד מעניןומיוחד. דברצני לא רק הובילה את התזמורת ונגנה כסולנית אלא גם הוסיפהדברי הסבר קצרים ממצים וקולעים  אחרי כל קונצ'רטו שהוסיפו רבות.15 נגנים מהוים את הקולקטיב.הכינורות מנגנים בעמידה וכולםלבושים בבגדי יום יום. שמענו כלים מהתקופה כגון ויולונה הדומה לצ'לו אך מוחזק בין הרגליים ומספר מיתריו שונה,תיאורבו שהינוגיטרה-כלי פריטה  עם זרוע ארוכה וקולשון מין גיטרה באס וכלים אחרים.בחלקו השני של הקונצרט הושמע מוטט לסופרן ותזמורת בשם "הללועבדי ה' " כאשר הסולנית היתה הסופרן הקולורטורי יעלה אביטל שהנעימה את אזנינו בקולה הערב בסילסולים רבים ושליטה כמעט מוחלטת בקולה.כהדרן,לדרישת הקהל המנהל המוסיקלי של הקולקטיב עמית טיפנברוןהודיע בהומור שקשה לבחור בקונצרט כזה משהו כהדרן ,על כן סוכם שיחזרו על אחדהקונצ'רטים מתוך עונות השנה בהתאם לעוצמת מחיאות הכפיים ואכן התחילו בצליליםהראשונים של "הקיץ" עד ששמענו מאחורי הקלעים את קולה הערב המקסים אביטל בשירsummertime שבוצע להפליאכמו המוטט "הללו עבדי ה".היה זה קונצרט מעולה,מענין,מבוצע היטב.מומלץביותרנכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,25/12/2011 10:01אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה. ,

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131357 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13958 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121282 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121467 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121249 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111246 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה23/12/111173 צפיות
קונצרט קלאסי

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223269 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223553 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223294 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205152 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205194 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206129 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica