חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לגדל ילדים ללא חורים בשיניים

מאת: רוני דןבריאות השן24/02/2010982 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רפואת השיניים לילדים עברה תהפוכות רבות בעשור האחרון בעקבות התקדמות הידע בנושא. הרעיון הבסיסי העומד בראש העיניין עצמו הוא מניעה, כאשר המניעה הראשונית מושגת על ידי ההורים, הערכת גורמי הסיכון, ומתן ייעוץ וטיפול, ביחס ישיר לרמת הסיכון, תוך מעקב שוטף אחרי התפתחות התינוק, הילד, המתבגר. כדי להעריך נכון את גורמי הסיכון יש לחלק את האוכלוסיה למספר קבוצות: פעוטות, ילדים, מתבגרים, וילדים הסובלים ממבעיות בריאותיות כגון שיתוק מוחין, מומי לב, סכרת, וכד .פעוטות: בעבר ההמלצה הרשמית היתה להביא את הילד לבדיקת שיניים ראשונית אצל רופא שיניים בגיל שלוש, היום ממליצים להורים להביא את הילד לבדיקה אצל רופא שיניים מיד עם בקיעת השן הראשונה. בפגישה זאת מעריכים את גורמי הסיכון לפתח בעיות בחלל הפה- החל מתקינות ההריון והלידה, פגות, מחלות בתקופת החיים הראשונה, מידת עששת ומחלות שיניים במשפחה, פגמים מולדים בשיניים, וכלה בהרגלי אכילה ושינה. ההורים מקבלים יעוץ ראשוני לגבי אופן ניקוי השיניים, הרגלי האכלה ומציצה בהתאם למידת הסיכון נקבע אופן הטיפול המניעתי (כגון: מריחת פלואורידים או חומרים אנטי בקטריאלים על השיניים) וכון תדירות המעקב ותאריך הבדיקה הבאה.ילדים (בגילאי 3- ועד 12)  זאת היא קבוצת הגיל שבה הטיפול המונע הינו מכריע.הטיפול כולל איטום כללי של חריצי השיניים ע"י חומר פלסטי המגן על האיזור הרגיש ביותר לפיתוח העששת וניתור כמות הפלאוריד הניתנת לילד, מעקב אחרי התפתחות מערכת הסגר והתחלפות השיניים ובקורת אחרי שמירת היגיינת הפה.מתבגרים: הבריאות ארוכת הטווח של השיניים הקבועות תלוייה בשמירה של השיניים הצעירות בפה המתבגר.קבוצת גיל זאת נמצאת ברמת סיכון גהוהה במיוחד לפתח עששת ומחלות חניכיים, לכך מספר גורמים וביניהם: האמייל הצעיר של השיניים רגיש יותר לפתח עששת, הרגלי אכילה והפרעות אכילה כגון: בולימיה ואנורקסיה וכמובן שינויים הורמונליים המשפיעים על החניכיים. לטיפול: יש לעודד את המוטיבציה ולמנוע את ההתנגדות האופיינית שלהם. כמו כן יש צורך בביקורת תקופתית, תוספות פלואוריד וניקוי מיקצועי במרפת שיניים.ילדים עם בעיות בריאותיות שונות בילדים אלו מטרת הטיפול הדנטלי היא לשפר את התמודדותם עם המחלה העיקרית ממנה הם סובלים ואת איכות חייהם הכוללת. לדוגמא: ילדים הסובלים ממום בלב נמצאים בסיכון גבוה לפתח עששת הן משום שישינהם פגומות בעיקבות המום והן משום שהם מקבלים תרופות עם רכוז גבוה של סוכר.במידה וקיים זיהום אצל ילדים כאלה, הדבר עלול לסכן את חייהם ועל כן מניעה ראשונית הינה חשובה ביותר. בדיקה ומעקב אצל רופא שיניים שהוסמך לטפל בילדים תעזור לשמירה על שיני ילדינו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוג בנושא רופא שיניים

בלוג בנושא רפואת שיניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני דן

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201591 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181669 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181780 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181591 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171507 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171507 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171382 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica