חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קצינת נוער

                     קצינת נוער בצפון תל אביב

 "היום אחרי שנחקרתי במשטרה וישבתי בתחנה הבנתי עד כמה אני לא רוצה להיות שייך לעולם הפשע...אני מבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו...לא אחזור על כך לעולם".מסמך זה שנכתב בכתב ידוע של קטין בין ארבע עשרה שנחשד והודה בעבירות שונות ממצה,לעניות דעתי, את המורכבות הכה רבה של פעילות משטרת ישראל בתחום הנוער כפי שבאה לידי ביטוי בעבודתה של פקד קרן בן מרדכי קצינת הנוער של תחנת תל אביב צפון.

 פקד קרן בו מרדכי ,קרימינולוגית במקצועה מיישמת הלכה למעשה את שלמדה בתפקידה הרגיש והחשוב.על קצינת נוער בכל תחנה או תפקיד מוטלת אחריות שאינה קלה בלשון המעטה.הקצינה צריכה להחליט באם ייפתח כנגד הקטין תיק פלילי ותחילת מסע ארוך ומוגדר כתיוגו כעבריין או, לחילופין,תמנע זאת ותפנה אותו להליך שיקומי.

 "לקצין נוער יש סמכות נרחבת ביותר" מסבירה קרן "רק בתחום הנוער אני יכולה להחליט ,כמובן תוך הסתמכות על קריטריונים ברורים ומוגדרים,לפי שקול דעתי באם אמשיך בהליך הפלילי או טיפולי.זו סמכות המוענקת  לי בחוק ואני נדרשת להחלטות הרות גורל מידי יום לגבי כל קטין החשוב בבצוע מעשים פליליים שלעתים חומרתם עולה על אלו של עבריינים בגירים. במסגרת תפקידי אני  נדרשת כקצינת נוער בתחנה להיות בקשר רציף עם גורמי הרווחה המקומיים, הנהלות בתי ספר,שרות מבחן לנוער,חוקרי ילדים וכל  גורמי הקהילה הפורמאליים והבלתי פורמאליים באזור התחנה.לעתים קרובות,ההחלטה נעשית בתאום ובהתייעצויות עם גורמי רווחה בהתאם למהות הטפול ובכפיפות להגדרות החוק ונהלי הטפול בקטינים."

 בקשתי מקרן לספר על מקרה אחד מיני רבים בהם טיפלה. קשה היה לה לבחור מקרה אחד מתוך מאות המקרים בהם היא טפלה בשנה האחרונה.לבסוף היא בחרה בספור פשוט של גניבה :"בשעה 11:00 התקבלה קריאה על התפרצות לכמה בתי ספר יסודיים.הקריאה שהגיעה מהמוקד הועברה לטפולה של ניידת הסיור האזורית שהעבירה לנו את המשך הטפול.לא היססתי ,הזעקתי את בלש הנוער שסייר בחוץ ויחדיו נסענו לבית הספר.בתשאול ראשוני הוברר שנגנבו שמונה טלפונים סלולאריים מכיתה אחת.בהתייעצות בשטח הבנו שיש לנקוט בדרך שדונה מהמקובל.אני נשארתי בבית הספר כדי להמשיך ולקבל כיווני חקירה ותאור מכשירי הטלפון ובמקביל יצאו שני בלשים לתחנה המרכזית כדי לאתר חשודים.יצאנו מתוך הנחת עבודה שהם ינסו למכור את הטלפונים בתחנה המרכזית.צדקנו.התיאור המפורט והממוקד,עבודת הבילוש הנכונה ומיקום נכון הביאה לתפיסת שני חשודים קטינים עם כל מכשירי הטלפון שנגנבו על ידם."

 לכאורה,ספור פשוט של גניבה. אבל, לתפיסתי זו דוגמא לעבודת משטרה נכונה.חשיבה יצירתית ובעיקר שעור אזרחות מעשי לילדי בית הספר היסודי שמהם נגבו המכשירים הסלולאריים.מכשירים משוכללים המהווים לילדים את הקשר לאחרים,את היומן האישי ואת הסודות שלהם.את הכרת התודה של הילדים למשטרה הם ינצרו בליבם לתקופה ארוכה.

 "מיהו קצין הנוער הטוב לדעתך?" שאלתי את פקד בן מרדכי.

 לקרן הייתה תשובה מוכנה וסדורה :"קצין נוער הוא קצין הזוכר תמיד שמדובר בילדים ובנוער ולא בבגירים.קצין היודע להפעיל נכון את הסמכות שניתנה לו.היודע וחייב לעבוד על פי החוק ולפי נהלים המייחדים את הקטינים.קצין היודע לפנות אל הנערים בשפתם. קצין היודע לעבוד נכון מול גורמי הקהילה,הרווחה והאכיפה.אדם היודע להפעיל מתנדבים.החשוב ביותר זו היכולת ליצור הבחנה בין הנוער העבריין המועד שבו המשטרה חייבת לאכוף את מלוא סמכותה ולמצות עימם את הדין לבין הנוער אותו ניתן ,עדיין לשקם.נוער שנמנע ממנו את תיוג העבריין שילווה אותו במשך כל חייו.אלו נערים ונערות אשר משובת נעורים או מעידה חד פעמית גרמו להם לבצע עבירה פלילית.הכוונה נכונה,ליווי צמוד ופקוח נאות יוציאו אותו מהרשת הפלילית ותפנה אותם לרשת החברתית הנורמטיבית והנכונה." קרן מסיימת את המונולוג במשפט הבא :"לזכור את ההבדל זה כל הספור" היא כה צודקת, אני מהרהר ביני לבין עצמי.

 המשטרה שותפה למיזם קד"מ- קבוצת דיון משפחתית.זהו תהליך שבו משתתפים נציגי :המשטרה,שרות המבחן,משפחת הקורבן,הקורבן,משפחת החשוב והחשוד עצמו.באינטראקציה המתרקמת בין מכלול המשתתפים מנסים להגיע לפתרון במקום הגשת כתב אישום.

 אי אפשר לסיים את הכתבה הזו מבלי להציג מקרה מעניין שלדאבוני בני נוער מרבים לחטוא בו בשל יכולתם הטכנולוגית והשימוש ההולך וגובר באינטרנט.

 "מנהלת בית ספר תיכון פנתה אלי ישירות והתלוננה על שימוש בכרטיסי אשראי של מורות מבלי שהכרטיסים נגנבו מהם" מספרת קרן "לתפיסתי חייבים במקרים מעין אלו להכות בברזל בעודו חם ולא להתמהמה בחקירה.כאן ועכשיו.רק מענה מיידי יביא לפתרון התעלומה וימזער את הנזקים העתידיים.ביקשתי לקבל את פלט הוצאות האשראי של המורות.שלחתי בלשים לבית הספר לתשאול ולקבלת מידע נוסף.מפלטי כרטיסי האשראי הסתבר שהוזמנו פיצות ,סרטים פורנוגראפיים וצ'יפים המשמשים למשחקי הימורים באינטרנט.חקירה יעילה ומדוקדקת הביאה לחשיפת העבריינים הצעירים לאחר  שהשגנו צו חיפוש בביתו של החשוד העיקרי.הסתבר שנגנבו גם מספרי כרטיסי אשראי ממורה שלא הייתה מודעת לזה.אנחנו עדכנו אותה על הגניבה."

 וסכום אישי שלי: פקד קרן בן מרדכי היא קצינת נוער,אישה ואם.קצינה הרואה בתפקידה שליחות חברתית.קצינה המאמינה בערכי ליבה של הארגון בו היא משרתת, קצינה היודעת לאבחן בין עיקר לתפל.קצינה המבינה את חשיבות תפקידה ופועלת לטייבו ככל שניתן.

 סגן ניצב, ד"ר אבי זלבה

דובר אק"מ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112236 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111753 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112537 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא מוסדות שלטון

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232376 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון09/05/211118 צפיות
האם ניתן לעשות הסדר תשלומים על חוב לצורך קבלת תעודה לטאבו? לקבלת תעודה לרישום בטאבו, לא ניתן לעשות הסדר חובות בפריסת תשלומים. הארכת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) באילו מקרים אפשר להאריך תעודה לטאבו? אופן הגשת בקשה להארכת תעודה לטאבו האם הארכת תעודה לטאבו כרוכה באגרה? אופן תשלום האגרה מהו משך הטיפול בבקשה? אופן קבלת התעודה

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון31/10/201946 צפיות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו ■ הנחיות מרחביות כלל עירוניות ומדיניות עיצוב ■ פרק תכנון ועיצוב הבניין מהדורה 2

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון05/02/191707 צפיות
מבנה, שבמזרח ירושלים, עמד על תילו שנים רבות מבלי שננקטו הליכים להריסתו, עד שבעליו החליט לשפצו ונאלץ להתמודד מול צו מנהלי להריסת המבנה במיידי. הצו אומנם בוטל !

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון17/01/182548 צפיות
חקירה או מעצר מתוקשרים, הם בדיוק כשמם- מתוקשרים. בשיטת המשפט הישראלית, קיומה של חקירה אינה מהווה עונש, כמו גם שמעצר במסגרת חקירה או מעצר בית כלל אינם מהווים עונש, לבתי המשפט גם אין סמכות להטיל מעצר בית כעונש

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון16/12/171580 צפיות
"האם ראוי שבית המשפט ישחרר את פסק הדין מתחת ידו, בטרם חלף המועד להגשת ערעור על החלטתו שלא לפסול את עצמו"?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון19/10/171704 צפיות
בית המשפט העליון דחה לאחרונה עתירה שהוגשה על ידי עמותת כן לזקן בעניין הנחה בסך של 50% ממחירי כרטיסי הנסיעה, בהתאם לחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן-1989 (להלן: החוק ולמרות. שהרכבת מעניקה לאזרחים ותיקים הנחה של 50% מדמי הנסיעה בתחבורה ציבורית רק לנוסעים באמצעות כרטיס 'רב-קו', ולא לאלו הנוסעים באמצעות רכישת כרטיס נייר רגיל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica