חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן פסיכומטרי - החוק החשוב שעל כל נבחן להכיר

מאת: ציפי בפסיכומטרי08/03/20101389 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוקים הם בעצם הוראות רשמיות מחייבות המנוסים בכתב באופן משפטי ברור, המחייבים את כלל התושבים וניתנים לאכיפה. מתברר גם שענף מבחן פסיכומטרי הממשיך לשגשג בימים אלו אינו חף מחוקים ובתחילת 2009 נכנס לתוקף "חוק הפיקוח כל מכונים פסיכומטריים", שמטרתו הסדרת חלק ניכר מבעיות שעלו בנושא המבחן בהקשר מכוני ההכנה המציעים קורסים לקהל הרחב, שבעצם ממומנים בחלקם מכספי המדינה במסגרת הפיקדון לחיילים משוחררים. לאור כך, החוק מנסה להבטיח ככל הניתן פיקוח על מכוני ההכנה וגילוי נאות לצרכנים.

החוק מחייב את כל מכוני ההכנה לקראת מבחן פסיכומטרי להתקשר עם התלמידים באמצעות הסכם בכתב הכולל עלויות הקורס, הקריטריונים לקורס נוסף, תנאי התשלום ותנאי הביטול במידה ויידרשו. לפיו, לתלמידים נשמרת הזכות לביטול הקורס ושיעור דמי הביטול ייקבעו בהתאם למועד הודעת הביטול. בנוסף, סעיף חשוב מתייחס לאפשרות להתנסות בשני שיעורי ניסיון ללא עלות לפני ההחלטה אם להירשם מכון אחד או אחר. אין כמו ניסיון אישי כדי לדעת לקראת מה הולכים

המועצה לצרכנות קיבלה תלונות רבות מצרכנים בנושא הקושי בקריאת ההסכם בהתקשרות מול מכוני ההכנה למבחן פסיכומטרי שהתברר שהיה חד צדדי בהקשר לדרישה לתשלום מיידי של הסכום במלואו ואי השתתפות בקורס אינה מביאה להחזר כספי. גם במקרים של תלונות המתייחסות לתנאי לימוד שאינם נוחים או אי שביעות מהמורים לא הצליחו בביטול ההסכם.
 
בנוסף, חוק מבחן פסיכומטרי מסדיר את הנושא של מי יכול בכלל לפתוח מכון הכנה למבחן. לא כל אחד יכול כך מתברר.  כל מכון צריך לקבל אישור של שר החינוך ולעמוד בדרישות אחידות הכוללות קריטריונים שיבטיחו פרסום תנאי התקשרות עם המכון. במידה והמכון אינו יעמוד בתנאים אלו, אישורו יילקח ממנו.

בהתייחס לנושא תנאי התקשרות בין מכון הפסיכומטרי לצרכנים, קיימת חובה לפרסום תנאי ההתקשרות, כולל חתימה על הסכם כתוב הכולל תנאי תשלום ותנאי הלימוד העיקריים. העתק אחד חתום יינתן לתלמיד המתכנן להיבחן במבחן.

גם נושא דמי הביטול של הקורס במידת הצורך אינו פרוץ ונקבעו הסכומים המקסימאליים לדמי ביטול במידה ותבוטל ההשתתפות בקורס בהתאם לתאריך הודעת הביטול. 

הסכומים הגיוניים מאחר ובכל זאת נשמר מקום עבור כל תלמיד וקיימת מכסת תלמידים מקסימאלית בכל כיתה. בנוסף, קיים צורך להרתיע תלמידים מביטול לא מוצדק של הקורס.

לכן, לכל מי שמתלבט לגבי איזה מכון לבחור כדי ללמוד בו לקראת מבחן פסיכומטרי, חשוב גם לקרוא את עיקרי החוק ולבחון כל מכון האם אכן עומד בכל הדרישות. לא להסתמך רק על המלצות חברים, פרסומות והבטחות בטלוויזיה אלא מי עומד בתקני האיכות...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציפי ב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ציפי ב

מאת: ציפי בעסקים קטנים ובינוניים26/07/111047 צפיות
בשנים האחרונות ניכרת עלייה משמעותית בהשתתפות בעלי עסקים קטנים ובינוניים במכרזים שונים שמציעות רשויות מקומיות וחברות אחרות במשק וזאת מתוך מגמה לנסות להרחיב את בסיס הפעילות העסקית. כל העושה שימוש במכרזים מחויב להכיר את מושגי הבסיס וההיבטים המשפטיים הטמונים, או במילים אחרות- מה מותר ומה אסור בכל אחד מהשלבים

מאת: ציפי בטיולים בחו"ל03/04/111047 צפיות
טיולים מאורגנים הם טיולים בהם החלק שלכם מתחיל ומסתיים בבחירת היעד, המסלול וחברת הטיולים. ברגע שאלו נבחרו ונרשמתם לטיול, אתם מוזמנים לצאת לחופשה עם ראש שקט, פנויים לספוג את אוירה, התרבות החדשה, המבנים, הדמויות והאתרים התיירותיים מרגע הנחיתה למקום היעד ועד סיום הטיול

מאת: ציפי בלימודי תעודה ומקצוע01/02/111314 צפיות
קורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי מקנה ידע, ניסיון והבנת רזי המקצועי שחיוניים להצלחת מי שעוסק או מעוניין לעסוק בתחום סחר בינלאומי

מאת: ציפי בהפקות אירועים10/11/101997 צפיות
עיצוב אירוע הוא אחד המשימות הלא פשוטות אך חשובות כדי לשדרג כל אירוע, בין אם מדובר באירוע חתונה, ברית, בר מצווה או אירוע אחר. ניתן לעצב את האירוע באמצעות בלונים והאפשרויות מגוונות

מאת: ציפי בדייטינג30/04/101169 צפיות
הכרויות הם נושא מורכב ורגיש עבור מרבית האנשים. לא פשוט כל כך להכיר את ה"אחד". טיפים שיעזרו לכם לדעת שימי הכרויות אינטנסיביים תמו ושמי שמצא חן בעיניכם באמת הנכון עבורכם ובזמן הנכון עבור שניכם

מאת: ציפי בפסיכומטרי29/11/091270 צפיות
כידוע, מבחן פסיכומטרי עדיין ממשיך להיות נדרש והכרחי בימינו ולהוות אמצעי סינון עבור מוסדות אקדמיים בהליך הקבלה. האם מדובר באמצעי הסינון הטוב ביותר?

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161629 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161854 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133087 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132241 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132277 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132113 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132571 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica