חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבחן פסיכומטרי – האם מדובר באמצעי הסינון הטוב ביותר?

מאת: ציפי בפסיכומטרי29/11/20091268 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחן פסיכומטרי, אמצעי סינון  נוסף שצריכים לעבור על מנת להתחיל בשלב נוסף לאחר השירות הצבאי, שיקדם אותנו לכיוון המקצוע הנכסף ויאפשר להורים להיות מאושרים וגאים עוד יותר, ממשיך להיות מדובר היום אפילו יותר משנים עברו. ניתן אולי לקשר זאת לגידול בהיצע אפשרויות ההכנה למבחן עם השנים והמוסדות המתרבים המציעים את שירותיהם בהכנה מקדימה למבחן במטרה למקסם את הסיכויים לקבלת ציון גבוה מספיק כדי אכן לעמוד בדרישת הסף לפקולטה המבוקשת.

גם אם לפני יותר מעשור חזו רבים שבעתיד הלא רחוק מבחן פסיכומטרי ייעלם מהשטח ולא יידרש לצורך קבלה למוסד אקדמי, לא נראה כי הדבר עומד להיות בר ביצוע בתקופה הקרובה. זאת למרות הדעות החלוקות והויכוחים האינסופיים בנושא, המתייחסים לנושא אמינות, מהימנות ויעילות מדד זה והאם אכן משמש את המטרה שלשמה מבוצע.

מבחינה עובדתית, גם היום, ואולי אף במידה גבוהה יותר, כמות המועמדים ללימודים אקדמיים גבוהה הרבה יותר מכמות המקומות בפועל בכל פקולטה ובכל כיתה באוניברסיטאות ובחלק מהמכללות. כך שיש בעצם צורך באמצעי מיון נוסף כמו מבחן פסיכומטרי. זאת בנוסף לציוני מבחני הבגרות, המושפעים מפרמטרים לא בהכרח אחידים. שהסטטיסטיקה בנושא, מדברת על ממצאי התפלגות ציונים שונים במבחני הבגרות במוסדות תיכוניים במקומות גיאוגרפיים שונים ואפילו באותו מיקום גיאוגרפי במוסדות חינוך שונים.

מבחן פסיכומטרי עולה באמינותו ומהימנותו בהשוואה למבחני הבגרות, שכן מדובר במבחן אחיד לכלל הניגשים אליו, בזמן נתון ובמיקום הניתן לפיקוח על ידי הגוף העומד מאחוריו: מרכז ארצי לבחינות והערכה, אותו מרכז שהוקם על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות, הדואג לפקח ולעקוב לאורך זמן, לחקור ולוודא כי המבחן עומד בדרישות התקן הנדרשים ולהתאים את מבנה הבחינה הקיים למציאות העכשווית.

מבחן פסיכומטרי כיום, כפעם, עדיין מהווה אפשרות יעילה לניבוי הצלחה בלימודים אקדמיים בפרק זמן נתון ומגבלות קיימות. אפשר היה לחשוב כי באמצעות ביצוע ראיונות אישיים למועמדים לאוניברסיטאות ומכללות בארץ יכול להוות מסננת טובה לצד תוצאות מבחני הבגרות, אך אמצעי זה אינו מהווה אמצעי אחיד ואובייקטיבי ואינו בר ביצוע כשנדרש ליישום על כמות בלתי מבוטלת של מועמדים כפי שמעידים הממצאים הסטטיסטיים המתייחסים לכמות המועמדים ללימודים אקדמיים בכל שנה.

אמנם מבחן פסיכומטרי אינו בהכרח חווייתי ושנוי במחלוקת לגבי מרבית המועמדים, המעדיפים להשקיע ולנצל את זמנם הפנוי לאחר הצבא בפעילויות פנאי ונפש, כרוך בהשקעה לא מבוטלת של זמן, אנרגיות ולרוב גם בהוצאה כספית, יחד עם זאת, מכין את הקרקע בצורה טובה לקראת הצפוי בתקופת הלימודים האקדמיים, הנמשכת לפחות שלוש שנים. כך שמי שאינו עומד בנדרש לצורך מעבר מבחן פסיכומטרי, יתכן שניתן להסיק מכך מסקנות לגבי סיכוייו העתידיים להשקיע, להתמודד ולהתמיד עם דרישות הלימודים האקדמיים בפועל.

מועמדים ללימודים אקדמיים, המתכננים להשקיע מזמנם ומכוחם לצורך רכישת השכלה מתקדמת, מקצוע לחיים הדורש תואר אקדמי, מן הראוי שאכן יוכיחו השקעה ובמוכנות לקראת תקופה לא פשוטה זו עוד לפני תחילת הלימודים בפועל ואכן מי שיתמודד בצורה טובה עם המשימה ויגיע להישגים מספיק ראויים ב מבחן פסיכומטרי, הוא זה שיתפוס את המושב בכיתה השייכת לפקולטה במוסד האקדמאי בו בחר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציפי ב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ציפי ב

מאת: ציפי בעסקים קטנים ובינוניים26/07/111046 צפיות
בשנים האחרונות ניכרת עלייה משמעותית בהשתתפות בעלי עסקים קטנים ובינוניים במכרזים שונים שמציעות רשויות מקומיות וחברות אחרות במשק וזאת מתוך מגמה לנסות להרחיב את בסיס הפעילות העסקית. כל העושה שימוש במכרזים מחויב להכיר את מושגי הבסיס וההיבטים המשפטיים הטמונים, או במילים אחרות- מה מותר ומה אסור בכל אחד מהשלבים

מאת: ציפי בטיולים בחו"ל03/04/111046 צפיות
טיולים מאורגנים הם טיולים בהם החלק שלכם מתחיל ומסתיים בבחירת היעד, המסלול וחברת הטיולים. ברגע שאלו נבחרו ונרשמתם לטיול, אתם מוזמנים לצאת לחופשה עם ראש שקט, פנויים לספוג את אוירה, התרבות החדשה, המבנים, הדמויות והאתרים התיירותיים מרגע הנחיתה למקום היעד ועד סיום הטיול

מאת: ציפי בלימודי תעודה ומקצוע01/02/111314 צפיות
קורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי מקנה ידע, ניסיון והבנת רזי המקצועי שחיוניים להצלחת מי שעוסק או מעוניין לעסוק בתחום סחר בינלאומי

מאת: ציפי בהפקות אירועים10/11/101997 צפיות
עיצוב אירוע הוא אחד המשימות הלא פשוטות אך חשובות כדי לשדרג כל אירוע, בין אם מדובר באירוע חתונה, ברית, בר מצווה או אירוע אחר. ניתן לעצב את האירוע באמצעות בלונים והאפשרויות מגוונות

מאת: ציפי בדייטינג30/04/101169 צפיות
הכרויות הם נושא מורכב ורגיש עבור מרבית האנשים. לא פשוט כל כך להכיר את ה"אחד". טיפים שיעזרו לכם לדעת שימי הכרויות אינטנסיביים תמו ושמי שמצא חן בעיניכם באמת הנכון עבורכם ובזמן הנכון עבור שניכם

מאת: ציפי בפסיכומטרי08/03/101389 צפיות
תעשיית מבחן פסיכומטרי משגשגת היום מאי פעם ואפשרויות הלימוד מגוונות ומוצעות על ידי מכוני הכנה מקצועיים המציעים קורסים מותאמים לכל אחד. בתחילת שנת 2009 נכנס לתוקף "חוק הפיקוח כל מכונים פסיכומטריים", חוק חשוב וחיוני, שמטרתו להבטיח ככל הניתן פיקוח על מכוני ההכנה וגילוי נאות עבור הצרכנים

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161627 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161851 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133086 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132238 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132275 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132112 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132569 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica