חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מצבות - היצע ומגוון

מאת: מצבות גינות עדןיהדות17/04/20101244 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מצבות מוצעות בשוק במגוון רחב של סוגים. במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר בסוגים השונים הקיימים בשוק.

סוג חומר מצבות

חלוקה ראשונית של סוגי מצבות היא לפי החומר שמהן הן מיוצרות. כיום ניתן למצוא מצבות שמיוצרות מסוגים רבים של חומרים: אבן חברון (נפוצה מאוד, משמשת לקברים בבתי קברות צבאיים, אבן חזקה ועמידה,) שיש טורקי (אבן עמידה וקלה לעיבוד וליטוש, יקרה אבל נפוצה,) גרניט, אבן סלייב (אבן ירושלמית,) בזלת (מראה פראי וכהה,) ועוד סוגים פחות מוכרים של אבנים. ישנם גם אנשים שמבקשים מצבות מחומרים פחות "מסורתיים" כמו מתכת, עץ ואפילו פלאסטיק יצוק. אפשר גם לשלב חומרים אחרים ליצירת מצבות יותר אישיות; חומרים כמו זכוכית, קרמיקה או כל חומר שבו מעוניינים.

מצבות סטנדרטיות ולא סטנדרטיות

עוד חלוקה שניתן לבצע בין הסוגים השונים של מצבות היא חלוקה בין מצבות סטנדרטיות ולא סטנדרטיות. הסוג הראשון הוא זה של מצבות שמיוצרות לפי דגם אחד; כמובן שקיימים מגוון דגמים והלקוח יכול לבחור בין הדגמים השונים. לעומת זאת הסוג השני – מצבות לא סטנדרטיות – תלוי לחלוטין ברצונו של הלקוח. כיום יותר ויותר אנשים מעוניינים לעצב מצבה ייחודית למת שתבטא את האופי שלו ואת חייו ותנציח את זכרו בצורה שתהיה מותאמת אישית למי שהוא היה בחייו. מצבות לא סטנדרטיות מיוצרות ממגוון רחב של חומרים – לעיתים קרובות משלבים כמה חומרים ביחד – והן מיוצרות לאחר תהליך של תכנון שבו המשפחה באה עם רעיונות והיצרן מתאים את הרעיונות למה שניתן לעשות בהתאם לכלים ולהיצע הקיים בשוק ולתקציב של המשפחה. סיור קצר בבתי קברות שונים ברחבי המדינה ילמד את המתעניין עד כמה התחום הזה מלא בגיוון וברעיונות שונים.

מחיר מצבות

הכסף מהווה קריטריון נוסף לסיווג המצבות הקיימות בשוק. מחירי מצבות יכולים להשתנות לא רק לפי סוג המצבה אלא גם בהתאם למקום שבו הן מיוצרות (בת"א, לדוגמא, הביקוש הגדול מוזיל את מחיר המצבות.) מחירי מצבות נעים בין אלף-אלפיים ₪ ועד עשרות אלפי ש"חים למצבות מורכבות ומיוחדות. חשוב לזכור שלעיתים מחיר נמוך מלמד על שימוש בחומרי גלם מאיכות נמוכה והתוצאה עלולה להיות בהתאם: מצבה שאינה עמידה לאורך זמן. חשוב לבדוק היטב מה התמורה שמקבלים עבור המחיר ולא להתפתות למחיר הזול ביותר שלעיתים מהווה מלכודת פתאים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מצבות גינות עדן

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103022 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195590 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195657 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195674 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195631 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195656 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195650 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica