חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אוניברסיטת תל אביב

מאת: ענת סלימודים אקדמאיים27/04/20101441 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זה מכבר השתתפתי בכנס טבע תרפיה שנערך בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. סדנת הפתיחה שהייתה, מטבע הדברים, חוויתית, נערכה בחוץ, מה שהתאפשר הודות למרחבים הפתוחים והירוקים בין בנייני אוניברסיטת תל אביב.

בכניסת לקמפוס של אוניברסיטת תל אביב אי אפשר שלא להיתקל בדיונון, חנות הספרים, שמושכת אליה לא רק סטודנטים. תחושת הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב מתחילה כבר שם.

תחילתה של אוניברסיטת תל אביב בשנות השלושים בהקמתו של המכון הביולוגי הפדגוגי באבו כביר שהתמקד במחקר זואולוגי ובוטני. לימים, הפך מכון זה למכון אוניברסיטאי, הגרעין ממנו צמחה אוניברסיטת תל אביב. רק בסוף שנות השישים זכתה האוניברסיטה להכרה של המועצה להשכלה גבוהה.

קמפוס אוניברסיטת תל אביב מכיל פקולטות, כגון פקולטה להנדסה,אומנויות, מדעי החברה, הרוח, החיים, פקולטה למשפטים, לניהול ולרפואה ועוד. אוניברסיטת תל אביב כוללת בתוכה גם בתי ספר. פקולטה מוגדרת כיחידה אוניברסיטאית עצמאית, במקרה זה של אוניברסיטת תל אביב, העוסקת במחקר ובהוראה, ובראשה דיקאן. בתי ספר מכוונים ומכשירים , כגון, ביה"ס לעבודה סוציאלית, לחינוך, למוסיקה, לרפואת שיניים ועוד.

גם מכונים הם חלק מהחיים האקדמיים באוניברסיטת תל אביב, והם מצויים בפקולטות השונות כמו אוניברסיטת ת"א משפטים, מקדמים מחקר ומקיימים כנסים ופעולים בתחומים מגוונים. לדוגמה, מרכז דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה, מכון נטויז'ן לחקר האינטרנט, המרכז לחקר הביולוגיה של הסרטן ועוד רבים.

אי אפשר שלא להזכיר בנשימה אחת עם היחידות האקדמיות באוניברסיטת תל אביב את הפרויקטים המיוחדים המכוונים לקהילה. לדוגמה, פרויקט נוער שוחר מדע, שחי ונושם כעשרים שנה. צעירים סופגים אווירה אקדמית ומקבלים מענה לצימאונם לדעת בתכניות מגוונות, השואבות את כוחן מהתשתית הרחבה והמאפשרת של אוניברסיטת תל אביב.

תכנית אחרת באוניברסיטת תל אביב, לא פחות מושכת ומאתגרת לצעירים, הינה לימודי סמסטר אחד במדעים לנוער מצטיין מהפריפריה הגיאוגרפית, קרי צפון הארץ ודרומה, ומהפריפריה החברתית, קרי אזורים בעלי חסך בצריכת השכלה. לימודים שכאלה גם מקרבים, ולו במעט, את הפריפריה למרכז, במקרה זה אל אוניברסיטת תל אביב, וגם מקרבים את החלום של צעירים אל אפשרות מימושו.

דוגמה אחרת לפרויקט חברתי של אוניברסיטת תל אביב הינה יוזמת פרייס ברודי ביפו, המתמקדת מבחינת גיאוגרפית בשכונת יפו ג' ובשכונת עג'מי. ביוזמה זו מעורבות עשרות תכניות בתחומים מגוונים, כגון חינוך, בריאות, רווחה ועוד, ומטרתן לקדם ולחזק את התושבים, גם את התלמידים דרך לימודים וגם את המבוגרים דרך העשרות ושיפור שירותים.

לאוניברסיטת תל אביב יוזמות נוספות בעלות אופי חברתי, כגון קמפוס טבע, אוניברסיטה בעם, תכניות לחינוך משפטי ועוד. אלה מעידים על המטרה שהציבה לה אוניברסיטת תל אביב למעורבות חברתית.

בדירוג האוניברסיטאות, המתבצע ע"י מכון מחקר פרטי, נמצאת אוניברסיטת תל אביב בעת הזו במקום החמישי אחרי הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הבינתחומי, ירידה של דירוג אחד לעומת שנה קודמת. יש המייחסים את המקום בדירוג למשבר התקציבי. יחד עם זאת, דירוג הלימודים עצמם אוניברסיטת ת"א נשאר יציב, מקום שמיני.

אוניברסיטת תל אביב נחשבת לאוניברסיטה הגדולה בישראל עם מגוון התחומים הרחב ביותר מכל מערכות הידע. היא מקיימת מחקר ברמה עולמית, מכשירה ומלמדת, חוברת גם לקהילה, ומשמשת כר לפיתוח החברה על בסיס ידע וכוח אדם מקצועי.

כנס טבע תרפיה בו השתתפתי לאחרונה הינו אחד מאירועים רבים המתקיימים שם, באוניברסיטת תל אביב, אם על כר הדשא ואם בכיתות הלימוד או באולמי הרצאה. החוויה האקדמית חיה ונושמת!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:


ענת,
כותבת תוכן מקצועית.
כתיבת מאמרים מכל הסוגים.
להזמנת מאמרים ופרטים נוספים ניתן לפנות במייל

anatsi4@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ענת ס

מאת: ענת סבתי מלון28/02/171028 צפיות
כל השנה אנחנו עובדים קשה ומשקיעים הרבה מאוד מאמץ בניהול משק הבית שלנו. פעם בשנה מגיע לנו לקחת פסק זמן ולנסוע לחופש. אחד המקומות הכי יפים לחופשה משפחתית או זוגית זה האי פאפוס. בפאפוס אנחנו יכולים ליהנות מחופשה באווירה מעולה עם כל הפינוקים שיהפכו את החופשה שלנו לחופשה בלתי נשכחת. מלון אליסיום פאפוס הוא מקום טוב להתאכסן בו כאשר אנחנו יוצאים לחופשה בפאפוס. המלון הוא מלון איכותי מאוד ויוקרתי ואנחנו יכולים ליהנות בו מאוכל מעולה, בריכה איכותית והרבה מאוד פעילויות לשעות הפנאי שלנו.

מאת: ענת סרכב19/08/131279 צפיות
כשרוכשים רכב, אפשר לרכוש אותו חדש מהחנות, או יד שנייה. כמובן שאין כמו התחושה של רכישת רכב חדש, אבל הרבה מאיתנו לא יכולים להרשות לעצמם רכישת רכב היישר מיבואני החברה, ולעיתים גם אין כל צורך בכך. רנו מגאן נחשבת מכונית אמינה וטובה גם כמכונית משומשת, ואפשר לחפש אחת כזו במקום להוציא כסף רב עבור מכונית חדשה.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131479 צפיות
יצרנית ויבואנית הרכב היפנית – ניסן החליטה לצאת מתדמיתה הסולידית ולהשיק רכב ייחודי שלא נראה כמותו לפני כן. בשנת 2010 הציגה ניסן את – ניסן ג'וק ותוך רגעים ספורים כבשה את כבישי העולם בכלל ואת כבישי ישראל בפרט. אנשים רבים הלכו שבי אחרי מה שמציעה ניסן ג'וק ורכשו לעצמם רכב פנאי שהוא גם משפחתי, גם ייחודי וגם חסכוני.

מאת: ענת סתחבורה ורכב - כללי19/08/131128 צפיות
בשנים האחרונות הפך שוק טרייד אין למקום מצליח ומשגשג. אנשים הבינו כי ישנם יתרונות רבים ברכישת רכב באמצעות טרייד אין והם נוהרים למרכזים וסוכנויות המציעות החלפת הרכב או רכישת רכב בטרייד אין. איך זה עובד?

מאת: ענת סאופנועים19/08/131854 צפיות
אם בעבר היה נדיר יותר לראות אופנועים על הכביש, הרי שכיום כבישי הארץ והעולם מלאים בהם. מעבר להיותו כלי תחבורה, אופנוע כיום משמש גם לשימושים נוספים כמו רכב שטח, רכב ביטחון ורכב פנאי.

מאת: ענת סתעופה03/04/131977 צפיות
טיסה לחו"ל או סתם נופש בארץ תמיד מתקבל בברכה, אך טיסה לחו"ל ונופש במחירים אטרקטיביים וזולים גורמים להנאה מרובה יותר.

מאת: ענת סבעלי חיים - כללי12/03/131984 צפיות
כשאנו בוחרים להביא לביתנו כלב, אנו מתחייבים להעניק לו את הטוב ביותר. עלינו מוטלת האחריות לשמור על בריאותו ולהבטיח לו תוחלת חיים ארוכה. בריאות הכלב ואיכות חיים הם העקרונות שמנחים את חברת המזון הבינלאומית– רויאל קנין. החברה הוקמה בשנת 1967 וחרטה על דגלה לייצר מזון בריא ואיכותי, המותאם לצרכיהם האינדיבידואליים של ידידנו השעירים והנאמנים.

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182592 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182438 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181890 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181709 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171478 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172268 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171937 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica