חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוד -השקר- של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא -שקר-? חלק 3

סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 3

המשך מ: * סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 2.

ועוד נוסיף ונאמר, כי כל מה שאמרנו לגבי השקר של החשיבה החיובית, הוא כמובן נכון גם לגבי כל שאר השקרים שקשורים לחשיבה חיובית. כגון השקר של האופטימיות. שבו במקום שהאדם ינסה להבין את האמת ולהתחבר למציאות כפי מה שהיא, במקום זה מנהיגי השקר גורמים לאדם לפתח אשליות שווא לגבי המציאות.

כי אופטימיות פירושה שהאדם מקווה לטוב. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו בסך הכל להבין את המציאות. דהיינו להבין את הסיבה האמיתית שבגללה הכל קורה. ואין שום קשר בין אופטימיות או פסימיות לבין אושר. ואדרבה, החשיבה האופטימית מרחיקה את האדם מהאושר. בגלל שהיא מסיתה את המחשבה של האדם מהאמת, שהיא הטוב שיש ברגע הזה.

כי ברגע הזה ממש יש טוב, שאותו יכול האדם להרגיש, רק כאשר האדם מבין את הסיבה שבגללה הרגע הזה הוא כפי מה שהוא. והחשיבה החיובית והאופטימיות, הן אחד השקרים הכי גרועים שיש בעולם, משום שהן גורמות לאדם לא לחפש את הטוב שיש ברגע הזה, אלא לחשוב שהרגע הזה נוצר רק כדי להוביל אותו למשהו אחר טוב יותר ברגע הבא.

והשקר הזה של האופטימיות הוא גדול מאוד, משום שכבר ברגע הזה יש דבר טוב בשלמות. ואם האדם רק היה מבין את המציאות, הרי שכבר ברגע הזה האדם היה מרגיש שלמות מהמציאות. אבל מנהיג רוחני שקרי שלא מבין מימינו ומשמאלו, וכל שכן שהוא לא מבין את המציאות כולה, הוא גם לא מבין מה הטוב שיש ברגע הזה. ואז הוא אומר לאדם להיות אופטימי ולקוות לטוב.

ובמקום שהוא יסביר לאדם שברגע הזה ממש יש משהו מושלם, ושעל האדם בסך הכל לנסות להבין את המציאות, כדי להנות מכל רגע ורגע של החיים, במקום זה מנהיג שקרי שהוא עצמו לא הגיע לזה, הוא מייאש את האדם מלמצוא את הטוב שיש ברגע הזה, והוא שולח את המחשבות של האדם אל הרגעים הבאים בעתיד, על ידי חשיבה אופטימית.

וכל הרעיון של האופטימיות, מצד אחד כלפי חוץ נראה כאילו הוא שבח של המציאות, כי אופטימיות מבוססת על זה שהאדם חושב שהמציאות היא טובה. אבל מצד האמת, האופטימיות היא הגנאי הכי גדול של המציאות.

כי המציאות טובה כבר רגע בלי קשר לרגע הבא. וכאשר האדם במקום להבין את המציאות, במקום זה הוא אופטימי, הרי שהדבר הזה הוא גנאי למציאות, שהאדם חושב שהמציאות לא מספיק טובה ברגע הזה, ואז האדם צריך לקוות לטוב אחר ברגע אחר.

ואופטימיות טובה, בדיוק כמו פסימיות. כי כל דבר שהוא לא האמת עצמה, הוא טוב באותה המידה בדיוק. והאמת היא לא אופטימית ולא פסימית, היא אמת. וכל דבר שהוא לא האמת, הוא טוב / רע בדיוק באותה המידה. ולכן חשיבה חיובית, טובה *בדיוק* כמו חשיבה שלילית. וחשיבה אופטימית, טובה *בדיוק* כמו חשיבה פסימית.

ומצד האמת כמו שראוי לרחם על מישהו שהחשיבה שלו שלילית ושהוא כל הזמן סובל, כך גם ראוי לרחם על מי שהחשיבה שלו חיובית ואופטימית ושהוא כל הזמן נראה כאילו הוא שמח. כי שניהם סובלים. גם זה שחושב חיובי וגם זה חושב שלילי.

כי כאשר האדם חושב את האמת, דהיינו כאשר האדם מבין את המציאות באמת, ממילא לא שייך לומר שהוא חושב בצורה חיובית או שלילית, או שהוא חושב בצורה אופטימית או פסימית, אלא הוא פשוט ריאלי ואמיתי ע"פ האמת כפי מה שהיא. וכאשר האדם מבין את המציאות, הוא לא צריך שום חשיבה חיובית או אופטימיות כדי לשמח את עצמו. כי הבנת המציאות, היא ורק היא האושר האמיתי.

וכאשר האדם בא לבקש עצה מחכם אמיתי, החכם האמיתי ימקד את השואל שלו, בכך שעליו לחפש את האמת. כי האמת היא הדרך להבין את המציאות ולהיות מאושר באמת. ומי שהוא לא חכם אמיתי, ושהוא לא מבין את המציאות באמת, ושהוא עצמו אין לו מושג מה התכלית שלשמה הוא חי, אז הוא מנחם את האדם בכל מיני שקרים, וגורם לאדם לחשוב שהמציאות טובה ברגע הזה, רק בגלל שהיא מובילה לרגע אחר טוב יותר.

ומצד האמת, יש דבר טוב גם בחשיבה חיובית וגם באופטימיות, משום שהן מקרבות את האדם לגלות את השקר של עצמן. כי כאשר האדם הוא רק אופטימי וחושב בחשיבה חיובית, על ידי זה לבסוף האדם קולט שהחשיבה החיובית הזאת לא נתנה לו שום דבר. ואז האדם מחפש את האמת להבין את המציאות והופך להיות מאושר באמת.

ולכל זה נוסיף גם את זה שהאופטימיות לפעמים יוצרת רק רע. כי היא לא תמיד עובדת. וכאשר יש לאדם איזו צרה שממנה הוא לא יכול לצאת, אז החשיבה האמיתית גורמת לאדם להסתכל למציאות בעיניים ולקבל אותה ולהשלים איתה, עד שהאדם ימצא את מה שטוב בה. אבל החשיבה האופטימית סתם נוטעת אשליות שווא באדם, אשליות שיוצרות אצל האדם סבל רב.

כי ככל שהאדם יותר אופטימי, כך מצד אחד הוא יכול להגיע למצבים יותר שמחים, אבל גם מצד שני הוא יכול להגיע למצבים יותר קשים. כי החשיבה האופטימיות לפעמים נוטעת באדם אשליות שווא, משום שהיא לא תואמת את האמת.

בפרט שמצד האמת האדם בכלל לא צריך לא להיות אופטימי ולא להיות פסימי. ולא לחשוב בחשיבה חיובית ולא לחשוב בחשיבה שלילית. אלא על האדם כן לנסות להבין את האמת, מה באמת קורה, ומה הסיבה שבגללה הדברים קורים. ושזו הדרך היחידה של האדם להיות מאושר באמת.

וכל מה שנכון לגבי השקר של החשיבה החיובית ושל האופטימיות, נכון גם לגבי השקר של האמונה העצמית ושל הביטחון העצמי. כי יש כאלו שמשקרים את האדם ואומרים לו שעליו להאמין בעצמו ולהיות בטוח בעצמו שהוא יצליח להשיג את המטרות שלו. אך זה כמובן שקר גדול.

כי ישנם הרבה מצבים שבהם האדם לא באמת יכול להשיג את המטרות שלו, ושבהם על האדם להכיר את המגבלות של הכוח שלו. ומי שמחזק את עצמו באמונה עצמית ובביטחון עצמי שקרי שאינו מדויק כפי האמת, על ידי זה הוא יוצר אצל עצמו סבל.

וגם כאן, חכם אמיתי ייעץ לאדם אך ורק לחפש את האמת. כי במקום שהאדם יאמין בעצמו באיזה דבר שקר, ובמקום שהאדם יחזק את הביטחון העצמי שלו בצורה שקרית, במקום זה על האדם פשוט לנסות להבין את האמת, האם באמת הוא יכול או לא יכול להשיג את מה שהוא רוצה להשיג. ועל האדם ללמוד איך לגלות את האמת כאשר הוא לא יודע אותה. אבל חשיבה חיובית, אמונה עצמית, בטחון עצמי שקרי ואופטימיות, הן לא הדרך לא אל האושר, ולא אל ההצלחה.

כי דרך היחידה של האדם להצליח באמת ללא שום פגע, היא רק על ידי האמת. כי האמת היא בכל מקרה קיימת. וגם אם האדם יתכחש לה, הרי שהיא בכל מקרה קיימת. ועל האדם פשוט לנסות להתבונן בכל דבר שקורה, ולנסות להבין את הסיבה ואת המשמעות שבגללו הדבר הזה קרה וכולי.

ועל ידי זה שהאדם מחפש את האמת, על ידי זה בסופו של דבר האדם מבין את המציאות בשלמות, והופך להיות מאושר באמת.

ראה גם:

* הסוד של האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים פסיכולוגים / מורים רוחניים? - 2 חלקים.

* הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? - 4 חלקים.

* הסוד של ההפכים - מהו הסוד שאחראי ל*כישלון* של *כל* השיטות הרוחניות שיש בעולם?.

* הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? 2 חלקים.

* הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - 9 חלקים.

* הסוד של חוסר השכל - מהו הסוד שעצר את *כל* חכמי החכמים / מורים רוחניים?.

* הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד.

* הסוד האמיתי - רשימת כל המאמרים....

* פסימיות / עצבות / דיכאון - למה יש אנשים שנוטים לדיכאון ולפסימיות?.

* ביטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש בטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?.

* אמונה עצמית / בטחון עצמי - כיצד להשיג אמונה עצמית? איך להאמין בעצמך?.

* אמונה עצמית - איך להאמין בעצמך? איך להגיע לאמונה עצמית אמיתית?.

* שאפתנות / תעוזה / אומץ / בטחון עצמי / אמונה עצמית - מהי מהותן?.

* אופטימיות / פסימיות - מה טוב / רע באופטימיות ובפסימיות? ומה הטוב ביותר?.

* חשיבה חיובית / חשיבה שלילית - האם חשיבה חיובית היא לא שקר עצמי? מהי האמת?.

* חשיבה חיובית - מתי חשיבה חיובית לא עובדת? ומתי חשיבה חיובית תמיד עובדת?.

* חשיבה חיובית - האם חשיבה חיובית היא לא שקר עצמי? מהי האמת?.

* חשיבה שלילית / חשיבה חיובית - מה *טוב* בחשיבה *שלילית*? ומה הטוב ביותר?.

* חשיבה שלילית / חשיבה חיובית - מהו הדבר *החיובי* שממנו נובעת חשיבה שלילית?.

* חצי הכוס המלאה - מה עם חצי הכוס הריקה? האם חשיבה חיובית, היא לא שקר עצמי?.

* חשיבה חיובית - למה חשיבה חיובית לא תמיד עובדת? ומתי חשיבה חיובית עובדת?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים על חשיבה שלילית, לשאול שאלות, משמעות, הסוד, תכלית מטרה ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191195 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103271 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182150 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181847 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181425 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162322 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica