חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גירושין עקב בגידה

מאת: רוני מורןדיני משפחה05/05/20101189 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרבית הזוגות אשר פונים להליך של גירושין, פונים להליך זה עקב בגידתו של בן/בת הזוג, מאחר והבגידה כאמור גרמה להפרת האמון במערכת היחסים, והצד הנבגד לא הצליח להתגבר על הפרת אמון זו.

כמו כן, יצוין כי, לא בכל מקרה של בגידה, בני זוג פונים להליך של גירושין, שכן, ישנם כאלו אשר מוכנים למחול על הבגידה ובלבד שזו לא תחזור על עצמה וכמובן בסיוע של טיפול זוגי אשר יעזור לצדדים להתגבר על המשבר.

יחד עם זאת יצוין כי, במידה והצד הנבגד החליט בכל זאת כי, אין הוא מסוגל למחול על הבגידה ולהתגבר על המשבר, הרי שעומדת בפניו האפשרות לפנות להליך של גירושין תוך שהוא מציג בתביעתו את הבגידה כעילת גירושין.

יובהר כי, טענה בדבר בגידה אשר לא ניתן להוכיחה, לא תתקבל על ידי בתי הדין הרבניים וכפועל יוצא לא תביא למצב דברים בו בתי הדין הרבניים יוציאו תחת ידיהם פסק דין של גירושין, רק בשל טענת בגידה אשר הועלתה בתביעת גירושין ולא הוכחה.

ברמה העקרונית, במידה ולבעל טענת בגידה מצד אשתו אשר הוא יכול להוכיחה, הרי שקמה לו הזכות לקבל מבית הדין הרבני פסק דין של גירושין באופן מיידי תוך שהאישה מפסידה את זכותה לתשלום כתובה ולתשלום של מזונות אישה.

לעומת זאת, אישה אשר לה טענת בגידה אשר היא יכולה להוכיחה, לא תקבל באופן מיידי פסק דין של גירושין לפני שהנושא יתברר. מה גם שבמידה והבעל מביע את צערו בדבר מעשה הבגידה ומבטיח כי לא יחזור על מעשים אלו, יכול ובית הדין הרבני באותה סיטואציה לא יוציא תחת ידיו פסק דין של גירושין אלא ינסה לשכנע את האישה למחול לבעלה על מעשה הבגידה.

בעבר אף בתי הדין הרבניים, במסגרת ניהול הליך של גירושין, נהגו לקבל את טענת הגבר לפיה בכוונתו לחזור בתשובה עקב מעשי הכיעור שלו.

יתרה מזו, קיימת לאחרונה מגמה בבתי הדין הרבניים, להוציא תחת ידיהם פסקי דין לעניין הרכוש, במסגרת הליך גירושין, אשר על פיהם החלוקה הנה לא שוויונית בשל בגידת האישה. כיום לא קיימת מגמה ברורה וחד משמעית לגבי השפעת בגידה על חלוקת הרכוש במסגרת ניהולו של הליך גירושין.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות.

עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מורן

מאת: רוני מורןדיני משפחה12/06/101488 צפיות
תביעה ו/או בקשה בדבר מדור ספציפי, הנה בקשה אשר מוגשת בדרך כלל במסגרת הליך של גירושין, על ידי האישה אשר מנסה לשמור על זכותה לקורת גג, זאת כמובן בכפוף לזכותה להגיש תביעה של תשלום מזונות אישה, במסגרת ניהולו של אותו הליך גירושין.

מאת: רוני מורןדיני משפחה12/06/101342 צפיות
במצב דברים בו בני זוג, פנו להליך של גירושין, בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות וכפועל יוצא, בדרך של הגשת תביעת גירושין, הרי שעל אותה תביעת גירושין לכלול בתוכה טענות ו/או עילות אשר נחשבות עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי.

מאת: רוני מורןדיני משפחה07/05/101067 צפיות
פנייה להליך של גישור במסגרת ניהול הליך גירושין, הנה אלטרנטיבה שעל פי רב, נכונה ויעילה, ותוכל בסיומו של אותו הליך גירושין, להגיע למצב דברים בו יחתמו הצדדים לאותו הליך גירושין, על הסכם גירושין אשר כולל בתוכו הוראות אשר יסדירו את כלל העניינים הנובעים מעצם טיבם וטבעם בהליך של גירושין.

מאת: רוני מורןדיני משפחה26/03/101237 צפיות
החשיבות בניסוח של הסכם גירושין, הנה ליצור מצב דברים שבו, כלל העניינים הקשורים באותו הליך גירושין, הוסדרו, כך שבעתיד לא ייוצר מצב אשר יאלץ אתכם לפנות לבתי המשפט לענייני משפחה או לבתי הדין הרבניים.

מאת: רוני מורןדיני משפחה07/03/101067 צפיות
הגשת תביעת גירושין בבית הדין הרבני, מצריכה העלאת טענות הכוללות בתוכן עילות גירושין, אשר מוכרות בדין העברי, אשר באמצעותן ניתן יהיה לחייב את מי מהצדדים ליתן או לקבל את הגט המיוחל.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211503 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201613 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181680 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica