חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עילות גירושין מוכרות בדין העברי אשר ניתן לטעון במסגרת תביעת גירושין

מאת: רוני מורןדיני משפחה12/06/20101340 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במצב דברים בו בני זוג, פנו להליך של גירושין, בדרך של פנייה לערכאות שיפוטיות וכפועל יוצא, בדרך של הגשת תביעת גירושין, הרי שעל אותה תביעת גירושין לכלול בתוכה טענות ו/או עילות אשר נחשבות עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי.

שכן, על פי הדין העברי, במצב דברים בו מי מבני הזוג מעוניין לפנות להליך של גירושין, עליו להוכיח כי קיימות באמתחתו עילות גירושין, אשר מוכרות בדין העברי, שאם לא כן, קיים סיכוי סביר כי, בית הדין הרבני, אליו הוגשה אותה תביעת גירושין, ידחה אותה.

כמו כן, יובהר כי, בתי הדין הרבניים, לא יהיו נכונים לקבל טענות גירושין בדבר חוסר התאמה או היעדר אהבה, שכן, טענות אלו לא נחשבות עילות גירושין אשר מוכרות על פי הדין העברי, ומשכך, לא ניתן לקבלן.

במצב דברים שבו מי מהצדדים אשר פנה להליך של גירושין באמצעות הגשת תביעת גירושין, ואשר הצליח להוכיח במסגרת אותה תביעה, עילות גירושין, או אז ניתן יהיה לחייב את הצדדים להתגרש זה מזו, אולם יחד עם זאת חשוב להבהיר כי, גם אם ניתן פסק דין אשר מורה לצדדים להתגרש זה מזו, לא ניתן יהיה לחייב את הצד שלא מעוניין להתגרש, לעשות זאת. זאת היות וטקס הגט עצמו, הנו טקס אשר נעשה מתוך רצון חופשי והסכמה הדדית של הצדדים.

ברמת העיקרון, חשוב להדגיש כי, ככל שתביעת גירושין תכיל בתוכה יותר עילות גירושין, כך סיכוייה של אותה תביעת גירושין להתקבל, יהיו גבוהים יותר.

להלן, עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי ואשר בעל יוכל לטעון כנגד אשתו, במסגרת תביעת גירושין אשר תוגש מטעמו :

1.      היותה של האישה עקרה וכפועל יוצא, היעדר יכולתה להוליד ילדים משך תקופה של למעלה מעשר שנים.

2.      התנהגותה של אישה אשר עוברת על דת משה תוך גרימת מצב דברים בו אף בעלה עובר על דת משה בגללה (גורמת לבעלה לאכול אוכל לא כשר).

3.      התנהגותה של אישה. היינו, מצב דברים בו האישה משפילה את בעלה, תוך שהיא מתעללת בו נפשית.

4.      אישה אשר בגדה בבעלה וזינתה תחתיו.

5.      אישה אשר מסרבת לקיים יחסי אישות עם בעלה.

6.      אישה אשר הסתירה מבעלה מומים אשר היו קיימים אצלה עוד קודם לנישואין, ניתן יהיה לחייבה בפסק של גירושין.

להלן, עילות גירושין אשר מוכרות בדין העברי ואשר אישה תוכל לטעון כנגד בעלה, במסגרת תביעת גירושין אשר תוגש מטעמה :

1.      היות הבעל מסרב לקיום של יחסי אישות עם אשתו.

2.      היות הבעל אלים כלפי אשתו.

3.      היותו של הבעל עקר וכפועל יוצא, היעדר יכולתו להוליד ילדים משך תקופה של למעלה מעשר שנים.

4.      בעל אשר הסתיר מאשתו מומים אשר היו קיימים אצלו עוד קודם לנישואין, ניתן יהיה לחייבו בפסק של גירושין.

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות.

עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מורן

מאת: רוני מורןדיני משפחה12/06/101488 צפיות
תביעה ו/או בקשה בדבר מדור ספציפי, הנה בקשה אשר מוגשת בדרך כלל במסגרת הליך של גירושין, על ידי האישה אשר מנסה לשמור על זכותה לקורת גג, זאת כמובן בכפוף לזכותה להגיש תביעה של תשלום מזונות אישה, במסגרת ניהולו של אותו הליך גירושין.

מאת: רוני מורןדיני משפחה07/05/101067 צפיות
פנייה להליך של גישור במסגרת ניהול הליך גירושין, הנה אלטרנטיבה שעל פי רב, נכונה ויעילה, ותוכל בסיומו של אותו הליך גירושין, להגיע למצב דברים בו יחתמו הצדדים לאותו הליך גירושין, על הסכם גירושין אשר כולל בתוכו הוראות אשר יסדירו את כלל העניינים הנובעים מעצם טיבם וטבעם בהליך של גירושין.

מאת: רוני מורןדיני משפחה05/05/101189 צפיות
מרבית הזוגות אשר פונים להליך של גירושין, פונים להליך זה עקב בגידתו של בן/בת הזוג, מאחר והבגידה כאמור גרמה להפרת האמון במערכת היחסים, והצד הנבגד לא הצליח להתגבר על הפרת אמון זו.

מאת: רוני מורןדיני משפחה26/03/101236 צפיות
החשיבות בניסוח של הסכם גירושין, הנה ליצור מצב דברים שבו, כלל העניינים הקשורים באותו הליך גירושין, הוסדרו, כך שבעתיד לא ייוצר מצב אשר יאלץ אתכם לפנות לבתי המשפט לענייני משפחה או לבתי הדין הרבניים.

מאת: רוני מורןדיני משפחה07/03/101066 צפיות
הגשת תביעת גירושין בבית הדין הרבני, מצריכה העלאת טענות הכוללות בתוכן עילות גירושין, אשר מוכרות בדין העברי, אשר באמצעותן ניתן יהיה לחייב את מי מהצדדים ליתן או לקבל את הגט המיוחל.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211290 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182005 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica