חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שימוש יעיל יותר בדוודי שמש

בכל דירה כמעט ניתן למצוא כיום דוד שמש. ללא ספק מדובר באחת מההמצאות החשובות והמשמעותיות הקיימות עד ימינו. הידעתם שדוד השמש הוא המצאה ישראלית? בשנות החמישים, לאחר עלייתו ארצה, המציא פרופסור צבי תבור את דוד השמש הראשון בעולם, ומאז ועד היום, כמעט בכל מדינה ברוכת שמש משתמשים בו. גרסא פחות מתקדמת של דוד השמש נוצרה כבר בסביבות שנת 1777 על ידי שוויצרי שיצר קופסא שבה ניתן היה לחמם מרק.

ישראל היא מדינה עשירה. עשירה בעיקר בימי שמש, וככזו, דוד שמש הוא המצאה אידיאלית עבורה, המצאה  העושה ניצול חכם בימי השמש הרבים.

יחד עם הימצאותו של דוד השמש כמעט בכל בית ישראלי, קיימת תופעה של שימוש לא נכון ובזבזני בדוד השמש. וכך, במקום לנצל את יתרונותיו הגדולים לחיסכון בחשמל, נוצר בזבוז משווע שיכול להיחסך.

ראשית, הדלקת הדוד היא פעולה שבישראל אמורה להתרחש אך לעתים רחוקות. מדוע? כיוון שישראל היא מדינה שטופת שמש, אין צורך בהדלקת הדוד ברוב ימי השנה. הדלקת הדוד רק מבזבזת חשמל ומחממת מים שהם ממילא חמים כיוון שהשמש הקדימה וחיממה אותם.

לכן, אם ברצוננו לחסוך , מומלץ לפני הדלקת הדוד פשוט לצאת החוצה ולבדוק: איזה יום בחוץ? האם יום שטוף שמש או יום קריר וסגריר. רק אם מדובר ביום אפרורי מומלץ להדליק את הדוד.

לאחר שהדלקנו את הדוד, מומלץ לא להשאיר אותו דולק שעות ארוכות. הדוד מסוגל לחמם את המים רק עד גבול מסוים. כלומר, מעבר לפרק זמן של שעה-שעה וחצי (תלוי בגודלו של הדוד) חימום של המים ייחשב לבזבוז גדול. כדי למנוע את הבזבוז הזה מומלץ להתקין טיימר או "שעון שבת" ולהקציב זמן מוגדר מראש לחימום הדוד. פעולה כה פשוטה ולא מסובכת יכולה לחסוך באנרגיה - וגם בכסף.

דוד שמש ממוצע אמור להחזיק מעמד שנים ארוכות. אולם, אנשים נוטים לשכוח ולהזניח את הטיפול בו כיוון שהם לא נתקלים בו פיזית מדי יום. הזנחה של הטיפול בדוד השמש עלולה לגרום לתקלות רבות ולנזק. על כן, מומלץ לבדוק את תקינותו מפעם לפעם. החשיבות של קיום בדיקות שגרתיות אחת לכמה חודשים מונעת תקלות אפשריות שמעבר לנזק הכספי גורמות גם לעוגמת נפש (הצטברות אבנית, נזילה, תקלה מבנית ועוד).

דוד שמש הוא רק שימוש אחד שעשה האדם תוך ניצול של אנרגיה סולארית , האנרגיה המגיעה מהשמש. לאחר המצאת דוד השמש הופיע גם הדוד החשמלי, אולם מבין השניים דוד השמש הוא המנצל את המשאבים הטבעיים בצורה יעילה יותר וחסכונית יותר. שימוש נכון וחכם מונע תקלות אפשריות ומנצל את יכולותיו בצורה טובה ומוצלחת יותר. כיום ברוב הבתים מותקנים דודי שמש, חלקם מתקדמים יותר וחלקם פחות. המשותף לכולם הוא שהם מחממים מים באמצעות השמש, באותה הפשטות שבה זה בוצע כבר ב-1777.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חנה לוי

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222810 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223119 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211332 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211591 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211566 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211753 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica