חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לנושא מקדמות מס הכנסה

מאת: רונן פרלמוטרמס הכנסה12/05/20102507 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניתן לבדוק עם רואה חשבון או יועץ מס את ההפרשים מתחילת שנת מס 2009 ואז במידה וצפוי חוב נוסף לשנת מס 2009 על פי התחזיות עד לסוף השנה ניתן לטפל בהפרש  במספר אפשרויות:

אפשרות אחת

במהלך שנת 2009 ניתן לשלם את החוב עד ל- 31.1.10 ואז אין חיוב בגין הצמדה וריבית לשנת מס 2009, או לשלם את החוב עד סוף פברואר או מרץ ואז לשלם הפרש הצמדה וריבית חלקיים.

אפשרות שנייה

לחכות להגשת הדו"ח בפועל ואז לבקש ממס הכנסה לפרוס את החוב. במקרה הזה במידה והאינפלציה נמוכה, מדובר בריבית סבירה של מדד המחירים לצרכן בתוספת 4%ריבית שנתית. הבעיה היא שברגע שיוגש הדוח לא רק שיווצר חוב בגין 2009, אלא מס הכנסה יגדיל את המקדמות לשנת 2010 שאותן קשה לפרוס, אם בכלל - מצב שיקשה על תזרים המזומנים שלנו. במקרה זה, אם אתה מיוצג על ידי רואה חשבון או יועץ מס המשדרים את דוחותיהם למס הכנסה, הרי שיש ברשותו אורכות המאפשרות להגיש את הדוח עד סוף נובמבר. ניתן לבקש מהמייצג להגיש את הדו"ח ב- 30 לדצמבר ואז מס הכנסה יתקשה להגדיל את המקדמות במהלך השנה השוטפת  היות והקנס בגין אי הגשת דוח במועד מוטל על איחור של חודש ומעלה לפי סעיף 188 (א) לפקודת מס הכנסה. במקרה הזה בעל/ת העסק הקל על תזרים המזומן השוטף וחסך ריבית, כיוון שהזכרנו שהמקדמות במהלך השנה השוטפת לשנת 2010 לא צוברות ריבית.

מתי להזהר במצב של החזר מס הכנסה

היות שמס הכנסה מעדכן את המקדמות לפי שנים קודמות, הרי שישנו מצב אבסורדי בו נדרש מבעל העסק  לשלם מקדמות קטנות יחסית במהלך השנה, וכאשר מס הכנסה קולט את הדו"ח השנתי נוצר החזר מס לנישום לגבי מס שנה קודמת שבגינה הוגש הדוח, ומצד שני מס הכנסה מודיע לנישום שהוא מתעתד להגדיל את מקדמותיו השוטפות. במקרה הזה על בעל העסק לרוץ למייצג בכדי שיבדוק את הגדלת המקדמות, ולבקש ממנו לבדוק את תחזית המס לשנה השוטפת ולהקטין את המקדמות בהתאם. במידה והקטנת המקדמות לא תבוצע, מזדרז מס הכנסה אחרי תקופה קצרה לאחר ההודעה לקזז את ההחזר  המס אל מול הגדלת המקדמות לשנה השוטפת, והנישום נשאר ללא סכום הכסף שעליו הוא הסתמך  לצורך תזרים המזומן השוטף. גם אם מבוצעת הקטנת מקדמות לאחר קיזוז החזר המס, מסרב בדרך כלל מס הכנסה להחזיר את המס לנישום, ועל הנישום לחכות לשנה לאחר מכן, ולהגיש את הדוח השנתי כדי לקבל את ההחזר. מס הכנסה מרוויח פעם נוספת כיוון שההחזר צובר הפרשי הצמדה וריבית במהלך השנה שלאחר שנת המס השוטפת, וברגע שההחזר מס משנה קודמת קוזז מול מקדמות מס הכנסה השוטפת, הרי וכמו שהזכרנו מקודם המקדמות במהלך השנה השוטפת לא צוברות, ריבית וכספו של הנישום נשחק!

 



תגיות המאמר: טיפים, מס הכנסה, מקדמות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן פרלמוטר,


פרלמוטר טמיר - ייזום והשקעות


http://www.petamir.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן פרלמוטר

מאת: רונן פרלמוטרעסקים קטנים ובינוניים12/08/10844 צפיות
פעמים רבות אנו נתקלים בבעלי עסקים, שהעסק שלהם נמצא בתנופה וגידול במכירות, מתלבטים האם לקחת הלוואה נוספת או לאתר משקיע כשותף בעסק.

מאת: רונן פרלמוטריזמות עסקית12/08/101116 צפיות
פעמים רבות אנו נתקלים בבעלי עסקים, שהעסק שלהם נמצא בתנופה וגידול במכירות, מתלבטים האם לקחת הלוואה נוספת או לאתר משקיע כשותף בעסק.

מאת: רונן פרלמוטרמיסים - כללי12/05/101431 צפיות
כל בעל עסק וחברה מכיר את המושג שנקרא ה"15 לחודש". יום בחודש שבו הוא נדרש לשלם בבת אחת את התשלומים בגין החודש או החודשיים הקודמים לרשויות השונות: מס ערך מוסף, מקדמות מס הכנסה, מקדמות ביטוח לאומי, ולמי שמעסיק עובדים גם תשלומי ניכויים בגין מס הכנסה וביטוח לאומי. תשלום סכומים אלו בבת אחת ביום אחד יוצר בעיה של תזרים מזומן ולעתים מחנק אשראי. חלק מהמעסיקים, עקב תזרים מזומן, נוטל סיכון ולא משלם סכומים אלו במועד, ומסתכן בתשלומי קנסות ובחשיפה לאישום פלילי.

מאמרים נוספים בנושא מס הכנסה

מאת: רוני הכהןמס הכנסה23/04/181613 צפיות
איך בדיוק מקבלים מאת מס הכנסה החזר מס ומה צריכים לבצע כדי שכל זה יקרה? קראו את הדברים הבאים.

מאת: רוני הכהןמס הכנסה19/07/172259 צפיות
הרמה של ההוצאות רק הולכת וגדלה לה בעוד הרמה של ההכנסות רק הולכת ומצטמקת מנגד, מה כבר יכולים לעשות

מאת: נטלי הרוש מס הכנסה01/01/172451 צפיות
בעקבות חישובים שאינם מדויקים או משתנים במהלך השנה נוצרים עודפים ומכאן מגיעים לחלק ממשלמי המיסים גם החזרי מס. החזרי מס הכנסה..

מאת: מנחם כהןמס הכנסה30/12/1510765 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמס הכנסה05/11/159128 צפיות
1. כללי תוספת ז' להוראות עוסקת בניהול החשבונות על ידי בעלי בתי ספר לנהיגה, וקובעת לאמור: "תוספת ז' ניהול פנקסי חשבונות על-ידי בעלי בתי-ספר לנהיגה

מאת: מנחם כהןמס הכנסה28/07/152411 צפיות
מטרתה של תקנה 2(6) לתקנות הדיווח במס הכנסה היא להצביע בפני רשויות המס על אותם מקרים, שבהם מסיבות שונות עלול בעל המניות להסוות הכנסה בצורה של הלוואה שניטלה. זאת, באמצעות סגירת יתרת החובה שלו בחברה לקראת סיומה של השנה, והגדלת יתרת החובה בחזרה בתחילת השנה העוקבת. כך, למשל, במקום להצהיר על משיכת דיבידנד בסכום מסוים ולהתחייב במס, בעל מניות עשוי לתת למהלך כסות של נטילת הלוואה מהחברה, אשר מוחזרת על ידו לקראת סוף השנה, כאשר בתחילת השנה הבאה נותנת החברה לבעל המניות "הלוואה" נוספת.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס הכנסה15/09/142904 צפיות
בעת פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה צצות, בדרך כלל, שאלות רבות בנושא. להלן הסבר קצר, מתוך אתר מס הכנסה, לעצמאי החדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica