חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הערכות עסק להגדלת מכירות – גיוס הלוואה או צירוף משקיע?

פעמים רבות אנו נתקלים בבעלי עסקים, שהעסק שלהם נמצא בתנופה וגידול במכירות, מתלבטים האם לקחת הלוואה נוספת או לאתר משקיע כשותף בעסק.

במאמר זה נלמד איך להערך נכון לקראת גידול במכירות והגדלת נפח הפעילות.

לאחר ההערכות נבחן את הכדאיות בלקיחת הלוואה אל מול הכנסת משקיע.

בתהליך התפתחות העסק, כאשר ישנו גידול מבורך של מכירות, הרי שנוצרת בעיית תזרים מזומן.
במצב העסקי של מדינת ישראל, מוסר התשלומים גורם לתשלום כספים בגין מכירות לאחר חודשיים - שלושה חודשים (בשפה המקצועיית שוטף + 60 או שוטף + 90) במקרה הטוב.
לגבי חלק מהספקים  ניתן לבחור את התשלום באותו אופן, אולם לגבי תשלומי שכר העובדים, שכר הדירה, ארנונה וכדומה, יש לשלם באופן שוטף, ולפעמים אפילו מראש במקרה של שכר דירה.
בנוסף תשלום למוסדות כמו מע"מ ומס הכנסה, לעיתים רבות משולם לפני קבלת הכסף בפועל.
החוק במקרה של מכירות מוצרים מכל סוג שהוא מחייב להוציא חשבונית מס בעת מכירת המוצר למרות שלא התקבל כסף בגין המוצר.

במקרים אחרים חברות או לקוחות גדולים דורשים להוציא חשבונית מס מראש לתשלום בגין שירות, והתשלום יבוצע לאחר אישור מחלקת הכספים באותה חברה.בעיה נוספת בתזרים המזומן - הגידול במכירות מצריך גיוס עובדים נוספים שצריכים זמן הכשרה, שאין שבגינו הכנסה  כלשהי. במקביל יש לקנות  ציוד חדש כמו מכונה או מחשב נוסף לכל עובד חדש או במקרים מסוימים מכונית לאיש מכירות, משאית נוספת לחלוקה, הכשרת שטח או משרדים חדשים הדורשים שינויים בזמן המעבר.

מעבר למשרד גדול יותר, יכול לגזול לעיתים בעת המעבר כחצי חודש – חודש שלם של הכנסות כתוצאה מהשבתה של חלק מהעובדים. במקרה של בעיית תזרים מזומן בעל העסק רץ לבנק. בדרך כלל הפנייה לבנק, עקב העומס על בעל העסק, נעשית בדקה התשעים. הבנקים בייחוד בתקופה האחרונה לא ממהרים לתת אשראי, ובנוסף על חלק מהנכסים והציוד לא נותנים מימון מלא  אם בכלל.

במצב הזה נלחץ בעל העסק אל הקיר, ומהלחץ הזה נוטים בעלי העסקים לבצע מהלכים שגויים.למשל הבנק מאיים לא להגדיל את האשראי אם לא יחתום בעל העסק או בעל החברה על הגדלת ערבות האישית, ובנוסף מאלץ את בעל העסק להביא בטחונות נוספים כגון חסכונות אישים ולעיתים אפילו לשעבד נכסים פרטיים כמו דירה.

כמובן שבלחץ הבנק והאיום בעצירת האשראי בהחזרת הצקים, חותם בעל העסק על אשראי בעייתי הנושא עימו בדרך כלל ריבית מאוד גבוהה, וכך נוצר כדור שלג – הריבית הגבוהה יוצרת הוצאות מימון גבוהות, וקיטון משמעותי ברווחים כך מחריף המצב מחודש לחודש.

לכן על בעל העסק, במצב בו העסק מתחיל לגדול, וקיים צפי לגידול במכירות עקב הסכם חדש או לקוחות חדשים, לקבוע פגישה  עם איש הכספים שלו או יועץ חיצוני מתאים, ולהעריך את תחזית תזרים המזומנים. במקרה הזה, יש לפנות לבנק מראש כדי לקבל אישור עקרוני להלוואה, ובמקביל להגדיל את האשראי בריבית סבירה. במידה והבנק מתעקש על ריבית גבוהה או על בטחונות אישים גבוהים, כדאי לבחון פנייה לבנקים נוספים.

בנוסף יש לבחון אפיקים חדשים, כמו קרנות מדינה בהם נדרשת ערבות ובטחונות נמוכים, ובריבית יחסית  סבירה כלכלית. לאחר בחינת כל אפשרויות ההלוואה והאשראי, יש לבחון האם האשראי וההלוואות באמת מספיקים לכיסוי  של תזרים המזומנים העתידי, ומהם הבטחונות הנדרשים על ידי בעל העסק.

יש לבחון את המצב לפי תוכנית פסימית, כדי להערך לכל מצב קשה שעלול להתעורר, במיוחד במצב הכלכלי הלא יציב שעובר על המשק הישראלי מסיבות רבות.במידה והריבית שסוכמה היא גבוהה ונדרשים לבטחונות גבוהים, יש סיכון גבוה למצב עתידי שהפירמה לא תעמוד בהתחיבויותיה וסיכוי גבוה שבו הולכים לאבד את כל הנכסים שנצברו בעמל רב.

במקרה הזה יש לבחון מצב של הכנסת משקיע. הכנסת משקיע תקטין באופן משמעותי את האשראי ואת הריבית שנגזרת מאשראי זה ומגדילה את הרווח של העסק, במקביל אנו מקטינים את הערבות האישית שנדרשת מבעל העסק ומקטינים את הסיכוי לאבד את הנכסים שנצברו במקרה של פשיטת רגל.

במקביל, במקרים רבים עם הגדלת נפח פעילות העסק אנו נתקלים בבעיות ניהוליות רבות,חוסר הניסיון וחוסר שליטה עקב הגידול בנפחי פעילות עלול לגרום לבעל העסק לעשות טעויות רבות.

במקרה של הכנסת משקיע עם ניסיון בתחום הטעויות עשויות להימנע ובנוסף כח ניהולי נוסף יעזור לנו בשליטה בעסק. לרוב אם מדובר במשקיע אסטרטגי, הרי שיפתחו לנו אופקים חדשים שלא היינו מגיעים אליהם לבד.

כמובן שלא פשוט לנהל עסק עם שותף נוסף, ובמקביל לאבד חלק ניכר מהעסק ומהרווחים,אבל במצב הזה רוב הסיכוי שאחוז קטן ברווחים המשותפים יהיה גדול מהרווח שהיה מושג באופן עצמאי אם בכלל!

הכותב הוא רואה חשבון ומבעלי האתר ההשקעות :פרלמוטר טמיר ייזום בע"מ"

www.petamir.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן פרלמוטר,


פרלמוטר טמיר - ייזום והשקעות


http://www.petamir.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן פרלמוטר

מאת: רונן פרלמוטריזמות עסקית12/08/101118 צפיות
פעמים רבות אנו נתקלים בבעלי עסקים, שהעסק שלהם נמצא בתנופה וגידול במכירות, מתלבטים האם לקחת הלוואה נוספת או לאתר משקיע כשותף בעסק.

מאת: רונן פרלמוטרמיסים - כללי12/05/101434 צפיות
כל בעל עסק וחברה מכיר את המושג שנקרא ה"15 לחודש". יום בחודש שבו הוא נדרש לשלם בבת אחת את התשלומים בגין החודש או החודשיים הקודמים לרשויות השונות: מס ערך מוסף, מקדמות מס הכנסה, מקדמות ביטוח לאומי, ולמי שמעסיק עובדים גם תשלומי ניכויים בגין מס הכנסה וביטוח לאומי. תשלום סכומים אלו בבת אחת ביום אחד יוצר בעיה של תזרים מזומן ולעתים מחנק אשראי. חלק מהמעסיקים, עקב תזרים מזומן, נוטל סיכון ולא משלם סכומים אלו במועד, ומסתכן בתשלומי קנסות ובחשיפה לאישום פלילי.

מאת: רונן פרלמוטרמס הכנסה12/05/102512 צפיות
מידה ונוצר חוב במס הכנסה לשנת מס מסויימת מעבר למקדמות ששולמו במהלך השנה השוטפת, החוב נושא ריבית והפרשי הצמדה רק מתחילת השנה שאחרי שנת המס. (זאת בתנאים ששילמנו את המקדמות באופן שוטף במשך השנה על פי דרישת רשויות המס) כלומר חוב בגין שנת 2009, הריבית והצמדה בגינו ישאו ריבית והפרשי הצמדה מ-1.1.10 על פי החוק.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211341 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211188 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211044 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211226 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201075 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201061 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20929 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica