חפש מאמרים:
שלום אורח
12.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ייעוץ עסקי או ליווי עסקי – מה תפקידו של יועץ עסקי?

ייעוץ עסקי או ליווי עסקי הם תהליכים העשויים ויכולים להיות ההבדל בין עסק מדשדש או אפילו בקשיי הישרדות, לעומת עסק מרוויח ומצליח לאורך זמן. בואו ננסה להבין יחד מהם תפקידיו של יועץ עסקי בעסק שלך:

מינוף יתרונות
לכל עסק ולכל בעל עסק יש את היתרונות הספציפיים שלו. אחד הוא סופר מקצועי ומכיר את כל הפרטים הקטנים הקשורים למקצוע שלו, לאחר יש יחסי אנוש מעולים, לשלישי יכולת שיווק יוצאת דופן וכן הלאה, רובנו משלבים כמה יתרונות. יועץ עסקי יכול לראות מה יש לך שאין לבעלי העסק האחרים סביבך, ולעזור למנף את היתרונות האלה ולהשתמש בהם כיתרון עסקי על פני המתחרים.

התמודדות עם אתגרים
כמו שלכל אחד מאיתנו היתרונות שלו – לכל אחד גם האתגרים הספציפיים לאישיותו ולנישה העסקית שבחר. לא תמיד קל לנו לראות לבד מהן נקודות החולשה שלנו. יועץ עסקי מוצלח ידע להנחות אותך כיצד להתמודד ולהתנהל עם אתגרים אלה.

מקור מידע אמין
יועץ עסקי מכיר תחומים רבים בעסקים – התנהלות כספית, שיווק ומכירות, התנהלות מול מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, עולם האינטרנט והרשתות החברתיות, גיוס והדרכת עובדים ועוד. בתהליך ייעוץ עסקי תוכל ללמוד את כל הידע והמיומנויות החסרות לך. בנוסף, יועץ עסקי מכיר בעלי מקצוע רבים, ויש לו רשת קשרים ענפה שתסייע להשיג לכם את הספקים הטובים והמתאימים לך ביותר.

זהירות! זה מדבק!!
כאשר מתאמנים עם מאמן כושר אישי, מעבר לזה שהמאמן מנחה אותנו איזה תרגילים לעשות אנחנו נדבקים בהתלהבות ובאנרגיה שלו. מלווה עסקי הוא מאמן אישי לתחום העסקים ובאותה צורה גם בתהליך של ליווי עסקי, בעל העסק נדבק באנרגיית העשייה של היועץ העסקי המלווה אותו, בהתלהבות, בבטחון, ובאמונה ביכולת להצלחה.

כוונון מטרות עסקיות
יכול להיות שהקמת עסק, יש לך כבר כמה לקוחות ואתה אפילו כבר מרוויח די סביר מעבודתך. מורה הנהיגה שלי לימד אותי שיעור חשוב בנושא הזה, הוא אמר לי: "לאן שתסתכלי – לשם תגיעי". מה שנכון בכביש נכון שבעתיים בעסק. יועץ עסקי שבא ובוחן את העסק בעיניים רעננות אך מנוסות, יודע להציב מטרות ברף גבוה, לבנות עסק מוצדק כלכלית, לפעמים מעבר למה שחשבת שהעסק שלך מסוגל לעשות. בעזרת ייעוץ או ליווי עסקי צמוד – זה בהחלט אפשרי.

ייעוץ עסקי במחזור החיים של עסק
ליועץ עסקי תפקיד מעט שונה בכל אחד מהשלבים השונים של העסק: שלב הרעיון הראשוני והיזמות, שלב כתיבת תוכנית עסקית, הקמת עסק, התנהלות עסק קיים, התרחבות עסק ופיתוח עסקי.
בשלב הרעיון הראשוני - בחינת מידת הפוטנציאל הכלכלי של הרעיון, התאמת הרעיון לכישרונותיו ידיעותיו והיתרונות היחסיים של היזם, מיקוד הרעיון ובחירת נישה ביחד עם היזם, בנייה ושיפור של מודל כלכלי שיביא את העסק לרווחים בזמן קצר.
בשלב התוכנית עסקית – ייעוץ כיצד להציג את הרעיון העסקי בצורה מגובשת מהתחלה ועד הסוף, הכוונה והדרכה במגוון של תחומים (הגדרת המוצרים והשירותים, קהל יעד, פוטנציאל רווחים, אסטרטגיית פעולה ועוד), דגשים מה חשוב שתכיל התוכנית העסקית ואילו מסרים להדגיש. בשלב מאוחר יותר גם סיוע באיתור משקיעים וייעוץ בהצגת התוכנית למשקיעים פוטנציאלים וגורמי מימון נוספים.
בשלב הקמת העסק - הקמת עסק בליווי יועץ עסקי מקצרת את התהליך ומגדילה משמעותית את סיכוייו של העסק להצלחה. יועץ עסקי מעניק ידע וניסיון של איש מקצוע שהקים עסקים רבים, מסייע בהימנעות מטעויות נפוצות שיכולות לעלות הרבה כסף, סינון ועיבוד של רעיונות, ניהול התהליך והמשימות, הכוונה כיצד לבנות את העסק נכון.
בשלב התנהלות העסק הקיים - בשלב זה יועץ עסקי יוכל לסייע לך לנתח את העסק שלך, להבין מה עובד ומה החוזקות, ואיפה האתגרים של העסק. תוך כדי ליווי עסקי, היועץ ידע להנחות אותך כיצד להשתמש בחוזקות שלך כיזם ושל העסק שלך, ולתרגם אותן להכנסה נוספת. יועץ עסקי טוב ידע גם להראות לך מה לא עובד נכון בעסק שלך, איפה אתה צריך לשנות את התנהלותך. ביחד אפשר להחליט במה להתמקד ועל מה לוותר, איך לבנות שיגרת פעילות של שיווק ומכירות ואיך לעקוב אחריה. איך לבנות יעדי מכירות ורווח, לנהל את התזרים ואת חובות הלקוחות ועוד.

לסיכום, יעוץ עסקי איכותי הוא השקעה משמעותית אך מתבקשת. יועץ עסקי מנוסה ומיומן ידע ללוות ולהנחות אתכם בכל שלב של העסק, ויעזור לכם להרוויח כמה שיותר מהעסק שלכם, על ידי התנהלות נכונה. תהליך של ייעוץ עסקי ידרוש מכם עבודה נוספת ולא תמיד קלה, הקשבה לגורם חיצוני, הפנמה וביצוע שינויים לעיתים מרחיקי לכת. ללא ספק זהו תהליך שדורש מאמץ ואומץ ובכל זאת מומלץ להיעזר ולהתייעץ, לאבחן וללמוד מה אתם לא יודעים ולהכיר בעובדה שהדברים לא יקרו מעצמם.
ייעוץ או ליווי עסקי הם מתנה והזדמנות אמיתית לכם ולעסק שלכם – להצליח, להרוויח, ולהיות גאים בעסק שיצרתם.

בהצלחה!
טלי שטרנליכט – יועצת עסקית, מלווה עסקים, בעלת אתר ליווי עסקי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טלי שטרנליכט, מלווה ויועצת עסקית, מנחה ומלווה עסקים קטנים ובינוניים בדרך להצלחה.

יועצת למנהלים ובעלי חברות ויוצרת שיתופי פעולה יצירתיים בעולם העסקי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טלי שטרנליכט ליווי עסקי

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222280 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221494 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22906 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211222 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21955 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211039 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201520 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica