חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על הסכם גירושין ובתי דין רבנים

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/20101013 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לנוחיותכם כמה עובדות שכדאי לדעת בטרם תעשו החלטה העשויה לשנות אתחייכם:

בדברים כ"ד א' נאמר:
"כי ייקח איש אישה ובעלה והיה אם לא תמצא חןבעיניו כי מצא בה ערוות דבר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ושילחה מביתו".

בבואכם להתגרש עליכם לדעת כי חייבת להיות עילה לגירושין, וזאת רק במידהואין הסכמת שני בני הזוג לגירושין. במידה וקיימת הסכמת שני בני הזוג אזאפשר להגיע להסכם גירושין, וכדאי מאוד שההסכם יהיה מנוסח ע"י עורך דין.לאחר חתימת הסכם הגירושין יש לאשרו בבית הדין הרבני או בבית המשפט לעניינימשפחה.
אקט הגירושין מתבצע עפ"י ההלכה היהודית בבית הדין הרבני בין בניזוג יהודים. יש להדגיש כי גם כאשר בני הזוג נישאו בנישואים אזרחיים בארץאו בחו"ל הגירושין מתבצעים בבית הדין הרבני. במידה ובני הזוג אינם יהודיםאך בני אותה דת, הגירושין מתבצעים בבית הדין הדתי של אותה דת (בתי דיןלמוסלמים, בתי דין לנוצרים וכדומה). במקרים בהם בני הזוג נישאו בנישואייתערובת עליהם להגיש בקשה להתרת נישואין לבית המשפט העליון.
כיוון שהגטנכתב על מגילת קלף, ההליך אורך כמה שעות. הבעל אוחז בגט הקרוי גם בשם "ספרכריתות" ומניחו בידי האשה, המגביהה את ידיה, הולכת כמה צעדים, חוזרת,ובזהובכך מסתיים הטקס. על בני הזוג להגיע לטקס הגירושין בבגדים צנועים, אךלא הכרח בלבוש דתי .
בתי הדין הרבניים נוקטים בסנקציות נגד סרבני גט(גברים ונשים). ההגבלות מפורטות בחוק בתי הדין הרבניים (קיום פסקי דיןלגירושין) התשנ"ה - 1995, וחייו של הסרבן נעשים קשים ביותר כתוצאה מכך(לדוגמה: הליכי מאסר, עיכוב יציאה מהארץ, שלילת רשיון נהיגה, הגבלות עלפעילות בחשבון בנק ועוד).


עילות לחיוב האשה בגירושין:
ניתן לחייב את האשה לתת גט לבעלהבמקרים חריגים.
להלן פירוט הסיבות לחיוב האשה בגירושין:

1. מחלת נפש – כאשר האשה היא לוקה בנפשה והבעל לא ידע על כך בעת בההתחתן אתה.

2. מומים גופניים - במידה ולאשה יש מום המונע חיי אישות או גורם לעקרות.בעל החי עם אשתו עשר שנים והיא לא יכולה להביא ילדים לעולם, רשאי לגרשה.

3. עוברת על דת יהודית – האשה מתנהגת באלימות פיזית או מילולית כלפיבעלה, נוהגת בפריצות ובחוסר צניעות. הבעל יכול להשתמש בעילה זו רק כאשרמדובר בהתנהגות שגרתית של האשה ומתוך כוונה זדונית לפגוע בבעלה (אם מדוברבמקרים חד פעמיים או שיש להם הצדקה בשל התנהגות הבעל, אז לא ניתן להשתמשבסיבה זו). יצוין כי אם הבעל מחל לאשתו ומנהל עמה חיי אישות אז הוא לאיורשה להשתמש בסיבה זו.

4. עוברת על דת משה - אשה אשר גורמת לבעלה במתכוון לעבור על איסורי הדת.כמו אשה המאכילה את בעלה באוכל לא כשר ללא ידיעתו. בעל שלא שמר כשרותבביתו לא יוכל להשתמש בעילה זו. יש לציין כי אם הבעל סלח לאשתו ומנהל עמהחיי אישות אז הוא לא יוכל להשתמש בסיבה זו.

5. בגידה – מעשי כיעור. כשיש בלב הבעל חשד לבגידה מצד אשתו מבלי שיהיולו הוכחות לכך הוא יכול לגרשה, אך היא אינה אסורה עליו והוא רשאי למחול להעל כך.
אשה אשר זנתה תחת בעלה - זהו המקרה הבלעדי בו הבעל אינו יכוללמחול לאשתו והוא מחויב לגרשה והאשה אסורה לבעלה ולבועלה (אסורה גם לבעלוגם לגבר האחר). אשה שזנתה תחת בעלה אינה זכאית לכתובתה או למזונותיה.
אשהשעברה אונס ויחסי האישות היו שלא מרצונה, מותרת לבעלה אלא אם הוא כהן והיאאינה מאבדת את כתובתה ומזונותיה.


סיבות לחיוב הבעל בגירושין:
ניתן לחייב בעל בגט רק במקרים חריגיםמאוד. חיוב הבעל בגט עוד סבוך יותר במקרים מסוימים מחיוב האשה בגט כמובמקרה של בגידה הרי שאז לא ניתן לחייב את הבעל בגט אם הוא בוגד באשתו.
להלןנפרט את העילות לחיוב הבעל בגירושים:

1. מחלת נפש - אם הבעל הוא חולת נפש והאשה לא ידעה על כך בעת שהתחתנהעמו.

2. אלימות - כאשר האשה סובלת מאלימות קשה ביותר מצד בעלה, ניתן לחייב אתהבעל בגט.

3. יחסי אישות (יחסי מין) - בעל שאינו מקיים עם אשתו יחסי אישות בתכיפותמסוימת ללא כל הצדקה בריאותית יחשב כבעל מורד וניתן לכפות עליו גט. בעלשאיבד את כח הגברא לצמיתות ניתן לכפות עליו גט.

4. מומים גופניים - בעל הסובל ממום גופני הגורם לאשתו להיגעל ממנו אושיש לו מחלות מסוכנות ומדבקות המונעות ממנה לקיים עמו יחסי אישות, ניתןלכפות עליו גט. כאשר הבעל עקר ניתן לכפות עליו גט לאחר שהוכח כי האשה רוצהבילד והבעל לא מצליח לעבר אותה במשך 10 שנים.

זכויות הגבר מידע משפטי לפרידה וגירושין | זכויות הגבר , אבהות , בדיקת אבהות

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זכויות הגבר

מאת: זכויות הגברדיני משפחה25/07/101085 צפיות
יש מקרים בה מגיש בן הזוג תלונת שווא. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף עשוי לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יפקפק באמינותו במהלך המשפט.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה17/06/10897 צפיות
החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי בן זוג רשאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להרחיק את בן זוגו (במקרים מסוימים הורה או ילד) במקרה של אלימות במשפחה

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101055 צפיות
החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי אדם יכול לפנות בבקשה להרחיק את בן זוגו מהבית במקרה של אלימות במשפחה אל בית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט בוחן את הגרסות השונות ופוסק במקרים בהם בן הזוג נוהג באלימות כי בן הזוג יורחק מהבית.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101019 צפיות
במקרה בו הילדים נמצאים אצל האב או האם כלומר, במשמורת של אחד ההורים, נשארת להורה השני הזכות לבקר את הילדים ולהיפגש עמם. אופן סדרי הראיה יכול להיקבע על ידי הצדדים עצמם, על ידי בית המשפט או בית הדין, כאשר הצדדים אינם מסוגלים להגיע להסכמה בנושא זה ביניהם. מקובל מאוד שעובדת סוציאלית נכנסת לתמונה כאשר יש ויכוח על משמורת או על סדרי ראיה, והמפגשים נקבעים בהתאם להמלצותיה המוגשות בתסקיר סעד.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101133 צפיות
תביעות אבהות הן ענין יומיומי בעולם של היום. תביעת אבהות מוגשת לרוב על ידי אם פנויה בשמו של ילדה הקטין כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו. על פי חוזר משרד הפנים נקבע כי בתוך שנה מיום לידת הקטין, תמסר למשרד הפנים על ידי אשה פנויה וגבר הטוען לאבהות, הודעה בדבר הכרה באבהות.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211521 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211315 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201630 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182024 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181593 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181720 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171810 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica