חפש מאמרים:
שלום אורח
19.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבוא לאלימות במשפחה בבתי משפט

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/20101054 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי אדם יכוללפנות בבקשה להרחיק את בן זוגו מהבית במקרה של אלימות במשפחה אל בית המשפטלענייני משפחה. בית המשפט בוחן את הגרסות השונות ופוסק במקרים בהם בן הזוגנוהג באלימות כי בן הזוג יורחק מהבית. אלימות יכולה להיות מוכחת ע"י תלונותבמשטרה או אישורים רפואיים על חבלה גופנית או איומים או התעללות נפשיתממושכת וחריגה. שלושה חודשים הם הזמן הסטנדרטי לצו הגנה, אולם יש מקריםבהם בית המשפט רשאי להאריך את התקופה מפעם לפעם עד לחצי שנה ובמקריםמיוחדים ביותר רשאי בית המשפט להאריך את התקופה של צו ההגנה עד לשנה.

לפעמים מגיש בן הזוג תלונת סרק. בית המשפט מתייחסלכך בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף יכול לפגוע בבן הזוג שהגישאת תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יחשודבאמינותו במהלך המשפט.
לפעמים הצד שהגיש תלונה במשטרה מתחרט ומבקש למשוךאת תלונתו, אבל אין הדבר אפשרי.

יש היום לא מעט נשים מגישות תלונות שווא לגברים שלהן, מהשנחשב לכוח רב בבתי המשפט בתהליכי גירושין.

גברים רבים צפויים להפגע רגשית וכלכלית מתלונות הסרק הללו-גברים שמואשמים באשמות פליליות חסרות כל בסיס נגד ילדיהם או נשותיהם מקוםעבודתם ופרנסתם עומדים בסיכון, ולרוב הכנסתו של הגבר משמשת מקור פרנסהיחיד.

מהתלונה ועד המעצר
לצורך כך, החוק מעניק לבית המשפטסמכות להוציא "צו הגנה". זהו צו המרחיק אדם ממשפחתו כדי לסייע בת זוגו,הטוענת כי הוא אלים כלפיה. בית המשפט יכול להוציא צו המגביל את הבעל נגדוהוגשה התלונה או לעצור אותו, החלטה שמתקבלת לפעמים במעמד צד אחד. בית המשפטיעשה זאת אם ישתכנע כי זמן לא רב לפני הגשת הבקשה נהג איש זה באלימות כלפיבן משפחתו או ביצע בו עבירת מין. המתלוננת צריכה להוכיח כי אלימות זו אכןקרתה באמצעות הצגת מסמכים רפואיים המעידים על חבלה גופנית או מסמכים עלהגשת תלונות במשטרה על איומים או על התעללות נפשית ממושכת.

זכויות הגבר מידע משפטי לפרידה וגירושין | זכויות הגבר , אבהות , בדיקת אבהות

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זכויות הגבר

מאת: זכויות הגברדיני משפחה25/07/101085 צפיות
יש מקרים בה מגיש בן הזוג תלונת שווא. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף עשוי לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יפקפק באמינותו במהלך המשפט.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה17/06/10897 צפיות
החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי בן זוג רשאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להרחיק את בן זוגו (במקרים מסוימים הורה או ילד) במקרה של אלימות במשפחה

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101013 צפיות
לנוחיותכם כמה עובדות שכדאי לדעת בטרם תעשו החלטה העשויה לשנות את חייכם: בדברים כ"ד א' נאמר: "כי ייקח איש אישה ובעלה והיה אם לא תמצא חן בעיניו כי מצא בה ערוות דבר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ושילחה מביתו".

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101018 צפיות
במקרה בו הילדים נמצאים אצל האב או האם כלומר, במשמורת של אחד ההורים, נשארת להורה השני הזכות לבקר את הילדים ולהיפגש עמם. אופן סדרי הראיה יכול להיקבע על ידי הצדדים עצמם, על ידי בית המשפט או בית הדין, כאשר הצדדים אינם מסוגלים להגיע להסכמה בנושא זה ביניהם. מקובל מאוד שעובדת סוציאלית נכנסת לתמונה כאשר יש ויכוח על משמורת או על סדרי ראיה, והמפגשים נקבעים בהתאם להמלצותיה המוגשות בתסקיר סעד.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה20/05/101133 צפיות
תביעות אבהות הן ענין יומיומי בעולם של היום. תביעת אבהות מוגשת לרוב על ידי אם פנויה בשמו של ילדה הקטין כנגד מי שנטען להיות אביו לצורך קביעה כי מולידו הוא אכן אביו. על פי חוזר משרד הפנים נקבע כי בתוך שנה מיום לידת הקטין, תמסר למשרד הפנים על ידי אשה פנויה וגבר הטוען לאבהות, הודעה בדבר הכרה באבהות.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211521 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211315 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201630 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182023 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181593 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181720 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171810 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica